Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(dccxxxij)
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788
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Von mancherlei wunderbaren
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">Es můß aber in einer yeden hohen verſamblung ein Oberſter oder fürſt
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lb
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ſein. </
s
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echoid-s23207
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">diſes beſchicht eintweders von jm ſelbs auß güttigkeit/ als inn ewigen
<
lb
/>
dingen. </
s
>
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s
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echoid-s23208
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">oder auß natur/ als in binlinen. </
s
>
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s
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">oder auß krafft/ als in menſchen.
<
lb
/>
</
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s
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echoid-s23210
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">dann welche etwan in einem anderen übertreffen/ die vnderſthond auch an
<
lb
/>
dere zůbeherſchen/ vnd erlangend diſes zůletſt. </
s
>
<
s
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echoid-s23211
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preserve
">es iſt aber vnder den geyſte
<
lb
/>
ren auch ein herrliche verſam̃lung/ darumb haben ſie auch oberſte. </
s
>
<
s
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echoid-s23212
"
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preserve
">diſes be-
<
lb
/>
kennend auch mencklich/ welche die geyſter zůlaßend.</
s
>
<
s
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echoid-s23213
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p
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echoid-s23214
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preserve
">Weil aber bey einem yeden ſchmertzen/ vnnd bey traurigkeit ein zerſtö-
<
lb
/>
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note
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left
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note-0788-01
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preserve
">Vnſichtbare
<
lb
/>
geiſter ſterb@
<
lb
/>
lich.</
note
>
rung iſt/ vnd der tod ein end der zerſtörung/ wo auch etwas der einen arth
<
lb
/>
gemein/ da findet man auch das end/ auß welchẽ volget/ daß auch alle leib
<
lb
/>
liche geyſter tödtlich ſeyend. </
s
>
<
s
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echoid-s23215
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preserve
">dann es mögend vyleicht wol etliche ſein/ ſo kei
<
lb
/>
ne leib habend. </
s
>
<
s
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echoid-s23216
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">doch gehörend diſe nit zů vnſerem fürnem̃en/ in welchem al
<
lb
/>
lein von denen dingen gehandlet/ ſo man mit den ſiñen verſthen mag. </
s
>
<
s
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echoid-s23217
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">Deß
<
lb
/>
halben ſeind die geiſter vnſichtbare/ tödtliche thier/ ſo ein vollkommenen
<
lb
/>
leib habend. </
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<
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echoid-s23218
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">Ich weiß aber nit eigentlich ob etliche vnder der erden oder nit
<
lb
/>
whonend. </
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>
<
s
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echoid-s23219
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preserve
">Dieweil aber nit ein weiß zůuerſthen/ mögen wir vns mit jnen
<
lb
/>
nit wol vergleichen/ dann allein ſo beſchwerlich vnnd gewaltig iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s23220
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">wie auch
<
lb
/>
zwiſchen den menſchen vnd hunden/ oder menſchen vnd pferden kein rech
<
lb
/>
te vergleichung oder vereinbarung ſein mag. </
s
>
<
s
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echoid-s23221
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preserve
">Dieweil auch vnder diſen ein
<
lb
/>
ordnung (wie vorgeſagt) müſſend etliche auß jnen gar vyl wüſſen/ die ande
<
lb
/>
re aber vnerfahren ſein. </
s
>
<
s
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echoid-s23222
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preserve
">Wie auch die hund in etlichen ſtucken die menſchen
<
lb
/>
übertreffen/ als einen haſen zeůchen/ vnnd inn züchtigen geberden/ etli-
<
lb
/>
che rauche vnuerſtendigẽ völcker/ mag doch kein hund wiſſen/ was zů rech
<
lb
/>
ter menſchlicher beywhonung dienſtlich/ als ein menſch/ ob der wol gantz
<
lb
/>
vnuerſtendig. </
s
>
<
s
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echoid-s23223
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preserve
">alſo iſt auch ein yeder geyſt inn ſeiner arth weyſer dann der
<
lb
/>
aller weyßeſte menſch/ vnnd weißt doch die ding nit ſo den menſchen zůge-
<
lb
/>
hörend. </
s
>
<
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echoid-s23224
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">Wie auch die hund etwas erkennen/ ſo der menſch gar nitt ver-
<
lb
/>
ſthet/ als ſeinen herren ſchmecken/ oder ein läuffende hündin ſo mit jungen
<
lb
/>
geth/ oder einen haſen/ oder eines anderen bellenden hunds ſtim̃/ alſo ver-
<
lb
/>
ſthond auch die menſchen etwas/ welches allen geyſteren inn ihrer arth vn-
<
lb
/>
bekannt. </
s
>
<
s
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">wie vyleicht die Geometria/ Arithmetica vñ andere künſt ſeind/
<
lb
/>
vorab ſo zů der Demonſtration vnnd etwas gewüſſer zůbeweiſen gehöret.
<
lb
/>
</
s
>
<
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">Dann die beweiſung gehört zů der vernunfft. </
s
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">es brauchend aber die geyſter
<
lb
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kein vernunfft/ vnnd haben ſie auch nit. </
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echoid-s23228
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">Weil auch die erkantnuß zůkünff
<
lb
/>
tiger dingen am gröſten/ vnnd allein Gott vollkommelich zůgehörig/ vnd
<
lb
/>
aber auch beyden auſſerſten dingenn gemein/ iſt gläuplich daß die geyſter
<
lb
/>
auch etwas der zůkünfftigen dingen wüſſend/ vnd vyl mehr dann die men-
<
lb
/>
ſchen/ doch zůuergleichung der himmeliſchenn gewalten/ gar wenig. </
s
>
<
s
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echoid-s23229
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">Es
<
lb
/>
wüſſend auch ettliche vyl mehr dann die andere/ wie auch vnder den men-
<
lb
/>
ſchen. </
s
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<
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">Deßhalben haben die weyſſagungen durch ihr zweyfelhafftige re-
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lb
/>
den betrogen/ vnnd alſo zů nicht worden. </
s
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">es was vyleicht auch die Pithia
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lb
/>
vnd Apollo zůalt geweſen. </
s
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<
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">dann ich hab geſagt daß diſe/ gleich wie die men
<
lb
/>
ſchen/ alt werden/ vnnd dem tod näheren/ doch etwas ſpater. </
s
>
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echoid-s23233
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">Es habẽ aber
<
lb
/>
die prieſter ſolliches wöllen erſetzen/ vnnd alſo durch ihren betrug den han-
<
lb
/>
del noch erger gemachet.</
s
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echoid-s23234
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p
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">Es iſt auch ein geſchrey außgangen/ als wann diſe mögend mit gelt be-
<
lb
/>
ſtochen vnnd bewegt werden/ darzů mitt gunſt/ vnnd großer herren anſe-
<
lb
/>
hen/ oder der Künigen gewalt. </
s
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">darumb hatt man diſe verlaſſen/ vnd nitt
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