Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dxcvi" file="0652" n="652" rhead="Von mancherley wunderbaren"/>
            ches zůgange. </s>
            <s xml:id="echoid-s18970" xml:space="preserve">namlich auß einer zwifachen bewegung deß geſtirn vnnd der
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            natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s18971" xml:space="preserve">vnnd alſo auch warumb diſe krafft in den hülenen vollmechtig/ vnd
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            warumb ſie abgenommen/ auß was vrſachen auch die menſchen waarſager
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            vnnd Poeten geweſen/ warumb auch vyl habend von der weyſſagung hilff
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            bekommen/ vnnd der mehrtheil/ ſo ſolliche mißbraucht/ in treffenliche ge-
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            fahr gefallen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18972" xml:space="preserve">daß auch etliche auß truglichen künſten die waarheit angezei-
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            get/ vnnd auß wat vrſach.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18974" xml:space="preserve">Nun iſt nach überig daß wir anzeigen/ warumb die leüth ſo weyſſagen/
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              ſthond nit wz
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              ſie thůnd.</note>
            verzucket/ vnnd ein beſondere andacht bekommẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s18975" xml:space="preserve">dann weil das gemüt zů-
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            künfftige ding ſechen ſoll/ vnnd das ſelbig durch die ſiñ mehr bewegt/ můß
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            die ſinnliche krafft mehr bedecket werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18976" xml:space="preserve">als nãlich wann man in der nacht
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            die kleinen getöß mehr hören mag dann im tag/ dieweil im tag das klein ge-
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            töß durch das groß bedecket wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18977" xml:space="preserve">Wie mögend aber die ſinn überfallen wer
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            den/ vnnd die ſchwechere krafft deß gemüt beleiben/ dieweil die große bede
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            cket krefft/ auch die kleinen bedecken ſolten? </s>
            <s xml:id="echoid-s18978" xml:space="preserve">dañ allein wie im ſchlaff die ent
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            pfindtliche geiſter růwen/ vnnd die innerliche bewegt werdend. </s>
            <s xml:id="echoid-s18979" xml:space="preserve">darumb iſt
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            in denen bücheren angezeiget/ ſo wir von dem gemüt vnnd ſeel geſchriben/
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            daß alle vnſere gedancken mit der geiſteren bewegungen geſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18980" xml:space="preserve">vnd da@
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            umb verſthet vnd entpfindet man in dem aller tieffeſten ſchlaff gar nicht.
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            <s xml:id="echoid-s18981" xml:space="preserve">Wann aber der menſch verzucket/ ſo ſchlafft er nit/ ſonder es erſchüttet ſich
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            allein die auſſerliche krafft. </s>
            <s xml:id="echoid-s18982" xml:space="preserve">vnnd beleibt deß geſtirns bewegung ſo das ge-
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            müt übertriffet/ alſo dz die ſeel/ wölche in anderẽhandlungẽ bewegt vñ her
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            ſchet/ hie bewegt vnd überwunden wirt/ darzů dẽ gewaltigerẽ gehorſam̃et/
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            auß wölchem volget daß alle weyſſagung on alle eigne erkañtnuß ſein můß. </s>
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            Wir ſagend durch den traum waar/ vnnd ſechen doch nit was zůkünfftig/
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            ſonder allein diſes durch wölliches wir zůkünfftige ding anzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18984" xml:space="preserve">es ſechen
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            aber etliche eben das ſelbig auch/ doch iſt dann etwas anders auß dem men
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            ſchen worden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18986" xml:space="preserve">Aber in gemein mag der wachend menſch/ vnd der alles erkeñet nit weyß
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            ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18987" xml:space="preserve">Dann weil die weyſſagung iſt ein entpfindung deß vnerkañdtlichen
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            ding/ nach der vernunfft vnnd verſtand/ vnd aber der entpfindtlich ſinn
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            allein die ding ſo vorjm ſeind erkennet/ vnnd das gemüt was der verſtand
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            gefaſſet/ volget wann das gemüt weyſſaget/ ſo es bey jm ſelbs iſt/ daß es die
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            ſelbigen ding erkennet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18988" xml:space="preserve">Weil aber diſes nit ſein mag/ volget daß die ſo auſ-
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            ſerthalben der kunſt weyſſagen/ nit erkennẽ was ſie vorhin anzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18989" xml:space="preserve">Wañ
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            nun yemandt nit erkennet/ ſo ſchlaffet er oder iſt verzuckt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18990" xml:space="preserve">Du ſprichſt aber
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            wöllicher durch ein gewüſſe rechnung/ als durch die Geomantey/ zůkünff-
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            tige ding ſagt/ oder verſthet was er redt/ vnnd ſchlaffet nit/ iſt auch nit ver
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            zucket. </s>
            <s xml:id="echoid-s18991" xml:space="preserve">Ich antworten daß diſe ſo alſo weyſſagend/ wol die außlegung ver-
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            ſthond/ ſo vyl ſie ſich auff die außlegung richten/ aber den handel an jm ſel-
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            ber nit. </s>
            <s xml:id="echoid-s18992" xml:space="preserve">es thůt ſich aber das gemüt zů diſem als zů einer figur/ vnnd nim-
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            met die figur an ſich/ vnnd wirt aber der handel ſelbs mit der figur verglei
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            chet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18993" xml:space="preserve">Dieweil es dann in einer würckung iſt/ wölliche auch gegen ihm wür-
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            cket/ wirt es betrogen/ vnnd vermeinet diſes zů wüſſen/ wölliches er aber
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            nitt weißt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18995" xml:space="preserve">Dann die erſt handlung die von dem waarſager beſchicht/ iſt jm allzeytt
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            vnbekanndt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18996" xml:space="preserve">aber es iſt nit von nötẽ dz die ander alſo ſeye. </s>
            <s xml:id="echoid-s18997" xml:space="preserve">es iſt aber die erſt
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            handlung ein vergleichung {der} ſeel gegẽ {der} figur. </s>
            <s xml:id="echoid-s18998" xml:space="preserve">darũb iſt diſe vnbekañt. </s>
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