Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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259cciijſachen/ Das ſiebend bůch. duncket mich auch/ dieweil ſie treffenlich feücht ſeind. Man hatt in vnſeren
landen
wenig auß diſer arth/ ſo man iſſet/ weder eben diſe.
Dañ es haben die
Italiener
erſt in wenig iarẽ die fröſchẽ angefangẽ eſſen.
doch ſag ich diſes on
abſcheühen
.
Bey den Indianeren in dem land Peru Yguana/ hat es ein
arth
eydochſen/ wölliche waſſer vnnd land lebend/ auch in den beümen/
ſo
grauſam an ſehen/ aber doch ein lieblichen geſchmack habend/ vorab
die
eyer.
Dann weil wir bey vns diſe ſo kein ſafft habend/ haſſend/ werden
ſie
bey den Indianeren auß werme deß luffts vnnd feüchten ſubſtantz/ in
dem
ſo ſie wachſend feißt/ vnnd deßhalben auch gütt eſſenn/ vorab weil
ſie
in waſſeren wonend.
Doch iſt diſes kein rechte arth der ſchlangen dieweil
ſie
vier füß haben/ vnd in waſſeren wonend/ ſie werdend feißt wann ſie ſich
in
dem ſand an dem bauch wol reibend/ ein nüwer fund wie man ſagt.
es iſt
auch
kein wunder/ dieweil die reibung das fleiſch wachſen macht.
Wie groß aber diſe arth/ vnnd auch die ſchlangen wachſen mögend/ ha-
bend
wir anderen zeytten durch exempel angezeiget.
yetz iſt gnůg/ ſo wir
allein
zwey anzeigend.
Deß einen gedenckt Petrus Chieza/ er habe namlich
ein
Hiſpaniſche ſchlangen tod geſchlagen/ die xx.
ſchů lang geweſen/ dar
einen roten köpff/ vnd grün augen/ ſo weit herfür gegangen/ gehabt.
Es iſt aber kein krefftiger exempel/ dañ das Diodorus Siculus anzeücht/
wöllicher
auch anzeiget/ wie ſie gefangen worden.
damitt ich aber nichts
diſer
Hiſtorien/ oder daruon thüe/ ſo will ich deſſen wort ſelbs eigentlichen
hie
anziehen.
wölliche alſo lautend.
Wie man in ſollichen gaaben deß anderen Künigs Ptolemei freygebig-
11Diodori Si@@
li
groſsſchl@@
keyt verſtanden/ habend die Griechiſchen Ieger mit gemeinem rath jhnen
fürgenommen
jhm etwan ein große lebendige ſchlangen ghen Alexandria
bringen.
Als aber diſes müſelig vnd ſchwer thůnd/ iſt das gelück mitt
dem
ratſchlag eins worden/ vnd jhnen beholffen geweſen.
Es war ein ſchlang bey den xxx. ellenbogen lang/ an einem waſſer/ wöl-
liche
anderen zeytten ſich nitt bewegt/ ſonder ſich an einem circkel růwen
legt
.
wann aber die anderen thier dem waſſer kamen trincken/ ſthůnd
ſie
eylends auff/ vnd erwütſchet etliche mitt dem maul/ die andere erwüt-
ſchet
ſie mitt dem ſchwantz/ vnd fraß ſie alſo.
Als die menſchen diſe geſehen/ vnd vermeintend ſie were lang/ vnd einer
tollen
natur/ habend ſie vnderſtanden mitt ſtricken vnd kettenen die fa
hen
/ vnd ſeind zům erſten troſtlich jhren getretten.
Wie ſie ſich aber
dem
thier genäheret/ vnnd jhre feüwrige augen geſehen/ darzů daß ſie mitt
der
zungen alles beſchlecket/ vnnd herte ſchüppen hette/ wann ſie ſich auch
bewegt
/ ein groß getöß gebe/ daß jhren die zän für den mund gangen/ vnd
einen
grauſammen ſchlund gehabt/ habend ſie ſich an der farb verenderet/
vnd
ſeind treffenlich erſchrocken.
Deßhalben habend ſie mitt großer forcht
jhren
den ſtrick biß dem ſchwantz geworffen.
als bald diſe die ſeiler an jhrẽ
leib
entpfunden/ hatt ſie ſich mitt großem pfeyſen vmbgewendet vnnd den
nechſtẽ
bey jhrẽ mit dẽ mund erwütſchet vnd lebendig verſchlucket/ den an-
deren
ſo an {der} flucht war/ hat ſie von vernuß mit dẽ ſchwantz erwütſchet/
jhren
gezogen vnd ertödet/ die ander ſeind auß forcht gantz erklupffet/ vnd
mitt
der flucht jhr leben errettet.
Doch habend ſie nitt auff gehöret nach
gedencken
/ wie ſie doch diſes thier fahen möchtend/ als die forcht durch hof
nung
deß gewüns überwunden wordenn.
Deßhalben ſeind ſie mitt betrug

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