Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dxcv" file="0651" n="651" rhead="ſachen/ Das vierzehend bůch."/>
            ſchen machen waarzůſagen/ vnd alles recht an zů ſchicken/ wañ man ſie vn
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            der der zungen haltet/ oder an den hals hencket/ oder inn einem ring tregt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18936" xml:space="preserve">Es ſeind aber fünff ding zů diſem notwendig. </s>
            <s xml:id="echoid-s18937" xml:space="preserve">Zům erſten daß der ſelbig
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            menſch von natur alſo geſtaltet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18938" xml:space="preserve">dann dergeleichen weyſſager ſeind mäſſig/
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            vnnd vnder Venus geſtirn erboren. </s>
            <s xml:id="echoid-s18939" xml:space="preserve">Zům anderen daß in dem ſelbigen al-
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            ter vnd zeyt diſes geſtirn @@giere. </s>
            <s xml:id="echoid-s18940" xml:space="preserve">man erkennet aber ſolches auß den gedan-
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            cken ob ſie waar oder falſch ſeyend/ darzů auß den treümen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18941" xml:space="preserve">Zů dem dritten
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            ſoll diſer ſtein ein andacht in dem gemüt erwecken. </s>
            <s xml:id="echoid-s18942" xml:space="preserve">Zům vierten ſoll er einer
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            arth mit dem geſtirn ſein/ namlich der die waarheit anzeige. </s>
            <s xml:id="echoid-s18943" xml:space="preserve">Zů dem fünff-
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            ren ſoll er für ſich ſelbs zů ſollichem krefftig ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18944" xml:space="preserve">wann man jn anhenck et ſo
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            das ſelbig geſtirn regieret/ wirt er vyllicht nutzlicher ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18945" xml:space="preserve">Auß diſem iſt of-
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            fenbar/ daß die waarſager nit allwegen die waarheit anzeigen/ auch nitt zů
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            künfftige ding in gleichẽ vorhin ſechen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18946" xml:space="preserve">Deßhalben ſagt man die teüffel ſeyẽ
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            truglich/ ſo doch die kunſt weyßzeſagen/ wölliche doch nateürlich betrug-
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            lich iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18947" xml:space="preserve">Wölliche auch diſe ding nittfür můtmaſſungen halten/ ſonder als
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            eigentliche erkanntnuſſen/ die kommen in große gefahr.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18949" xml:space="preserve">Als ich ſolliches einem von dem adel angezeigt/ der mit diſen künſtẽ vmb
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            gangen/ vnnd in nit bereden mocht/ iſt er in gefahr ſeines lebens/ ehr/ vnd
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            gůt gefallen/ darzů ſchwerlich geſtraffet worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18950" xml:space="preserve">Auß ſolchem wirt diſe rä-
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            terſchen vnnd frag auffgelößet/ warumb etliche auß beſonderenn künſten
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            weyſſagen/ weil ſie doch diſes für ſich ſelbs nit thůn mögen? </s>
            <s xml:id="echoid-s18951" xml:space="preserve">laß auch diſes
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            kein kunſt ſein/ ſonder eytel geſchwätz vnnd gaucklerey/ als in dem vierten
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            bůch der weyßheit angezeiget/ iſt doch gewüß ye fleyſſiger man diſe erfor-
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            ſchung zů handen nimmet/ ye gewüſſer vnnd heitterer ſie ſein wirt/ als wir
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            an anderen orthen von der Geomantey angezeiget.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18953" xml:space="preserve">Die vrſach iſt daß diſe figuren vnnd außrechnungen das gemüt bewegẽ
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            die waarheit an zů ſagen/ wañ man auch fleyſſig vnd eigentlich diſem nach-
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            gedencket/ vnnd deſſen krafft etwegt/ iſt es mehr ein anreitzung/ dann ein
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            gewüſſe kunſt waar zů ſagen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18955" xml:space="preserve">Solliches anzeigung iſt/ daß er auch auß widerwertigen figuren faſt ein
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            ding wirt anzeigen/ vnnd wirt das gemůt allenthalben anlaß nemmen die
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            waarheit zů eroffnen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18956" xml:space="preserve">Wie hargegen ein anderer/ wöllicher diſer rechnung
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            erfaren/ vyl anderſt dann diſer wirt anzeigen/ dieweil ſein gemüt nitt alſo
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            bereittet zůkünfftige ding an zů ſagen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18958" xml:space="preserve">Alſo iſt nun angezeiget daß man zůkünfftige ding möge weyſſagen/ inn
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            wöllichenn dingenn auch die waarheit beſtande. </s>
            <s xml:id="echoid-s18959" xml:space="preserve">Wölches auch Moſes
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            angezeiget hatt/ ſprechende. </s>
            <s xml:id="echoid-s18960" xml:space="preserve">du wirſt den waaren Propheten vonn denn fal
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            ſchen auß dem end erkennen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18961" xml:space="preserve">als wann er wölte zů verſthen geben/ daß wir
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            inn diſem ein krafft erkenneten/ wöllicher mitt der that leiſtet/ was er ver-
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            heiſſen hatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18963" xml:space="preserve">Wir habend aber auch erfaren vnnd erkundiget was diſes ſeye/ nam-
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            lich ein waare můtmaſſung vonn zůkünfftigen dingen/ inn wöllicher doch
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            kein gewüſſe rechnung iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18964" xml:space="preserve">dann wo ein ding gar nit fälen mag/ das můß
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            ein kunſt oder erfarnuß ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18965" xml:space="preserve">es iſt auch eroffnet/ wie man diſe bekommen
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            möge. </s>
            <s xml:id="echoid-s18966" xml:space="preserve">namlich durch ſtein oder gebät. </s>
            <s xml:id="echoid-s18967" xml:space="preserve">dann inn dem einen iſt die Göttliche
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            krafft/ in dem anderen die nateürliche. </s>
            <s xml:id="echoid-s18968" xml:space="preserve">wir habend auch deſſen vrſach auff
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            das gſtirn gewendet/ nãlich auff dẽ lieblichen Venus ſternen/ wölcher wie
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            die gütigen leüt die heimlichkeit offenbaret. </s>
            <s xml:id="echoid-s18969" xml:space="preserve">es iſt auch gediſputiert wie </s>
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