Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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None
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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1 - 30
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(dccxxxi)
of 997
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1.0RC
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de
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o
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dccxxxi
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0787
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787
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ſachen/ Das ſechzehend bůch.
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gemüt etwas inn den leib vermag dann nur inn ſein eigenen. </
s
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s
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echoid-s23174
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">es mag auch
<
lb
/>
kein leib das gemüt verkeeren. </
s
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<
s
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echoid-s23175
"
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preserve
">dann wann du zů einem menſchen feüwr/ o-
<
lb
/>
der geyſel/ oder andere grauſamme marter halteſt/ wirſt du zůwegen brin-
<
lb
/>
gen daß er dir willfahret/ vnnd ſagt was dir gefalt. </
s
>
<
s
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echoid-s23176
"
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preserve
">du magſt aber nit voll-
<
lb
/>
bringen daß er yemand liebe oder haße. </
s
>
<
s
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echoid-s23177
"
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="
preserve
">Alſo auch hargegen/ wann du beger
<
lb
/>
teſt daß ſich allein ein flaunfeder bewegte/ vermagſt du es nit/ du brauch-
<
lb
/>
eſt dann gewalt darzů. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23178
"
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="
preserve
">darumb hatt weder der leib über die ſehl/ noch die
<
lb
/>
ſehl über den leib gewalt/ ſonder wie Ariſtoteles recht ſpricht/ der leib wirt
<
lb
/>
durch den leib bewegt. </
s
>
<
s
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echoid-s23179
"
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="
preserve
">Ich red jetz von der handlung von dem treiben/ auß
<
lb
/>
ſtoſſen vnd außwerffen.</
s
>
<
s
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echoid-s23180
"
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s23181
"
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="
preserve
">Es iſt auch diſes hie zůbedencken/ daß die geyſter auff ein andere weyß
<
lb
/>
verſthond dann wir. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23182
"
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="
preserve
">Dañ wo ein mittel zwiſchen zweyen auſſerſten enden/
<
lb
/>
die voneinander vnderſcheidenſt/ het/ da iſt das mittel von beiden auſſer-
<
lb
/>
ſten erden auch vnderſcheiden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23183
"
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="
preserve
">als nammlich der iñerlich ſinn iſt ein mittel
<
lb
/>
ding zwiſchen dem auſſerlichẽ ſiñ/ vnd des verſtands wirckung. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23184
"
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="
preserve
">es iſt aber {der}
<
lb
/>
auſſerlich ſiñ in dem erkeñen von dem verſtand vnderſcheiden/ deßhalben
<
lb
/>
von nöten daß der innerlich ſin/ in der weyß zůerkeñen/ von dem auſſerli-
<
lb
/>
chen ſiñ vnd dem verſtand vnderſcheiden ſeye. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23185
"
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="
preserve
">Es ſeind aber die geiſter er-
<
lb
/>
was mittel zwiſchen dem höchſtẽ verſtãd/ vnd den menſchen/ vnd habẽ die
<
lb
/>
menſchen ein andere weiß zůerkeñen/ dañ der höchſte verſtand. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23186
"
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="
preserve
">Deßhalben
<
lb
/>
keñend die geiſter alles auff ein anderẽ weg dañ die menſchen/ vnd gewaltẽ
<
lb
/>
der him̃len. </
s
>
<
s
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echoid-s23187
"
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="
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">Diſes erzeigt ſich auch in jrer zůſam̃enſetzung/ welche in beiden
<
lb
/>
gantz vngleich. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23188
"
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preserve
">es erkennen aber die menſchen auß denen dingen ſo hin vnd
<
lb
/>
har ſchweiffen/ vnd auß entpfindlichen ſachen/ darumb haben die geyſter
<
lb
/>
ein beſſere weyß alles zůerkennen. </
s
>
<
s
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echoid-s23189
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preserve
">Wann auch ein alt weib den vogel ler-
<
lb
/>
net reden/ lernet ſie den nit nach ihrer/ ſonder nach des vogels weyß/ vnd
<
lb
/>
diſes auß gewonheit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23190
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="
preserve
">alſo auch wañ die geyſter bey den menſchen whonen/
<
lb
/>
brauchend ſie auch ihre vmbſchweiffende gedanckenn/ inn denen dingen/
<
lb
/>
ſo ſie erkennend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23191
"
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="
preserve
">doch erkennen diſe nit durch den verſtãd/ ſonder auff vyl
<
lb
/>
ein beſſere weyß/ wie geſagt iſt.</
s
>
<
s
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echoid-s23192
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"/>
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>
<
p
>
<
s
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echoid-s23193
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">Sie nennend aber jre leib nach jrem wolgefallen/ wie die Theology re-
<
lb
/>
den. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23194
"
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="
preserve
">oder es ſeind nit gantze einfache leib/ ſonder inſtrumentiſche (wie ſolli
<
lb
/>
ches die Griechen nennen) darzů in jrer arth vermiſchet/ vnd gar vollkom
<
lb
/>
men. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23195
"
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="
preserve
">oder es ſeind himliſche cörper/ welche nit mögend on ein glantz ſein. </
s
>
<
s
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echoid-s23196
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="
preserve
">es
<
lb
/>
ſeind aber nit ſolliche/ dañ ſonſt were allenthalben der glantz vñ das liecht.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s23197
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="
preserve
">es mag auch nicht auß dem himmel herab fallen/ darzů nemmend diſe die
<
lb
/>
cörper nicht an/ legend ſie auch nitt wider von jnen/ weil diſe zů aller wir
<
lb
/>
ckung vngeſchickt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23198
"
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="
preserve
">deßhalben habend ſie beſondere leib/ welche wol außge-
<
lb
/>
theilet/ zů jren wirckungen ſich ſchicken/ vnd gantz ſchön in ihrer art ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23199
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="
preserve
">
<
lb
/>
Weil die auch auß dem lufft vnnd höcheren element verordnet/ ſeind ſie
<
lb
/>
weich/ kalt/ ſchwach/ vnnd die gar bald etwas leydenn. </
s
>
<
s
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echoid-s23200
"
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preserve
">was aber leyden-
<
lb
/>
hafft vnnd ſinnreich/ daß entpfindet auch des ſchmertzen. </
s
>
<
s
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echoid-s23201
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preserve
">darumb ſeind
<
lb
/>
die auch ſchmertzhafftig. </
s
>
<
s
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echoid-s23202
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="
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">welches leib aber ſchmertzhafft/ des gemüt mag
<
lb
/>
auch traurig ſein/ alſo ſeind die geyſter ſchmertzhafft vnd traurig. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23203
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="
preserve
">darumb
<
lb
/>
müſſen diſe auch forchtſamm ſein/ dann ſie leyden gar bald/ vnnd werden
<
lb
/>
durch das leyden bald ſchwerlich verletzet/ wie dann die weiche leib zůthůn
<
lb
/>
gewont ſeind. </
s
>
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echoid-s23204
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">weil ſie dann gar leichtlich mögen beſchediget werden/ müſſen
<
lb
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ſie auch forchtſam ſein.</
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echoid-s23205
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