Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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None
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Table of handwritten notes
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61 - 90
91 - 113
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(dccxxviij)
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784
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Von mancherlei wunderbaren
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geiſt darbey/ daß die antwort den fragen nit gar gemäß werend. </
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">Als nam̃-
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lb
/>
lich wann ich ihn fragte/ was die frauw inn ihrem leib trüge/ ein kneblin o-
<
lb
/>
der ein meitlein? </
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<
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">antwort er/ ein meitlin/ aber ein überauß böſes. </
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">Wie er jn
<
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wider fragte ob Ludouicus Sfortia/ der Hertzog zů Meyland ſein fürſten
<
lb
/>
thumb behalten möchte? </
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">antwortet er/ nein. </
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">da ſprach mein vatter/ warũb?
<
lb
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">darumb das der landuogt vnd Gott jn haſſet. </
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echoid-s23089
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preserve
">Wie auch der vatter wide-
<
lb
/>
rum fragt/ warumb/ zog er gleich ein tůch hinderſich/ vnnd zeigt mir vyl
<
lb
/>
vnnd grauſame laſter/ welche diſer Fürſt zů verachtung Gottes vnd aller
<
lb
/>
geſatzẽ gehandlet/ daß er ſagte er erſchrecke wañ er an das grauſam ſchauw
<
lb
/>
ſpil gedächte/ es were auch kein wunder daß diſen der erboden verſchlucket. </
s
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<
s
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">
<
lb
/>
Deßhalben weil er mit ſo ſchlechtem argument vnderſtanden anzůzeigenn
<
lb
/>
daß die geiſter weren/ bedaucht mich es ſeye nicht krefftigs darhinder. </
s
>
<
s
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echoid-s23091
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">dañ
<
lb
/>
wann er den geiſt ſahe oder horte/ hette er mögen fragen/ Ich hab diſen nit
<
lb
/>
ſchlaaffend/ nit truncken/ nit vnſinnig/ ſonder mit diſen augen wie dich ge
<
lb
/>
ſehen/ mit diſen ohren hab ich ihn gehört/ wie yetzũd dich/ redẽde. </
s
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<
s
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echoid-s23092
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">Er kom-
<
lb
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met auch nit on gefahr/ ſonder wann ich ihm rüffen. </
s
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">vnd wann ich jn frag/
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lb
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gibt er antwort/ alſo daß es zů meinem fürnemmen dienet. </
s
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">Ein ſolliche ant
<
lb
/>
wort hette mögen machen/ daß man glaubte es were ein geyſt bey jm/ vnd
<
lb
/>
nit die rechnung/ ſo alſo weit har genommen.</
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">Wann man nun alle argumenten fleiſſig gegeneinãder erwigt/ ſoll man
<
lb
/>
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note
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">Beſchluſs
<
lb
/>
ob die gei-
<
lb
/>
ſter ſeyend.</
note
>
wiſſen daß man mit gewiſſen vrſachenn nitt wol erhalten mag/ daß geiſter
<
lb
/>
ſeyend/ welche mit ſampt der abgeſtorbenen ſehlen hin vnnd har ſchweyf-
<
lb
/>
fend.</
s
>
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s
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">Weil aber diſes der erfarung/ vnnd ordnung in allen dingen/ darzů der
<
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nateürlichen neygung gemäß/ ſollend wir on zweyfel glauben/ daß diſe ſey
<
lb
/>
end. </
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s
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">dann man ſicht ſo vyl vnd mancherley bey den ſterbenden/ vorab was
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treffenlich leüt ſeind/ daß nit müglich daß es on geyſter möchte zů ghen.</
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">In der nacht ehe dann C. </
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">Ceſar zůtodt geſchlagen/ ſeind die thürẽ an ſei-
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/>
ner ſchlaaff kammer ſelbs auff gangen. </
s
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<
s
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">Dem Ciceroni hatt ein rapp den
<
lb
/>
mantel vom angeſicht gezogen/ gleich vor dem daß er zůtodt geſchlagenn/
<
lb
/>
vnd warend doch die kriegs knecht noch nit zůgegen. </
s
>
<
s
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">Dem Bruto (als vor
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geſagt) iſt ſein eigener geiſt erſchinen/ alſo auch dem Iuliano vnnd Dioni.
<
lb
/>
</
s
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<
s
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">Marcus Antonius hatt in finſterer nacht/ vor dem tag ehe er erſchlagen/
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den Bacchum/ welchen er verehret/ mit ſpringen/ tantzen/ vnd lieblicher
<
lb
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melodey/ hören von jhm weichen. </
s
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s
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">Es ſehend aber diſe ding allein große
<
lb
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vnnd treffenliche perſonen/ oder die überauß böß ſeind. </
s
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">dañ ein theyl förch
<
lb
/>
tet ihnen nit/ die anderen aber vermeinend ſie verlieren nicht/ oder es kom
<
lb
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mend vyleicht diſe ding von Gott oder den englen. </
s
>
<
s
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">Wann ſie die mittelmäſi
<
lb
/>
gen erſchreckten/ wurden ſie jnen feind/ alſo auch diſe/ welche nit vermeinẽ
<
lb
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daß nach diſem das ewig leben ſeye.</
s
>
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">Alſo iſt auch die zeügnuß Platonis vonn Socratis geyſt/ welches wir
<
lb
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am anfang angezogen/ nit ein geringes argument. </
s
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<
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">Es iſt gewüß daß So-
<
lb
/>
crates die warheit geſagt/ dieweil auch Xenophon des Socratis jünger/
<
lb
/>
ein fürnemmer mann/ ſo gar nit abergläubiſch/ darzů dem Platoni treffen
<
lb
/>
lich feind/ deßen zweymal vnder dem nammen Gottes gedencket. </
s
>
<
s
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echoid-s23112
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preserve
">Ob man
<
lb
/>
auch wolzweiflen möchte daß Socrates die warheit ſagte/ iſt doch gewüß/
<
lb
/>
daß er ſolliches anzeigt/ vnnd diſes gantz eigentlich.</
s
>
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