Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Von mancherlei wunderbaren
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angefangen zů beſchelten. </
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">Alſo habe jm diſe von ſtundan inn Armeniſcher
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lb
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ſpraach geantwortet/ vnnd gewellen auß dem bett ſpringen/ vnnd mitt jm
<
lb
/>
vnderſtanden zů kempffen/ wie ſie aber der alt beſchworen/ iſt ſie wider le-
<
lb
/>
dig worden. </
s
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">Diſe hatt hernach bekennet ſie habe den teüffel/ wie er inn das
<
lb
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bett geſtigen/ inn eines weibs geſtalt geſehen/ mitt außgeſpreittetem haar/
<
lb
/>
gantz dunckelechtig/ wölliche inn ſie gefallen ſeye. </
s
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">hernoch aber wüſſe ſie nit
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lb
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mehr was ſie gethon habe.</
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">Deßhalben ob wol die teüffel kein gewüſſe geſtalt/ noch eigene ſprach ha-
<
lb
/>
bend/ ſeye jnen doch ein lüfftiger leib geben/ wöllichen ſie noch jrem gefal-
<
lb
/>
len/ wie ein wäyender wind die wolcken/ in mancherley geſtalten/ verende-
<
lb
/>
ren/ darzů zůſam̃en ziechen vnd außſtrecken mögen. </
s
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">Diſe verenderen auch
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lb
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jre farben noch den begirden jres gemüt/ wie die menſchẽ/ aber vyl beſſer/
<
lb
/>
weil ihr leib der ſehl mehr gehorſammer iſt. </
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echoid-s22403
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">Doch komme alles gar bald wi-
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lb
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der hinweg/ von wegen ihres leibs beweglichkeit vnd ſubteyle. </
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">dann jr leib
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lb
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iſt lufft/ oder ein kleine feüchtigkeit darbey.</
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">Es ſeind auch geleich wol mitt weyßheit vnnd liſtigkeit die teüffel vonn
<
lb
/>
anderen teüfflen vnderſcheiden/ als die menſchen/ pferd/ küngelin/ leüwẽ/
<
lb
/>
meüß/ ſchnecken/ vnnd andere thier. </
s
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s
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">dann der teüfflen verſtand ſeyend ſo
<
lb
/>
weyt von einanderen/ daß etliche gar weyß/ vnd zůkünfftiger ſachen ver-
<
lb
/>
ſtendig/ die andere aber kümerlich ein gegenwirtige ſach verſthen mögen.</
s
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echoid-s22409
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">Darumb nemmend die feüwrige vnnd lüfftige mancherley geſtalten an
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lb
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ſich/ vnd beleibend nit lang darinnen. </
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echoid-s22410
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">doch ſeind diſe langwirender die ſich
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lb
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jnen mehr vergleichend. </
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echoid-s22411
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">als in weyſſagungen eines Künig ſcepter/ gezier-
<
lb
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den/ ernſt/ vnnd weißheit/ in erſchreckungen eines leüwen freuel vnd brü-
<
lb
/>
len. </
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">Die aber ſo das liecht fliehend/ vnd ſo vnder der erden wonend/ behal-
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lb
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tend ihre geſtalten lang/ vnnd mögend die nitt gar eigentlich verenderen.
<
lb
/>
</
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">Die jrrdiſchen vnnd wäſſerigen habend inn allen dingen etwas mittels vn-
<
lb
/>
der diſen/ doch nemmend die wäſſerigen gar gern der weiberenn/ vöglen/
<
lb
/>
vnnd Nereiſchen Nymphen oder Heydniſchen Götterenn geſtalt an ſich. </
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<
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">
<
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die jrrdiſchen aber der menſchen vnnd hunden/ in wöllicher geſtalt ſie auch
<
lb
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lang beleibend/ dann ſie habend ein großen luſt darinnen. </
s
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">Sie haben auch
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kein beſondere ſpraach/ ſonder brauchend ſich gemeinlich deren/ bey wölli-
<
lb
/>
cher ſie wonend.</
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">Es iſt aber aller teüfflen natur gantz forchtſamm/ vnnd förchtend für
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">Teüffelforcht
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lb
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ſamm.</
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vnnd für ſie werden noch in größere finſternuß geſtoſſen. </
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">deßhalben förch-
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tend ſie die treüwung vnnd Barbariſche vnbekannte wort gar ſehr/ weil ſie
<
lb
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diſe nit verſthend/ vorab was vnder der erden iſt/ vnnd verlaſſend alſo den
<
lb
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menſchen. </
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">Sie förchtẽ auch mehr man binde ſie mit bley/ wachs/ vnd reinem
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faden/ dann wann man mit rechten beſchwerungen vnnd heiligen wortten
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lb
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an ſie geradtet. </
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">Sie werffen auch etwan mit ſteinen/ aber ſchaden niemand
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nicht. </
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">ich acht auß diſer vrſach/ weil ſie nit mitt gewalt werffend/ vnnd we-
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lb
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nig krafft hinder jnen/ ſonder es faret dahar/ als wann es von einem wind
<
lb
/>
getriben were. </
s
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">deßhalben verletzend ſie nitt/ ſonder erſchreckenn allein/ alſo
<
lb
/>
daß aller deren dingen/ mit wöllichen ſie nit beſchedigen mögen/ jr blödig-
<
lb
/>
keit vnd große forcht vrſach iſt. </
s
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">darum̃ dörffen ſie auch diſe nit vnderſthen/
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ſo ſie vermögend/ ſie werden dann darzů gereitzet. </
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">Ich will aber wider auff
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den Pſellen vnd Marxen kommen.</
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">Darũb ob wol die lüfftigen teüffel weyß ſeind/ bringẽ ſie doch nicht gůts.
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