Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(dcccxcviii)
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de
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127
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">
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dcccxcviii
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0954
"
n
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954
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Außzug von allen.
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le ſeind/ zů dem erſten gemachet.</
s
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s
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echoid-s28407
"
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s28408
"
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">Wilt du eyer on ein hennen außbrůten/ ſo thůn jm alſo. </
s
>
<
s
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echoid-s28409
"
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preserve
">Nimb zwey küſ-
<
lb
/>
<
note
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left
"
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="
note-0954-01
"
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="
note-0954-01a
"
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="
preserve
">wie die eyer
<
lb
/>
on ein hennẽ
<
lb
/>
auſsgebrůt
<
lb
/>
werden.</
note
>
ſin vnnd füll ſie mit geſtoſſenem hüner kaat/ darnoch näy auff ein jedes die
<
lb
/>
dicken vnnd weichen hüener federen/ lege den breiteren theil der eyer auff
<
lb
/>
das vnder küſſin vnnd das ander küſſin oben darauff/ thůn ſie alſo mit ein
<
lb
/>
anderen an ein warm orth/ vnd laß alſo vnbewegt zwentag ſthen/ darnoch
<
lb
/>
biß an dem zwentzigeſten tag keer ſie alſo vmb/ daß ſie geleich ligen/ vnnd
<
lb
/>
gewermet werden/ an dem zwen vnd zwentzigeſten tag wann ſie fürher gu-
<
lb
/>
cken vnd ſchreyen/ ſo für ſie allgemach auß dem ey.</
s
>
<
s
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echoid-s28410
"
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="
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s28411
"
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="
preserve
">Die geberung vnnd erneerung haben jren anfang von der werme vnnd
<
lb
/>
feüchtigkeit/ das ſicht man bey den wullenen tücheren wann man ſie auß-
<
lb
/>
ſtreckt vnd richtet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s28412
"
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="
preserve
">dann zům erſten macht man ſie naß/ darnoch zeücht vñ
<
lb
/>
ſtreckt man ſie ob dẽ feüwr. </
s
>
<
s
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="
echoid-s28413
"
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="
preserve
">So nun diſe wölche warm vnd feücht ſeind/ mit
<
lb
/>
kunſt auß einander gezogen werden/ iſt billich dz es mit der natur auch alſo
<
lb
/>
zůgange. </
s
>
<
s
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="
echoid-s28414
"
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="
preserve
">die kochung vnnd zeytigung aber geſchicht von einer vyl trockne-
<
lb
/>
ren werme weder die gebärung vnnd erneerung thůt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s28415
"
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="
preserve
">dann wölche ſůß/ die
<
lb
/>
ſeind auch wol gekochet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s28416
"
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="
preserve
">Dergeleichen als Melonen werdend an der bit-
<
lb
/>
terkeit deß ſtils/ darzů auch an dem ſtarcken geruch/ vnd bey der dicken rin
<
lb
/>
den erkanndt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s28417
"
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="
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">es geſchicht aber alles mehr von der trückne vnnd dürre/ dañ
<
lb
/>
von der feüchtigkeit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s28418
"
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="
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">Bey dem menſchen iſt die erneerung darumb alſo gůt
<
lb
/>
weil die feüchtigkeit feißt iſt.</
s
>
<
s
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echoid-s28419
"
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s28420
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">Man ererbt die kranckheit auff viererley weiß. </
s
>
<
s
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">an {der} haut von wegen deß
<
lb
/>
<
note
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="
left
"
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="
note-0954-02
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="
note-0954-02a
"
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="
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">Krancheit
<
lb
/>
@@bung.</
note
>
anrürens. </
s
>
<
s
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echoid-s28422
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="
preserve
