Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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              <pb o="ccccxxxvi" file="0492" n="492" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            vnnd ſeüdet doch nit/ dann man könte ſich nit mit weſchen/ vnd müſte da@
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            obereſt auch warm werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s14080" xml:space="preserve">ſonder es ward durch ein ſubteile rechnung/ die
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            man nit vnderlaſſen ſoll/ das feüwr fein getemperiert/ alſo wann deß obere
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            ſten waſſers kelte angefangẽ milt vnd getẽperier zů werdẽ/ war das mittel
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            lauw/ vnnd das niderſt alſo heiß/ daß der menſch komlichen baden mocht.
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            <s xml:id="echoid-s14081" xml:space="preserve">dañ in dem gar heißen fiengen ſie an/ damit die ſchweißlöchlin auffgiengẽ/
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            vnnd die müde/ wann die vorhanden/ hinweg gienge. </s>
            <s xml:id="echoid-s14082" xml:space="preserve">demnach wüſchend
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            ſie ſich erſt recht mit dem lauwen/ damit ſie recht erfeüchtet vnnd allen wüſt
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            von jnen brechten. </s>
            <s xml:id="echoid-s14083" xml:space="preserve">auff diſes begoſſend ſie ſich mit kaltem waſſer/ in welchẽ
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            ſie nit allein eines feinẽ woluſt entpfunden/ ſonder es wardẽ auch jre krefft
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            von der kelte geſtercket/ vnnd zů leßt ſchmireten ſie ſich mit öl. </s>
            <s xml:id="echoid-s14084" xml:space="preserve">welches ge-
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            brauch vonn dem Galeno vnnd etwan ſonſt von mir iſt angezeigt worden. </s>
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            es iſt hie genůg daß man wüße/ daß die ſelbige ſchmirung das fleiſch weich
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            machet/ darzů nit als wol hitz oder kelte entpfindet. </s>
            <s xml:id="echoid-s14086" xml:space="preserve">Deßhalben můß man
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            diſes waſſer nit ongefahr temperieren/ ſonder man bedorfft eines beſonderẽ
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            fleyß. </s>
            <s xml:id="echoid-s14087" xml:space="preserve">dañ es ghet nit zů wie in einem geſchirr/ da das ober theil wermer dañ
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            das vnder iſt/ ſonder in zweyen geſchirren iſt das wider ſpil. </s>
            <s xml:id="echoid-s14088" xml:space="preserve">dañ die nideren
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            werden wermer dann die oberen/ mit einem entpfindtlichen vnderſcheid/
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            weil ſie dem feüwr neher ſeind.</s>
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            <s xml:id="echoid-s14090" xml:space="preserve">Darumb thůnd ettliche ein figur darzů/ wie auch in anderen dingẽ/ als
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              <note position="left" xlink:label="note-0492-01" xlink:href="note-0492-01a" xml:space="preserve">Figuren ge-
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              brauch.</note>
            ietz der brauch iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s14091" xml:space="preserve">die anderen wellend der figuren exempel gar nit haben/
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            als Galenus in den Plantis vnd gewechſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14092" xml:space="preserve">Doch fälend ſie zů beiden thei-
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            len/ dann gar kein figuren wellen brauchen/ gehört einem groben ſchwetzi-
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            gen menſchen zů/ ſo doch ettlich ding allein durch die figuren mögen außge
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            legt werden/ das man ſonſt ſchwerlich mit vyl worten mag zů wegen brin-
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14093" xml:space="preserve">wann man zů allen dingen welte figuren ſetzen/ were garkindiſch vnd
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            nicht wert. </s>
            <s xml:id="echoid-s14094" xml:space="preserve">Deßhalben ſoll man die figuren in dreyen fälen brauchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14095" xml:space="preserve">zů er-
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            ſten wann wir große werck wellend außlegen/ in welchen man durch ein an
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            blick mehr verſthen mag/ dann wann man vyl papyr mit reden beſchreibt.
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            <s xml:id="echoid-s14096" xml:space="preserve">Zum anderen wann in denen dingen můß ein vergleichung ſein/ damit mã
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            den vnderſcheid erlernen mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s14097" xml:space="preserve">dann diſe beleibet baß im verſtand/ wann
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            man ſie ſicht/ dann ſo man lang dauon lißet oder redt. </s>
            <s xml:id="echoid-s14098" xml:space="preserve">es iſt in dem läßen o-
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            der reden zů förchten du laſſeſt eines da auſſen daß du nit verſtandeſt. </s>
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            daßelbig vnderlaſſen/ magſt du gar nicht verſthen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14100" xml:space="preserve">darumb můß man in
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            den Anatomien vnnd auffſch neidung der menſchen oder thieren/ am aller
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            mehrſten eigentliche figuren haben/ welche nit allein nutzlich/ ſonder auch
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            notwendig ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s14101" xml:space="preserve">zum dritten wann man vyl ding/ ſo ein art haben/ můß
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            außen lernen vnnd inn gedechtnuß faßen. </s>
            <s xml:id="echoid-s14102" xml:space="preserve">darumb iſt nitt allein nutzlich
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            wann man die kreüter verzeichnet/ ſonder auch wann ſie gemalet werden. </s>
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            Es iſt auch nach ein andere notwendigkeit vorhanden/ wann wir kein be-
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            ſondere nammen haben/ als in der alten geſchirren/ kleidungen/ vnnd in-
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            ſtrumenten/ welche alle vmb ſo vyl abgenommen/ daß die nit verzeichnet
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            nach abgemalet worden ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s14104" xml:space="preserve">Auß welchem offenbar/ daß diſe vonn nö-
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            ten geweſen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s14106" xml:space="preserve">Der zundel welcher von einer yeden liederlichen vrſach das feüwr entpfa
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            het (den man gemeinlich ein aaß nennet) würt alſo. </s>
            <s xml:id="echoid-s14107" xml:space="preserve">Man nimmet die grö-
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            ſte ſchwimm von beümen/ vnnd ſeüberet ſie wol von dem holtz/ demnach
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