Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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              <pb o="dccxxxv" file="0791" n="791" rhead="ſachen/ Das ſechßzehend bůch."/>
            dem Geiſt bewegt worden? </s>
            <s xml:id="echoid-s23299" xml:space="preserve">Antwortenich/ deß Ceſaris Geiſt ſeye gantz ge-
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            wältig geweſen/ darumb habe er diſe nitt mitt gewalt/ ſonder auß rechter
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            kunſt bewegt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23300" xml:space="preserve">Diſes hatt auch mögen durch der prieſteren betrug beſche-
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            hen ſein/ damitt ſie ihres tempels nammen groß macheten/ vnnd ein gunſt
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            bey dem Ceſar erlangeten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23301" xml:space="preserve">Dann der handel fiele mitt Ceſare wie er wölte/
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            ſchicket ſich die vmbgewendten bildnuß gantz wol zů dem handel. </s>
            <s xml:id="echoid-s23302" xml:space="preserve">ſo er ü-
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            berwunden geweſen/ hette der Victori zeichen ſich von Minerue angeſicht
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            gewendet. </s>
            <s xml:id="echoid-s23303" xml:space="preserve">doch halt ich daß diſes mehr deß Ceſaris Geiſt/ vnnd anderen ſo
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            diſem vnderworffen/ krafft geweſen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23305" xml:space="preserve">Es richtet auch diſer nit allein neüwe bildnuſſen an/ damitt er den Ceſa-
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            rem zů großen laſteren reitzete/ ſonder braucht die nateürlichen ding gantz
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            komlich als da er ihm ein pferd zů gebracht/ wölliches geſpaltene füeß ge-
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            habt/ geleich wann es finger an deß menſchen hand vnnd fůß geweſen/ es
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            wolte auch kein anderen laſſen auff ſich ſitzen/ wölliches der Ceſar gebrau-
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            chet. </s>
            <s xml:id="echoid-s23306" xml:space="preserve">dann es was ihm von den waarſageren angezeiget/ daß diſer der gan-
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            tzen welt herſchung bekommen/ wöllicher diſes brauchen wurde. </s>
            <s xml:id="echoid-s23307" xml:space="preserve">Deßhal-
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            ben hatt diſer Geiſt nitt zů wegen gebracht daß es alſo geborenn wordenn/
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            wie wir wöllen beweyſen/ ſonder weil diſes ſolte der geſtalt geboren werden/
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            verſchaffet/ daß es bey Ceſare vnd in deſſen behauſung geboren wurde. </s>
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            zů daß es auch kein anderen dann diſen ließe auffſitzen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23310" xml:space="preserve">Alſo hatt der Geiſt den Palmbaum in dem tempel Victorie auch nit har
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            für bracht/ ſonder weil der Palmbaum wachſenn ſolte/ deß Ceſaris gemüt
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            angereitzet/ daß er diſen tempel weihen ſolte. </s>
            <s xml:id="echoid-s23311" xml:space="preserve">darumb es babe der Geiſt di-
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            ſes vermögen oder nitt/ hatt er ſich der nateürlichen vrſachen gantz fein ge
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            brauchenn mögen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23312" xml:space="preserve">dann es mag mich kümerlich yemandt bereden/ daß die
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            Geiſter etwas inn nateürlichen dingen enderen mögend. </s>
            <s xml:id="echoid-s23313" xml:space="preserve">Dann weil drey
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            große gewalt vnder Gott ſeind/ die natur/ der teüffel oder Geiſt/ vnd das
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            gemüt/ mag er deren keine überwinden/ oder noch ſeinem gefallen brau-
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            chen/ es laſſe ihm dann diſes Gott zů. </s>
            <s xml:id="echoid-s23314" xml:space="preserve">darumb wann er etwas nateürliches
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            vollbringet/ thůt er diſes nitt von ihm ſelbs/ ſonder auß nateürlichen vrſa
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            chen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23315" xml:space="preserve">Wañ auch der teüffel herauß berüeffet oder beſchworen/ wirt er durch
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            die teüffel beſchworen/ vnnd nitt auß krafft der verßen/ oder mit reüchun-
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23316" xml:space="preserve">Wann ſich auch das gemüt etwar zůneiget/ thůt es diſes von ihm ſel-
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            ber/ vnnd iſt nitt vonn demm Geiſt/ oder vonn einer Melancholey darzů
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            genöttiget worden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23318" xml:space="preserve">Daß aber diſem alſo ſeye/ zeiget genůgſamlich an/ als der tempel zů Del-
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            phis gebronnenn/ vnnd der Diane tempel zweymal zů Epheſo/ vnnd zů
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            Mileſienn der Mineruen/ vnnd zů Alexandria deß Serapis/ vnnd zů Ar-
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            gis der herrlich vnnd verrümpt tempel deß teüffels/ vnnd zů Rom deß
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            Apollo/ da auch der Sibyllenn verß geweſen/ vnnd der Pantheon/ ſo inn
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            aller Götter ehr geweihet/ vnnd der tempel Veſte/ vnnd Pacis oder deß fri
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            den. </s>
            <s xml:id="echoid-s23319" xml:space="preserve">dann ſie hetten zů erſt/ ſo ihnen etwas müglich/ das ihr beſchirmet/
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            vnd dann erſt frömbde ſachen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23321" xml:space="preserve">Es iſt mir nitt verborgen/ was Valerius Maximus vonn diſer ſach ge-
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            ſchriben/ da er von der verachteten religion gehandlet. </s>
            <s xml:id="echoid-s23322" xml:space="preserve">Doch ſeye dem wie
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            ihm welle/ deren krafft ſthet inn dreyen dingen/ inn dem Pact/ in der weyß
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            heit/ vnd in verblendung. </s>
            <s xml:id="echoid-s23323" xml:space="preserve">Sie verblenden vnd betriegend in dem ſchlaaff
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            vnnd wann man wachet/ weil ſie allein die ſchatten vnd geſtalten anzeigen/
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