Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(dccccxxviii)
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dccccxxviii
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984
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Außzug von allen
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won {der} ehrgeitigkeit) erzellet. </
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">Man hat die Theologos von Pareyß/ deßge-
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lb
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leichen zwen Iuriſten darzů berüffet/ vñ ſie aller dingen halb fleiſſig gefra
<
lb
/>
get vñ verhöret. </
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">Es ſagt mir {der} Official man horte wunderbarliche ding võ
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lb
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dẽ mañ/ weil man jn fragte vnd folterete/ man könte aber doch nicht gewiſ
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lb
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ſes nochſagẽ/ dañ er blibe nit auff einer red. </
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">Das weib wurd zů nacht arbeit
<
lb
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ſeliglichen vom teüffel vnd böſen geiſt geuexiert/ geplagt/ geſtochẽ/ geſchla
<
lb
/>
gen/ gezuckt/ vnd ſchier getödet. </
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">Die tochter aber ſeye ſicher/ vnd were jr võ
<
lb
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wegen {der} ſtraaff nit angſt/ dañ ſie ſagt es keme all tag einer mit einẽ liecht zů
<
lb
/>
jr/ wölcher ſie tröſtete/ hieſſe ſie rüwig ſein/ vnd neme jrẽ alſo alle forcht hin
<
lb
/>
weg. </
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">Alſo iſt dẽ teüffel nicht zů vertrauwen/ dann er verrath die ſeinen vnd
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lůgt wo er ſie zůr verderbnuß bringe. </
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">Wie es aber mit der dochter zůgangẽ/
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lb
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iſt mir nit zů wiſsẽ/ vylicht iſt es nit Gots will dz wir ſolche ding wiſsẽ ſollẽ.</
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">Pauſanias ſagt in Atticis dz im feld Marathone/ da Miltiades vor cccc
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lb
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">Ein alte hiſto
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ry.</
note
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jarẽ hundert tauſet Perſier geſchlagẽ hat/ vnd daruor {der} Künig Icarus er-
<
lb
/>
ſchlagẽ war wordẽ/ vyl ſeltzam̃er roßgeſchrey vnd ſtreittende leüt alle nacht
<
lb
/>
gehört werden. </
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">vnd wölcher mit fleiß dahin ghet das ſelbig zů hörẽ/ der wirt
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nichts gewar/ allein die jhenigẽ ſo ongeferdt darkom̃en/ hörẽ es geſchwind.
<
lb
/>
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">Alſo will vns Gott vngewiß in ſolchen ſachen haben.</
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">Es ſagt Nicolaus Venetus/ in der Indiſchen hiſtory/ dz ein Indiſcher
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lb
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ſchiffmañ/ als die wind auff hörtẽ/ den Gott (wie ſie jn neñeten) Mutthian
<
lb
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angerüfft habe. </
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">darnoch ſye {der} ſelbig teüffel in ein Araber geſtigẽ/ {der} hab laut
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lb
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geſchrawẽ/ vñ ſeye durch dz ſchiff zů einer tafel/ welche darzů bereit/ bey dẽ
<
lb
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ſegelbaum lag/ gelüffen. </
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">daſelbſt hat er kolẽ ſo darbey lagẽ geeſſen/ vnd hab
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hanẽ blůt begert/ wölches er von ſtundan von einẽ gewürgtẽ hanen geſogẽ
<
lb
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hat. </
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">Darnoch hat er gefragt wz ſie begerẽ? </
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">darauff jm der ſchiffweiſer geant
<
lb
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wort ſie wolten gern wind habẽ/ vnd ſagt jm auch zů wölcher ſeytẽ ſie jn gern
<
lb
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habẽ woltẽ/ dz verhieß er jnen in dreyen tagẽ zů gebẽ/ ſagt auch ſie ſoltẽ ſich
<
lb
/>
darauff rüſtẽ. </
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">vnd als die beſchweerung auß war/ wußt der Araber von kei
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lb
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nen dingen nichts. </
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">doch zů beſtimpter zeyt gieng es alles von ſtatt. </
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">Darum̃
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werden gewißlich die teüffel etwas vermögen vnd wiſſen/ aber von wegen
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der verachtung ſeind vyl ding zů grund gangẽ. </
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">Die verachtung kom̃et aber
<
lb
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dahar/ dz {der} mehrtheil ſo ſich auff diſe kunſt verlaſſen/ nit allein ein böß end
<
lb
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genommen/ ſonder auch nichts gewaltigs dardurch außgericht haben.</
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">Diſe ſchwartze kunſt hat man vor zeytẽ in Hiſpanien auff der Salaman-
<
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tiſchen Vniuerſitet offenlich gelernet/ jetzunder aber iſt es gar verbotten.
<
lb
/>
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">Daſelbſten findet man noch etliche bewerte ſtücklin.</
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">Don Conſtantinus Fontanus ein Hiſpaniſcher Theologus/ vñ deß Kü
<
lb
/>
nigs Philippi auß Hiſpaniẽ beichtuatter/ hat mir geſagt/ als er in der ſtatt
<
lb
/>
Vagliadolit in eines bůchtruckers hauß (wölches vngeheüwr war) zů her-
<
lb
/>
berg lage/ hab er die erſt nacht das ſchrättelmennle befunden. </
s
>
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">Dieweil er a-
<
lb
/>
ber zů nacht ſchwartze oliuen geeſſen hat/ gab er dem ſelbigẽ die ſchuld vnd
<
lb
/>
vermeinet es were nateürlich/ weil diſes auch ſonſt vn{der} die kranckheitẽ ge-
<
lb
/>
rechnet were. </
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echoid-s29303
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">Die an{der} nacht hat er ob dẽ beth die katzẽ ein an{der} beiſſen geſehẽ
<
lb
/>
vñ gehört/ wiewol aber diſes jn für ſcheützlich anſahe/ jedoch hat er es auch
<
lb
/>
für nateürlich geacht. </
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">Die dritte nacht da er noch nit ſchlieff/ vñ diſen dingẽ
<
lb
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nochtracht/ hat er ein trometẽ in ſeinẽ orẽ gehört/ vñ knabẽ geſehẽ wölche da
<
lb
/>
ſtůndẽ vnd lachetẽ. </
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">darnoch iſt diſe ſtim̃ gerings vm̃ die kam̃er gangen/ vñ
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zů letſt ſich vn{der} dz beth verborgẽ mit großẽ gethöß/ alſo dz mã nichts ſahe.</
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echo
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