Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(dccxli)
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de
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104
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">
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pb
o
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dccxli
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0797
"
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797
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rhead
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ſachen/ Das ſechßzehend bůch.
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erkanntnuß wie wir hetten/ werend ſie nit mehr pferd/ ſonder menſchen.</
s
>
<
s
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echoid-s23484
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s23485
"
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="
preserve
">Es iſt aber gar thorechtig/ ein ſollichen großen vnderſcheid in tödtlichen
<
lb
/>
thieren zů ſehen/ vnnd nitt vermeinen daß ein größerer vnderſcheid der er
<
lb
/>
kanndtnuß zwiſchen den tödtlichen vnnd vntödtlichen dingen ſeye. </
s
>
<
s
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echoid-s23486
"
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="
preserve
">deßhal
<
lb
/>
ben mögend ſie vns nitt recht ihres ſchatz erinneren/ vyl minder dann wir
<
lb
/>
deß vnſeren die pferd vnd hünd. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23487
"
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="
preserve
">Was ſeind aber diſe würdig für ein ſtraff/
<
lb
/>
wölliche von vnns zů ihnen fallend? </
s
>
<
s
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echoid-s23488
"
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="
preserve
">wann einer von demm Künig abfal-
<
lb
/>
let/ wirt er gepeiniget. </
s
>
<
s
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echoid-s23489
"
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="
preserve
">aber hie fallet einer von dem Künig aller Künigen/
<
lb
/>
vnnd von dem aller beſten ab. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23490
"
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="
preserve
">Man ſoll auch diſen nitt flůchen/ dann es
<
lb
/>
ſthet geſchriben/ geſegnen alle werck deß herren dẽ herrẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23491
"
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="
preserve
">Wir ſollẽ auch vnns
<
lb
/>
die Philoſophen nitt gefallen laſſen/ wölliche vnſer gemüt alſo erhebend.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s23492
"
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="
preserve
">dann ob wol diſes alles verſthet/ mag es doch allein auff ein weyß/ ſo die al
<
lb
/>
ler böſeſt iſt verſthen.</
s
>
<
s
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echoid-s23493
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s23494
"
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preserve
">Du ſolt dich lieber läſer nitt verwunderen/ daß der menſch nit mehr von
<
lb
/>
<
note
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right
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="
note-0797-01
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note-0797-01a
"
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="
preserve
">Der Geiſten
<
lb
/>
verſtäd iſtwe@
<
lb
/>
ter võ deſs mẽ
<
lb
/>
ſchenn, dann
<
lb
/>
deſs menſchen
<
lb
/>
von deſs hund</
note
>
dem Geiſt (wie ich geſagt hab) verſthen mag/ wann man ihn ſchon lernet/
<
lb
/>
dann ein hund von demm menſchen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23495
"
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="
preserve
">Der hund verſthet daß ein menſch
<
lb
/>
iſt/ daß er iſſet/ trincket/ ſpacieret/ ſchlaafft/ vnnd nicht weytters. </
s
>
<
s
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echoid-s23496
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">er weißt
<
lb
/>
auch nitt warumb er diſes thůt. </
s
>
<
s
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echoid-s23497
"
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preserve
">er erkennet auch deſſen geſtalt. </
s
>
<
s
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preserve
">alſo ghet es
<
lb
/>
mitt den Geiſteren zů. </
s
>
<
s
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">Du ſprichſt aber der menſch hatt ein gemüt/ wölli-
<
lb
/>
ches der hund nitt hatt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23500
"
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="
preserve
">es iſt aber der Geiſteren gemüt vyl mehr vonn deß
<
lb
/>
