Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dccxxxiij" file="0789" n="789" rhead="ſachen/ Das ſechzehend bůch."/>
            mehr nochgefraget/ weil ſie vyl mehr ſchedlich/ dann nützlich geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23237" xml:space="preserve">Weil
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            aber diſe vor {der} Pharſaliſchẽ ſchlacht auffgehöret/ ſoll man diſes nit zů Chri-
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            ſti geburt ziechen/ dañ ſie haben auch noch Chriſti geburt jre antwort gebẽ/
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            doch vnuollkommene/ gebrochene/ vnnd vnnütze/ alſo daß man diſer vor
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            Chriſti geburt nit faſt mehr geachtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s23238" xml:space="preserve">Es habend auch diſe zů Pyrrhi zeyten
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            nit mehr mit verſen/ ſonder in gantzer red antwort geben/ alſo daß Pythie
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            krafft auch zů der ſelbigen zeyt in großem abgang geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23239" xml:space="preserve">Ich weiß wol dz
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            etliche vermeinen/ als wann ich deren dingen vergeſſen/ ſo ich daſelbſten ge
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            ſchriben/ wiewolich mir ſelbs nicht zů wider hie rede.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23241" xml:space="preserve">Ich wölte auch daß diſe den handel recht bedechten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23242" xml:space="preserve">dann diſes gegenwir
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              vyl g
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              nus.</note>
            tig bůch iſt gar ſchwer/ alſo dz ich es auch kümerlich in xx jarẽ vollendẽ mö
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23243" xml:space="preserve">es iſt auch vyl ſchwerer dann diſes ſo ich von den Subtiliteten geſchri-
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            ben. </s>
            <s xml:id="echoid-s23244" xml:space="preserve">doch iſt das bůch von dem Fato vnnd Göttlicher verhẽgnuß ſchwerer/
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            dañ das gegenwürtig/ vñ die bücher von den Ewigen heimligkeiten ſchwe-
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            rer dañ das von dem Fato. </s>
            <s xml:id="echoid-s23245" xml:space="preserve">Ein yeder bedenck die wichtigen hendel ſo hie zů
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            handen genom̃en/ vnd lůg dann was für ein red oder arth zů ſchreiben dar
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            zů ſich gebüren welle. </s>
            <s xml:id="echoid-s23246" xml:space="preserve">dañ diſes mag nit anders von mir beſchriben werden/
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            dann aber beſchicht.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23248" xml:space="preserve">Ich will aber wider zů meinem fürnem̃en kommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23249" xml:space="preserve">Der gegenwürtigen
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            erkanntnuß iſt minder dann zůkünfftiger dingen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23250" xml:space="preserve">vnd wüſſen doch die Gei
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            ſter oder teüffel nit anderſt/ ſonder allein ein theil. </s>
            <s xml:id="echoid-s23251" xml:space="preserve">dann weil etliche minder
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            dann die anderen wüſſen/ iſt keiner der alles wüſſen möge. </s>
            <s xml:id="echoid-s23252" xml:space="preserve">doch wüſſend die
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            fürnempſten vnd oberſte mehr dann die andere/ wie auch in dem bůch von
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            dem Fato oder Göttlicher verhengnuß geſagt iſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23254" xml:space="preserve">Damit aber der handel durch ein heiter exempel angezeiget werde/ vnd
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              <note position="right" xlink:label="note-0789-02" xlink:href="note-0789-02a" xml:space="preserve">Ein ſein exem
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              pelder Geiſte
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            wir hiemit auch wider die hartneckigen beweyſen daß die Geiſter ſeyen/ wel
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            lend wir ein klein C. </s>
            <s xml:id="echoid-s23255" xml:space="preserve">Ceſaris leben examinieren. </s>
            <s xml:id="echoid-s23256" xml:space="preserve">Es ſtůnd in Göttlicher ver
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            hengnuß/ daß der gemein nutz zů Rom/ durch wöllichen das gantz menſch-
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            lich geſchlecht treffenlich beſchweret/ in eines gewalt kommen ſolte. </s>
            <s xml:id="echoid-s23257" xml:space="preserve">Zů ſolli
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            chem iſt ein burger verordnet/ nãlich Iulius Ceſar/ es iſt dẽ auch ein herrli-
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            cher Geiſt gebẽ ſo der Soñen zůgehörig/ mit anhang Martis vñ Veneris/
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            wölcher jn für vnd für getriben/ den gemeinen nutz vnder ſich zů bringen.
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            <s xml:id="echoid-s23258" xml:space="preserve">darũb hat er jm geradtẽ/ vñ mißratẽ gantz kõlich zů allẽ dingen dz er das ſel
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            big zeil erreichẽ möchte. </s>
            <s xml:id="echoid-s23259" xml:space="preserve">Diſer treiber vns nit anderſt dañ der Ieger den jag-
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            hund. </s>
            <s xml:id="echoid-s23260" xml:space="preserve">dann er lauffet nit/ nim̃et auch dem hund kein krafft/ vnnd ſtreittet
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            nit für jn. </s>
            <s xml:id="echoid-s23261" xml:space="preserve">ſonder er ermanet diſen allein/ gibt jm ein hertz/ ſchickt jn zů kom
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            licher zeyt hinauß/ vnd berüffet jn bey zeytẽ wider. </s>
            <s xml:id="echoid-s23262" xml:space="preserve">Wie er nun dahin trach
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            tet/ hat er geſchwigen/ biß daß die ſchlacht in Pharſalien verloffen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23263" xml:space="preserve">Als er
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            den handel dahin gebracht/ da jm gefallen/ hatt ſich diſer Geiſt treffenlich
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            erfreüwet/ vnd von wegen zůkünfftiges ſigs/ vnnd daß das regiment auff
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            den Ceſarem kommen ſolte/ gefrolocket/ vnd der Victorien bildnuß in E-
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            liden/ wölches der Ceſar in Minerue tempel geordnet/ gar vmbgewendet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23265" xml:space="preserve">Zů Antiochia in Syrien hat man zů dem andern malen ein groß kriegß
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            geſchrey gehöret/ vnd ein gethöß der feldzeichen/ dz die gantz burgerſchafft
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            in treffenlicher kriegßrüſtung hin vnd har gelauffen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23266" xml:space="preserve">Diſes iſt auch zů Pro
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            lemaide beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23267" xml:space="preserve">Zů Pergamen hat man auch die erene gefeß vnder der er
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            den in heimlichen gemachen deß tempels/ ſo geweicht gweſen/ hörẽ thönen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23269" xml:space="preserve">Man hat auch zů Trallis auß dem herten gemeür inn Victorie oder deß
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