Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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">Dem Erſamen vnd Weiſen her
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lb
/>
ren Lucas Gebhart/ burger vnnd des Rath in der
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lb
/>
loblichen ſtatt Baſel/ ſeinem günſtigen lieben herren vnd
<
lb
/>
gůten fründ/ gnad vnnd frid von Gott
<
lb
/>
vnſerem Herren.</
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echoid-s24705
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">@Nder anderen nutzlichen ſprü
<
lb
/>
chen vnd lehrẽ/ günſtiger lieber herr Lux/
<
lb
/>
welche der treffenlich vnd from̃ Philoſo-
<
lb
/>
phus Plato hinder jm gelaßen/ iſt nit am
<
lb
/>
minſten geweſenn/ daß er die mancherley
<
lb
/>
<
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">Dreyerley gů
<
lb
/>
ter.</
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güter/ ſo von Gott dem menſchen geben/
<
lb
/>
in drey theyl ordenlichen vnderſcheydenn.
<
lb
/>
</
s
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echoid-s24706
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">Alſo nam̃lich/ damit ein theyl zů dem Ge-
<
lb
/>
müt/ die anderen zů dem Leib/ vnnd die
<
lb
/>
dritten zů Auſſerlichen dingen gehörig. </
s
>
<
s
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echoid-s24707
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preserve
">Zů
<
lb
/>
dem gemüt gehörend verſtand/ weißheyt/
<
lb
/>
gerechtigkeit/ mit ſampt allẽ gůten tuge-
<
lb
/>
ten vnd geberdẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s24708
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">zů dem leib geſundtheit/ ſtercke/ ſchöne/ behendigkeit vñ
<
lb
/>
der geleichen. </
s
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s
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echoid-s24709
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">Zů außerlichen dingen ein groß geſchlecht/ reichthumb/ ge-
<
lb
/>
walt/ vnd freündtſchafft. </
s
>
<
s
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echoid-s24710
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preserve
">Vnder welchen die erſten am fürnemſtẽ/ die drit
<
lb
/>
ten am nach gültigeſten/ alſo daß ſie auch etwan zů großem ſchadẽ vnd der-
<
lb
/>
derbnuß reichend/ wann man ſie mißbraucht/ vnd die anderen in mittler
<
lb
/>
maaß von allen verſtendigen geachtet werden. </
s
>
<
s
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echoid-s24711
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preserve
">Dann es gehören die erſten
<
lb
/>
eigentlichen zů dem menſchen/ durch welche er mit ſampt der red/ von an-
<
lb
/>
deren thieren vnderſcheiden. </
s
>
<
s
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echoid-s24712
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">die andere aber ſeind zů dem größeren theyl
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lb
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auch bey den vnuernünfftigen thierẽ/ welche mit geſundheit/ ſtercke/ kreff
<
lb
/>
ten/ reichthummen/ großem anhãg der maßen begabet/ daß ſie auch etwan
<
lb
/>
die menſchen üßertreffend. </
s
>
<
s
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">Deßhalben weil ein menſch die letſten darumb
<
lb
/>
haben ſoll/ damit er die erſt bekommen vnnd erlangen möge/ iſt wol zůuer
<
lb
/>
wunderen/ daß zů vnſerẽ zeyten ſo gar wenig nach weyßheit vñ verſtand/
<
lb
/>
ſonder mertheil alle ſammen allein nach zeitlichen güteren vnd ehrẽ trach
<
lb
/>
ten/ welche doch wie das graß bald welck wordẽ/ vnd mit ſollichen menſchen
<
lb
/>
wie ein waſſer blaſen zerghond.</
s
>
<
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">Darumb ſoll ein yder verſtendiger fleyſſiglichen bedencken/ was treffen
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/>
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">Menſche@
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h@cheit.</
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licher gaaben vnd güteren der menſch für andere thier entpfangẽ. </
s
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preserve
">Ich will
<
lb
/>
jetz der vntödtlichkeit vnd der hoffnung zů dem ewigen lebẽ geſchweigen/
<
lb
/>
vnnd allein von zeitlichen dingen ſagen/ iſt gewüß/ daß er allein mit ver-
<
lb
/>
nunfft begabet/ durch welche er hohe vnd liebliche ding verſthẽ/ vnd Got-
<
lb
/>
tes wunderwerck erkennen mag. </
s
>
<
s
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">dañ wann er allein vermeinet/ ſich darum̃
<
lb
/>
erſchaffen ſein/ damit er eſſen/ trincken/ ſchlaaffen/ ſeinen leib üben/ vnnd
<
lb
/>
anders dergleichen vollbringen möge/ wurde er warlich wenig von vnuer
<
lb
/>
nünfftigen thieren vnderſcheidẽ ſein. </
s
>
<
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">Deßhalben wie ein menſch das thier
<
lb
/>
übertrifft/ alſo übertrifft auch ein menſch den anderen/ wann der ein nicht
<
lb
/>
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