Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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              <pb o="dxcix" file="0655" n="655" rhead="ſachen/ Das vierzehend bůch."/>
            es ſeye niemand anderſt/ dem wir etwas ſchuldig ſeyend/ vnnd den wir ver
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            ehren/ oder jm dienen ſollend. </s>
            <s xml:id="echoid-s19066" xml:space="preserve">Wann wir diſes mit reinem gemüt haltend/
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            machen ſie vns rein vnnd ledig von ſünden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19067" xml:space="preserve">Ich weiß nit wer der teüffel iſt/
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            ich erkenn vnnd lieb jn nit/ ich bett allein Gott an/ vnnd dienen jm allein.
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            <s xml:id="echoid-s19068" xml:space="preserve">Doch ſoll man diſe ding nit dem gemeinen mann fürhalten/ vnnd den vn-
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            uerſtendigen offenbaren. </s>
            <s xml:id="echoid-s19069" xml:space="preserve">dañ wann man ein wohn von den teüfflen bekom
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            met/ vñ ſich auff diſe künſt begibt/ thůt man dẽ teüffel die ehr/ wölche Gott
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            zůgehört. </s>
            <s xml:id="echoid-s19070" xml:space="preserve">Wann ſie auch den waarſageren mehr glaubten/ dann man aber
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            thůn ſoll/ begiengen ſie treffenliche große laſter.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19072" xml:space="preserve">Deßhalben ſollend diſe ſo Gott warlich lieben/ allein Gott erkennen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19073" xml:space="preserve">di-
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            ſes ſeind die/ wölche ehr vnd gůt verachten/ vnd die waarheit höcher dañ jr
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            ſelbs eigen leben halten. </s>
            <s xml:id="echoid-s19074" xml:space="preserve">diſes wolt ich mit vnzalbar orthen der geſchrifft be
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            weyſen/ wann es nit bey den geleerten als heitter am teg wie die Soñ were.
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            <s xml:id="echoid-s19075" xml:space="preserve">deßhalben achten ich beſſer/ wañ ich mich zů nutzlicherẽ ſachen wende. </s>
            <s xml:id="echoid-s19076" xml:space="preserve">doch
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            hab ich allein diſes acht genommen/ daß die waarſager in dem mögend be-
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            trogen werden/ wann ſie vermeinen ſie haben ein rein gemüt/ vnd dz liecht
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            Gottes in jnen/ vnd haben aber das ſelbig nit. </s>
            <s xml:id="echoid-s19077" xml:space="preserve">deßhalben wann ſie jnen zů
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            vyl zů geben/ füren ſie ſich ſelbs vnd ander leüth/ ſo jnen glaubend/ in tref
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            fenliche große irthumb. </s>
            <s xml:id="echoid-s19078" xml:space="preserve">wann ſie aber diſes liecht habend/ mögen ſie gar nit
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            irrẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s19079" xml:space="preserve">doch ſoll man ſich von {der} vrſach wegẽ/ nim̃er auff dz weyſſagẽ ergebẽ/ wã
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            man von dẽ handel durch kunſt/ liſt/ vñ weyßheit mag verſtendiget werdẽ.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19081" xml:space="preserve">Alſo ſeind neünerley weg waar zů ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19082" xml:space="preserve">Ein Mathematiſche ſo nach deß
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              waarſogung.</note>
            him̃els lauff gerichtet/ diſes iſt in denẽ ſo man gewonet nutzlich/ als nãlich
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            daß morgen die Sonn wirt auffghen/ vnd in denen wölche vns verborgen
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            gantz wunderbar. </s>
            <s xml:id="echoid-s19083" xml:space="preserve">als namlich wann einer anzeiget/ daß nach taußet iaren
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            wurde ein finſternuß werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19084" xml:space="preserve">Demnach ein kunſtliche/ als in der artzney/
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            aſtrologey/ phyſionomey/ ſchiff kunſt/ vnd ackerbauw. </s>
            <s xml:id="echoid-s19085" xml:space="preserve">darnach ein wun-
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            derbarliche/ als auß den geburten/ eingeweiden/ blitzgen/ vogelgeſchrey/
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            zeychẽ am him̃el/ erdbidẽ/ ochſen geſchrey/ waſſerflüß/ vnd anders dergelei
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            chen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19086" xml:space="preserve">Auff diſes ein betrugliche/ wañ einer durch ein betrug die waarheit er
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            faret/ wie wir ſolches in bücherẽ von {der} weyßheit angezeigt/ da wir von dem
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            hanen geſchrey gehandlet. </s>
            <s xml:id="echoid-s19087" xml:space="preserve">alſo legẽ etliche vn{der} die ſchlaffendẽ ein Magnetẽ
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            als wañ ſie die heimlichkeitẽ ſollẽ anzeigẽ/ deßhalbẽ wañ {der} den ſtein hinweg
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            thůt/ gibt ſich diſer an der that ſchuldig. </s>
            <s xml:id="echoid-s19088" xml:space="preserve">Doch ſeye von diſen ſo vyl geſagt/
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            vnd will nun von den fünff eigentlichen reden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19090" xml:space="preserve">Der erſt iſt göttlich/ wölcher auch von Gott erforderet wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19091" xml:space="preserve">du ſolt aber
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              ſagung.</note>
            in allẽ weyſſagungen wz art die ſeyen diſes mercken/ dz du allein nach denen
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            dingen forſcheſt/ wölche durch nateürliche vrſach o{der} weyßheit nit mögen er
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            kundiget werden/ dẽnach dz du diſes mit reinẽ hertzen vnd gůter conſcientz
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            vollbringeſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19092" xml:space="preserve">Darnach dz du dich mit ſpeyß vñ trãck nit überfülleſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19093" xml:space="preserve">dz man
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            auch nit zů verſůchen/ ſonder die waarheit zů erfaren/ damit vm̃gange. </s>
            <s xml:id="echoid-s19094" xml:space="preserve">Es
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            ſeind auch in Göttlicher weyßſagung drey andere ſtuck notwendig. </s>
            <s xml:id="echoid-s19095" xml:space="preserve">dz es ein
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            gůter vnd wichtiger handel ſeye/ vnd dz du allen haß nebend ſich gelegt ha-
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            beſt/ er gehöre dann billich diſem ſo vnrecht gehandlet hat. </s>
            <s xml:id="echoid-s19096" xml:space="preserve">Deßhalben ſolt
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            du dein gemüt zů Gottrichten/ dich jm entpfelen/ vnd die bücher der heili-
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            gen geſchrifft auffthůn/ vnnd demnach was dir on gefahr begegnẽ/ durch-
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            leſen/ vnd fleyſſiglich außlegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19097" xml:space="preserve">wañ ſich aber ſolches gar nit zů der frag rei-
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            met/ ſol du wüſſen daß dir diſe weyſſagung nicht nutzlich iſt.</s>
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