Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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              <pb o="ccxxv" file="0281" n="281" rhead="ſachen/ Das ſiebend bůch."/>
            vnderſthen/ ſo doch der vnſeren bücher gar vyl getrucket ſeind? </s>
            <s xml:id="echoid-s7358" xml:space="preserve">hatten ſie
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            ſonſt kein argumẽt/ etwas neüwes anzůrichten/ auß vnſeren bücheren fin
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            den megen/ es hette dann der ein in zůgeſchriben/ wie man an dem boden
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            im meer fiſchen mechte/ vnnd der ander/ wie man die demonſtrationẽ vnd
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            gewüße anzeigungẽ Euclidis mit einẽ verzeichneten circkel verſthẽ kendte.
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            <s xml:id="echoid-s7359" xml:space="preserve">ſie verhoffetend vylicht es wurden die menſchen mit der zeyt achtẽ/ wir her
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            tend ſolliches ſo bald von jnen/ als ſie von vns genommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s7360" xml:space="preserve">Es wüſſend a-
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            ber diſe vnſinnige leüt nicht/ daß vnſere neüwen erfindungen von keinen
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            zů vnſeren/ oder vor vnſeren zeyten/ hetten megen erfunden werdẽ/ es we
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            re dann ſein namm treffenlich wol bekant.</s>
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            <s xml:id="echoid-s7362" xml:space="preserve">Die weil doch wir noch in leben von allen denen/ ſo etwas nammhaffti-
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            ges geſchriben/ alſo verehret werden/ daß ſie ſich nit ſchemmen zů bekennẽ/
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            daß ſie diſes geſchriben/ ſo von vns erfunden worden ſeye. </s>
            <s xml:id="echoid-s7363" xml:space="preserve">Wir wellen aber
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            diſes handels geſchweigẽ/ dieweil zů allen zeyten dergeleichen wunderbar
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            eſel vnd guckgauchen geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s7364" xml:space="preserve">Damit wir aber zů vnſeren fürnemmẽ kom
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            men/ möchte diſes/ ſo wir von den weyſſen füſſen geredt hand/ auch billich
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            dem oberen theil deß ſchwantzes zů geeignet werden/ wann nit auch die ſel-
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            bigen haar on alle gefahr/ von wegen der lenge/ weyß wurden/ vnd nit von
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            natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s7365" xml:space="preserve">doch iſt diſes nicht deſtminder eines weidlichen roß zeichen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s7367" xml:space="preserve">Solliche zeichen ſeind von der geburt vrſach genommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s7368" xml:space="preserve">dann man nim
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              <note position="right" xlink:label="note-0281-01" xlink:href="note-0281-01a" xml:space="preserve">Der roſſen zei
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              chen võ fünff
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              orthen.</note>
            met ſie von fünff vnderſcheiden. </s>
            <s xml:id="echoid-s7369" xml:space="preserve">zů erſten (wie gemeldet) auß vrſach der ge-
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            burt/ zum anderen von der haaren ſubſtantz vnnd geſtalt. </s>
            <s xml:id="echoid-s7370" xml:space="preserve">vnd wie das erſt
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            in allen dingen zů dem gemüt vnnd leib gehert/ alſo gehört das ander vnd
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            das dritt faſt zů dem gemüt. </s>
            <s xml:id="echoid-s7371" xml:space="preserve">dañ das drit iſt von der haarẽ farb hargenom-
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            men. </s>
            <s xml:id="echoid-s7372" xml:space="preserve">das viert aber gehert faſt allein zů dem leib/ die weil es von der zůſam
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            menfügung vnnd der glidern geſtalt hargenommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s7373" xml:space="preserve">Das fünfft iſt auß
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            des pferds wercken vnnd übungen/ welches mehr zů dem leib dann zů dem
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            gemüt gehöret.</s>
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            <s xml:id="echoid-s7375" xml:space="preserve">Damit wir nun zů der haaren natur vnnd geſtalt kommend/ haben die
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            röſſer nateürlich ettlich platz vnnd örther/ wölche mitt kleinen circklen ſo
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            auß haaren zůſammen getriben/ an der geſtalt vnd größe wie ein würbel
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            oder nabel vmbgeben ſeind/ deren ſeind fünff. </s>
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            faſt vnder den augbrauwen. </s>
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            <s xml:id="echoid-s7378" xml:space="preserve">faſt mitten an der bruſt/ der nabel an ihm ſelbs/ vnd die eingeweid/ al-
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            ſo das jren ſechs ſeind.</s>
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            <s xml:id="echoid-s7380" xml:space="preserve">Wann nun über diſe örther/ auch andere an dem roß ſthand/ welche es
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            ſelbs beſichtigen mag/ zeigend ſie ein ſchlecht roß an. </s>
            <s xml:id="echoid-s7381" xml:space="preserve">wañ ſie aber daß roß
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            nit anſehen mag/ als am halß oder arßbacken/ zwiſchen dem ſchwãtz/ ſeind
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            es alſo gůte zeichen/ daß ſie für ſich ſelbs allein ein adelich roß bedeüttenn.
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            <s xml:id="echoid-s7382" xml:space="preserve">Wann diſe auch durch ein verkerte oder böſe weyſſe an den füſſen verhinde
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            ret wurde/ zeigen ſie doch nit deſt minder ein herrlich roß an/ vnd wenden
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            alles vnglück ab/ ſo von der weyſſe har ihnen begegnen möchte. </s>
            <s xml:id="echoid-s7383" xml:space="preserve">vorab wañ
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            diſe würbel oder nabel lange haar/ als wann es federn oder bürſt werend/
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            (ſo ettlich ein Römer ſchwerdt nennend) habend/ dann alſo zeiget diſes zei
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            chen an/ daß es ein treffenlich gůt roß ſeye/ vnd nim̃et allen böſen argwon
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            hinweg. </s>
            <s xml:id="echoid-s7384" xml:space="preserve">Deßhalben ſoll man wiſſen daß die verkerte arten an den roßen/
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            dẽr weyſſe halben/ auff dreyerley weyß werden hingenom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s7385" xml:space="preserve">Eintweders
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            wann die nabel wider der natur arth an denen orthen vorhanden/ do es die
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