Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(cccxcvij)
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cccxcvij
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0453
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453
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ſachen/ Das acht bůch.
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durch ein beſondere götliche hilff. </
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echoid-s13002
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">Es ſeind etliche vnder diſen allein einlei-
<
lb
/>
tung vnd erzellung/ etlich aber der ſachen ſubſtantz. </
s
>
<
s
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echoid-s13003
"
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preserve
">Solches hettẽ wir wol
<
lb
/>
mögen zů der gantzen welt ſubſtantz vnnd weſen rechnen/ doch habend wir
<
lb
/>
ſie allein auff den menſchen gezogen/ weil faſt allein der menſch/ vnnd für-
<
lb
/>
nemlich/ reich/ glückſelig/ vñ ſich ſelbs für etwas beſonders zůſein achtet.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s13004
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">Was man auch von dem ſagt/ mag zů der gantzenn welt gerechnet werden.</
s
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echoid-s13005
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"/>
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p
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echoid-s13006
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">Deßhalben damit ich zů dem handel komme/ zeiget Diodorus an/ es ha-
<
lb
/>
be Oſiris vyl komlichkeit den menſchen angezeigt/ wie auch das bier trãck.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s13007
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">darzů an anderen orthen den Dionyſium/ in diſen landen/ da es ſein mö-
<
lb
/>
gen/ den wein.</
s
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echoid-s13008
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"/>
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p
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echoid-s13009
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">Es ſeind gewaltige regimenten vnnd Künigreich in Aegypten geweſen
<
lb
/>
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right
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note-0453-01
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note-0453-01a
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">Egyptier
<
lb
/>
reich alter.</
note
>
vnder Seſoſtren/ Amaſen/ Simandiẽ/ vnd Oſiriden/ auch ſo vyl Künig/
<
lb
/>
daß bey C C C C lxxv mann daſelbſten geregiert/ on fünff frauwen. </
s
>
<
s
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echoid-s13010
"
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="
preserve
">Man
<
lb
/>
thůt auch zehentauſet jar darzů/ in wöllichen ſollen die Gött geregiert ha-
<
lb
/>
ben/ vnder diſen iſt Oſiris der letſt geweſen. </
s
>
<
s
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echoid-s13011
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">Auch ſonſt fünffzehen tauſet
<
lb
/>
mann. </
s
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s
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echoid-s13012
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">Demnach zeigend die treffenliche große gebeüw etwas an/ wölcher
<
lb
/>
anzeigung eines vngleüblichen pracht vnd alters/ nach zů Diodori zeytten
<
lb
/>
vorhanden/ alſo daß ſie in menſchlichen ſachen dem menſchen vyl zůbeden
<
lb
/>
cken gebend. </
s
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echoid-s13013
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">Dann S. </
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echoid-s13014
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">Laurentzen kirchen zů Meyland/ wölche vor M C-
<
lb
/>
CCC. </
s
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<
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echoid-s13015
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">jaren erbauwẽ/ hat nach gar kein anzeigung deß alters/ es ghet auch
<
lb
/>
deren nicht ab. </
s
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s
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echoid-s13016
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">Es hatten aber die Egyptier vyl ſterckere vnd ſteyffere ge-
<
lb
/>
beüw/ wölliche doch vor alter außgefreſſen. </
s
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echoid-s13017
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">Ir gewonheiten mit ſampt der
<
lb
/>
beſchneydung/ ſeind zů den Iuden/ Colchen/ vnd Troglodyten kommen.
<
lb
/>
</
s
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<
s
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echoid-s13018
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">Auß wöllichem bekanndt/ daß alle ding bey dẽ Heydẽ vyl anderſt angefan-
<
lb
/>
gẽ/ dañ mã recht daruõ ſagt. </
s
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s
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echoid-s13019
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">doch gehörẽ diſe ding zů den ewigen heimlichkei
<
lb
/>
ten. </
s
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echoid-s13020
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">Diſes iſt inder gantzen welt bekanndt vnd offenbar/ daß die erdẽ nun
<
lb
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ein lange zeytt allenthalben bewonet worden/ alſo daß ſo vyl einwoner/ vor
<
lb
/>
ab in den weitgelegnen inſlen/ in ſo kurtzer zeyt nit wol hettẽ auff kommen
<
lb
/>
mögen. </
s
>
<
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echoid-s13021
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">Was hat ſie aber dahin gezwungen? </
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">zwar die notwendigkeit vnnd
<
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/>
vyle der menſchen hat ſie dahin gebracht/ daß ſie neüwe wonungen habend
<
lb
/>
ſůchen müſſen. </
s
>
<
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echoid-s13023
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">Es wer aber ein beſonder groß wunderwerck/ wann geleich
<
lb
/>
von anfang der welt ſo vyl menſchen geweſen/ daß ſie jre wonungen hetten
<
lb
/>
enderen müſſen. </
s
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<
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">Deßhalben ſolle das menſchlich gſchlecht mehr von ſeiner
<
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eigenen ſubſtantz/ dann von der geburt har entſtanden vnnd auff kommen
<
lb
/>
ſein. </
s
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echoid-s13025
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">Was aber iſt/ das iſt zům theil warlich/ als der himmel/ das gemüt/ {der}
<
lb
/>
verſtand/ vnd die Elementen. </
s
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">in wöllichen weder anfang nach end. </
s
>
<
s
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echoid-s13027
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">das an-
<
lb
/>
der iſt wie ein ſchatten oder das etwas ſein mag/ als die ſtück der elementen
<
lb
/>
vnd was von jnen kom̃et/ als die thier vnd gewechs. </
s
>
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s
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echoid-s13028
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="
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">etliche ding habend ein
<
lb
/>
mittelmeſſige natur/ als der menſchen ſubſtantz/ vnd ſo etwas anders köſt
<
lb
/>
lichers darbey begriffen. </
s
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<
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echoid-s13029
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">Es laßt ſich aber anſehen als wann deß menſchen
<
lb
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ſubſtantz nit were/ dieweil ſie nach der vergangnen zeyt für nicht geachtet. </
s
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echoid-s13030
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">
<
lb
/>
diſes zeigt die vergeßlichkeit vnd das lãg alter an/ wölche ein natur haben
<
lb
/>
mit denen/ ſo erſt neuwlich verloffen. </
s
>
<
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echoid-s13031
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">ſie iſt auch in zůkünfftigen nitt/ weil
<
lb
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man allein der hoffnung lebt/ vnd auch vngewüß iſt. </
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<
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echoid-s13032
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">Auch nit in gegenwer/
<
lb
/>
tigen/ weil die ſelbe zeyt allein ein augenblick/ vnd vnbeſtendig. </
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<
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">darumb ha
<
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bend die weyſen Pyrrhonici geſagt/ es ſeye kein vnderſcheid vnder dem gůt
<
lb
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ten vnnd böſen/ weil ſie alſo nach bey einanderen ſeind.</
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p
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">Was man aber von der hellen ſagt/ kom̃et zům theil von den Egyptiern
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note-0453-02
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note-0453-02a
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">Hell auch
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bey den heidẽ</
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</
echo
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