Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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710dcliiijVon mancherlei wunderbaren nacht in dem meer ein vngwitter überfallen/ iſt er wider aller hoffnung
daruon
kommen.
er iſt auch zwey mal entrunnen/ vnd den fůß mit gewalt
auß
dẽ fůß eyſen gezogen/ vnd etwan auch in dẽ vngewitter auß geſchwom-
men
/ darzů die handtgeſchrifften/ die er bey dem Küniglichen ſtatthalter
zůſamen
geleſen/ am hals behalten.
letſt hat er deſſen betrug gemercket/
ſich
deſſen maalzeyten vnd gaſtereyen enthalten/ vnd alſo daruon kom̃en.
Solche ding beſchehen in großen Regimenten onderungen/ auß verborge
nen
vrſachen.
dañ diſes iſt die erſt ſchlacht geweſen/ als dz Mexiſch reich vm̃
keeret
/ in deß Keyſers gwalt kom̃en/ vnd alle abgötterey abgethon wordẽ.
Es beſchehend aber der mehrtheil wunderzeichen von großen ſachen/ o-
11dz 13 wüder
zeichen
.
der man erdichtet diſe dañ zůmal/ daß man vermeine es ſeye nit durch men
ſchen
ſchuld/ ſonder auß Gottes willen alſo zůgangen.
doch glaub ich dz in
großen
vnd ſeltzamen enderungen auch große ding fürgangen/ vnd zwar
diſes
mit der warheit (wann ich gedenck was mir begegnet/ als mir ein gůtt
fründ
geſtorben/ da kein betrug noch eines anderen ſchuld darzů kommen)
weil
eintweders einer nit anderſt vermein et/ oder alles noch dem willẽ Got
tes
/ vnd auß verborgenen vrſachen ghet/ vnd fürnemlich diſen/ ſo von
hochem
ſtath ſeind.
wie dann an deß bach Conſotenn geſtad/ ſo zweytau-
ſent
ſchritt von Carthago ligt/ in dem land Peru/ ſoll fürgangen ſein.
dañ
wie
daſelbſten die weiber gebadet/ als der brauch was/ iſt jnen ein mann er-
ſchinen
einer ſchönen geſtalt/ wölchem das eingeweid harauß geſchnitten/
vnd
der bauch auffgehauwẽ geweſen/ der trůg zwey kinder an den armen/
vnd
ſprach den döchteren/ Es werdend hie alle Chriſtenliche weiber ſter-
ben
/ vnnd der größer theil vnder eüch auch/ demnach iſt er verſchwunden.
die weiber habend gelachet/ vnd ſeind darab nit erſchrocken/ weil jren vyl
bey
einander/ vnnd eben mittag was/ darzů etliche Indiſche menner dar-
bey
geweſen.
Man hat auch diſes geſpengſt auff dem pferd ſitzende/ ſchnel-
ler
dann den wind obereſt durch die berg ſehen fahren.
auff diſes iſt bald
ein
peſtelentz geuolget/ wölliche die Indianiſche weiber/ vorab ſo den Spa
nieren
vnnd Chriſtenlichen glauben angehangen/ faſt alle hingenommen.
Es zeigten auch der ſelbigẽ zeytt die weiber vnnd kinder in India an/
ſie
hetten vyl der jren geſehen/ wölliche vorhin geſtorben.
Deßhalbẽ begibt
ſich
offt auß gemeldeten vrſachen/ daß man dergeleichenn ding ſicht/ oder
vermeinet
man ſehe ſie.
Man ſagt daß auch in Ormus einer ein böß üppig leben gfüret/ wie man
2214 jn nun beredt/ er gebeichtet bůß gethon/ darzů ſein leben gebeſſert hat/
ſoll
er in mitten {der} nacht ein großen hauffen der ſchwartzen meüſen/ katzen/
vnd
thierẽ geſehen habẽ.
Alſo ſeye der erſchrocken/ vnd von ſtundan Chri
ſti
bildtnuß geflohen/ da ſeye von ſtundan alles verſchwunden.
Es ſchreibt auch Emanuel Morales wie inn dem Künigreich Paranas
3315 deß Orientaliſchenn Indien ein abgöttiſcher edelmann geweſen/ wöllicher
eine
auß der Chriſten kirchen verbrennet/ vnnd von ſtundan in ein ſchwe-
re
kranckheit gefallen ſeye.
da habe er jm geförchtet/ vnd verſprochen er wel
le
die kirchen wider bau wen laſſen.
aber es hat ihn nicht genützet.
Es ſeye auch ein anderer geweſen/ wöllicher ein münchen wöllen todt
ſchlagen
/ aber er ſeye gechling geſtorbẽ.
Von diſem Emanuel ſchreibt Hein
ricus
Enriquez ein Hiſpanier/ er ſeye ein treffenlicher gotsförchtiger mañ
vnd
doch in großer arbeit vnnd trübſal/ darzů in mangel der narung vnd

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