menſchen gemüt inn ſeiner würckung vnderſcheiden/ dann deß menſchenn
<
lb
/>
gemüt vonn eines hunds verſtand. </
s
>
<
s
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">dann wann du auffſteigeſt/ ſeind die
<
lb
/>
weytte noch ihrer gelegenheit ye lenger ye größer. </
s
>
<
s
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">du ſichſt es in den zaalen
<
lb
/>
3. </
s
>
<
s
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">6. </
s
>
<
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">12. </
s
>
<
s
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">dann ſie ſeind inn einer proportz. </
s
>
<
s
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">doch iſt ein größerer vnderſcheid
<
lb
/>
zwiſchen 12 vnnd 6. </
s
>
<
s
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">dann 6 vnnd 3.</
s
>
<
s
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p
>
<
p
>
<
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">Alſo iſt ein größere weytte von deß Mons himmel biß zů deß Mercurij
<
lb
/>
himmel/ dann von der erden biß zů deß Mon himmel. </
s
>
<
s
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="
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">Alſo ſolle man auch
<
lb
/>
von den anderen vmbkreiſen der himmlen verſthen. </
s
>
<
s
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echoid-s23511
"
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="
preserve
">Alſo wann wir auch
<
lb
/>
zů dẽ höch ſten gemüt auffſteigend/ wölches gar vnendtlich iſt/ müſſen ſich
<
lb
/>
auch die mittle/ weytte/ vnd gelegenheit on alle vergleichung mehren. </
s
>
<
s
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echoid-s23512
"
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="
preserve
">doch
<
lb
/>
gehören diſe ding zů den ewigen heimligkeiten/ wölliche gantz gewüß vnnd
<
lb
/>
waar ſeind. </
s
>
<
s
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echoid-s23513
"
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="
preserve
">Es ſeind auch die Geiſter gar kurtz in jrem reden/ wann ſie für
<
lb
/>
ſich ſelbs reden. </
s
>
<
s
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echoid-s23514
"
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="
preserve
">wann ſie aber als weyſſager Geiſt auß der menſchen cörper/
<
lb
/>
ſeind ſie zweyffelhafftig vnd ſchwetzerig/ alſo dz man auff kein weg jrẽ ſthat
<
lb
/>
recht erkennen mag. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23515
"
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="
preserve
">Auß ſolchem iſt auch offenbar/ warum̃ diſe nit kom̃en
<
lb
/>
wañ man jnen nit rüffet/ vnd wañ man jnen rüffet/ kom̃en ſie/ vnnd diſes
<
lb
/>
nit allwegen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23516
"
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="
preserve
">Sie mögen auch vnſere verwürrete vnd dolle ſiñ/ nit der maſ
<
lb
/>
ſen wie jnẽ gefallet bewegen/ ſonder im ſchlaff mögen ſie es baß zů wegẽ brin
<
lb
/>
gen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23517
"
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="
preserve
">Ich bin nit darwider daß etliche/ wölche der ehr vnd hochen nammens
<
lb
/>
faſt begirig/ durch etliche in fürnem men ſtucken faſt erhöcht worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23518
"
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="
preserve
">dann
<
lb
/>
ſie ſeind denen menſchen günſtig/ als die jrer eigen natur etwas gleich för-
<
lb
/>
miger. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23519
"
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">darumb ſeind ſie vnder diſen dem C. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23520
"
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preserve
">Ceſari faſt beholffen geweſen/
<
lb
/>
als einem vnder den gottloſen/ vnnd dem Socrati/ vnder diſen/ ſo der ge-
<
lb
/>
rech tigkeit angeh angen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23521
"
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="
preserve
">Es iſt aber Socrates ein faſt ehrgeyttig mann ge-
<
lb
/>
weſen/ wiewol er gar nitt der geleichen gethon hatt/ wie ſolliches Ariſtote-
<
lb
/>
les genůgſamm vermercket/ inn demm vierten bůch der Ethica oder gůt-
<
lb
/>
ten tugenden an demm dritten capittel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23522
"
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="
preserve
">deßhalben hette vnder diſen zwey-
<
lb
/>
en keiner on hilff deß Geiſtes mögen ein ſollichenn nammen bekommenn.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s23523
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"/>
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</
echo
>