">von einer begird/ als der augen kranckheit/ oder von wegen zů-
<
lb
/>
ſamen ſtim̃ung der dünſten/ wie die eyſſen vnd geſchwär. </
s
>
<
s
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">oder auß vergiff-
<
lb
/>
tem lufft als die peſtelentz. </
s
>
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">dañ ein jede zůſamen ſtim̃ung geſchicht von we-
<
lb
/>
gen deß anrürens. </
s
>
<
s
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echoid-s28425
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">Das anrüren aber iſt viererley/ mit dem leib/ als mit der
<
lb
/>
haut/ mit der matery/ als in den geſchwären. </
s
>
<
s
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">mitt dem element/ als in der
<
lb
/>
peſtelentz. </
s
>
<
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">zů letſt mit den ſtreimen vnd einer gleichnuß/ als inn den augen.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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">Darũb ſeind die erblichen kranckheiten an der haut/ die malazey/ {der} grind/
<
lb
/>
raud/ oder ein heßliche geſtalt der haut/ daß ſie weiß geflecket iſt/ bey der lũ
<
lb
/>
gen/ bruſt/ ſchlund/ vnnd den nateürlichen glideren/ große geſchwär/ als
<
lb
/>
die frantzoſen/ bey dem hertzen vnnd hirne peſtelentzen vnnd entzündun-
<
lb
/>
gen der augen.</
s
>
<
s
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p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s28430
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">Der menſch hat eines langen lebens bedörffen/ damit er alle ding lerne-
<
lb
/>
te. </
s
>
<
s
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echoid-s28431
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">ſein höchſt alter iſt hundert vnd zwentzig jar. </
s
>
<
s
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">er kan aber on großen noch
<
lb
/>
theil ſeiner glider vñ leibs nit wol dahin kom̃en. </
s
>
<
s
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">Wiewol man ſagt dz Moy
<
lb
/>
<
note
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="
left
"
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="
note-0954-03
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="
note-0954-03a
"
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">Moſis alter.</
note
>
ſes auff ſolches alter on allẽ ſchaden kom̃en ſeye. </
s
>
<
s
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echoid-s28434
"
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="
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">dañ er hat ſein gůt geſicht be
<
lb
/>
halten/ iſt jm auch kein haar nie außgefallen/ wölche zwey ſtuck den altẽ ge-
<
lb
/>
meinlich widerfaren vnd überlegen ſeind. </
s
>
<
s
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"
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preserve
">Dz aber auch vyl Iuden noch jm
<
lb
/>
ſolches alter erlanget habẽ iſt nit zů verwunderen. </
s
>
<
s
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echoid-s28436
"
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preserve
">dañ Moyſes iſt auſſert-
<
lb
/>
halben der gemeinſchafft ſo er mit Gott gehabt/ auch ein verrümbter mañ
<
lb
/>
geweſen. </
s
>
<
s
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echoid-s28437
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preserve
">der ſo vyl jaren ein ſollich widerſpennig/ rauch vnnd grob volck ge
<
lb
/>
regiert/ vnd jnen ein nutzlich geſatz fürgeſchriben hat. </
s
>
<
s
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echoid-s28438
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preserve
">Daß aber die Iuden
<
lb
/>
lang leben beſchicht darüb weil ſie ſich mit eſſen vnd trinckẽ wol haltẽ/ auch
<
lb
/>
nicht vnreines eſſen/ darzů wonen ſie vnder einem geſunden himmel.</
s
>
<
s
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echoid-s28439
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>
<
p
>
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echoid-s28440
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">Warumb fallen aber den alten leüten die zän auß/ vnd werden den übe-
<
lb
/>
<
note
position
="
left
"
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="
note-0954-04
"
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="
note-0954-04a
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="
preserve
">Zen alter.</
note
>
rigen thieren ſchwartz vnd vngeſchaffen? </
s
>
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s
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echoid-s28441
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">Ich ſprich alſo. </
s
>
<
s
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="
echoid-s28442
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preserve
">Am anfang ſeind
<
lb
/>
dem menſchẽ vyl zän von nöten geweſen/ damit wo einem etwas breſte/ o{der}
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
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text
>
</
echo
>