Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(dclxxi)
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ſachen/ Das fünffzehend bůch.
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weil es weyß/ einen edlen vnnd gewaltigen. </
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">diſes pferd war mir geſchencket
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worden von dem hoch wirdigen Ertzbiſchoff inn Schotten zů S. </
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echoid-s21297
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">Andres.
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">darumb zeiget es an/ daß diſer meine ſachen fürderen ſolte/ dieweil die bild
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nuß ſeiner ſchenckung zů einem großen nutz kom̃en. </
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echoid-s21299
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preserve
">Dann es ſeind in zwey-
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lb
/>
en tagen zwen botten von dem zů mir kommen/ alſo daß ich gnůgſam ver-
<
lb
/>
ſtendiget/ was der traum bedeüttet habe/ vnnd was der anfang geweſenn. </
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Warumb hab ich dann nit vyl mehr die botten oder dz glück/ diſes were wie
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lb
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es wolte geweſen/ geſehenn/ dann das pferd an ſtatt ſeines herren? </
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echoid-s21301
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preserve
">Wann
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man diſen zweyfel für diſe bringt/ ſo vermeinen wir haben geyſter die über
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lb
/>
vns herrſchẽ/ werdẽ ſie leichtlich antwortẽ/ diſes werde in kurtzem mehr be-
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lb
/>
deütten. </
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echoid-s21302
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">als namlich das ſchaaff ein rüwigen gewin/ dann man kan leicht-
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licher mit dem ſchaaff dañ mit dem pferd vmb ghen. </
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echoid-s21303
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">darzů ein zweyfelhaff
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lb
/>
tigen weg/ weil jetz ein ſchaaff/ dann ein pferd geſehen worden/ vnd zůletſt
<
lb
/>
wider ein ſchaaff/ alſo dz es bedeüttet ich wurde zůletſt nit reitẽ/ aber ein klei
<
lb
/>
neren gewün dann vor zeitten haben/ dañ man ſchetzet ein ſchaff nit ſo hoch
<
lb
/>
alsein pferd. </
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echoid-s21304
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">es iſt auch ein ſchaaff on alle boßheit/ betrug/ vnd zanck. </
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echoid-s21305
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">vy-
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leicht bedeüttet es auch des ſommer zeit/ dann ein ſchaaff wirt dannzůmal
<
lb
/>
beſchoren. </
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echoid-s21306
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">Darzů daß meinem gemüt nit ſolte genůg beſchehen/ vnnd
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mir nit gezimmen/ weil ich auff einem ſchaaff reit/ daß mich ſchwerlich tra
<
lb
/>
gen mocht.</
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echoid-s21308
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">Vyleicht zeigt es den krieg an/ wie dann diſe vrſach das nachuolgẽd end
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genůgſam bewiſen innerthalben dreyen tagen/ als Vercell vonn den Fran-
<
lb
/>
tzöſiſchen hauptleüttenn durch verretterey eingenommen/ dahin ich dann
<
lb
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vyl kommlicher hette reyſen mögen. </
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echoid-s21309
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">alſo daß mir zů beyden theilen die wal
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lb
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geben/ weil ich auch die růw erwellet/ zeiget es mir an/ daß mich diſe erwel-
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/>
lung gereüwen wurde. </
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echoid-s21310
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">Wie hatt aber durch ſo wenig ding/ als dann das
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lb
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ſchaaff vnnd das pferd/ welches mir etwan geſchencket worden/ geweſen/
<
lb
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ſo vyl mögenn bedeüttet werden? </
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echoid-s21311
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">vnnd vyleicht noch vyl mehr/ welche
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hernach das end an zeigen/ vnnd auff dißmal nitt wol mögen anzeigt wer-
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lb
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den. </
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echoid-s21312
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">Darzů wöllend die geyſter nitt/ daß man alles vollkommenlich ſe-
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he/ darmit man der verhencknuß Gottes nit entrinnen möge/ oder daß
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vyleicht nit alles bekannt. </
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echoid-s21313
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">Deßhalben wañ die ſach vollbracht/ verſthond
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wir erſt/ daß durch diſe heimlich ſachen etliche ſolliches vorgeſehẽ/ welchem
<
lb
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man nitt entrinnen mag. </
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">was auch beſchicht/ mag man hernach vyl baß
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nach dem geſicht oder weiſſagung richten.</
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">Wölche aber nit wöllen daß die geyſter ein vrſach diſer dingen ſeyen/ die
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geben vyl ein ſchwachere antwort. </
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">dann an ſtatt der teüflẽ oder geyſteren/
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müſſend ſie das gemüt nemmen/ welches die geſtaltẽ/ ſo von dem höchſten
<
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verſtand kommen/ als in großen vnd wüſten ſpieglen/ vngeſtaltet machẽ/
<
lb
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alſo daß ſie hernach einer außlegung bedörffen.</
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echoid-s21319
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">Die erkanntnuß aber ſo von artzeten/ kriegßleüten/ bauren/ vnd ſchiff-
<
lb
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leüten har kom̃et/ iſt nit ſo vaſt zůuerwunderen/ iſt auch des nammens der
<
lb
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weiſſagung nitt werdt. </
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">Man ſoll auch der weyſen leüten můtmaßung
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kein weyſſagung nennen/ wiewol deren erkanntnuß etwas gewüſſer vnnd
<
lb
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minder fälen mag. </
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">Wann man nun den handel an ihm ſelbs bedencket/
<
lb
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vnnd die vrſach ermißet/ ſo iſt des gemüts vorwiſſen am gewüſſeſtenn.
<
lb
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s
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">vnſerthalbenn aber iſt die nateürliche vorwiſſung ſicherer/ dann diſe er-
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neeret gar vyl leüt. </
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">wann aber die erſte wol gerhatet/ als dann bringet ſie
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