Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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dccccxxxiiij
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990
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Außzug von allen Subteilen ſachen.
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dañ es iſt dz luſtigeſt orth in {der} gantzen welt. </
s
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echoid-s29475
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">Es hatt geſunden lufft/ behalt
<
lb
/>
die leüt bey langem läbẽ (als namlich biß auff die hundert vnd fünffzig jar)
<
lb
/>
Es iſt auch mit bronnen/ wäldẽ/ matten/ früchtẽ/ wilden thierẽ/ elephan-
<
lb
/>
ten/ fiſchen/ gewürtzen/ perlinen/ edelgeſteinen/ ſilber vñ gold/ wolgeziert.</
s
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">Gott der allmechtig weißt alle ding. </
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">Du ſprichſt aber/ wohar kom̃et das
<
lb
/>
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left
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">wohar dz los
<
lb
/>
oder glück kõ-
<
lb
/>
me.</
note
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loß oder glück/ ſchickt es nit auch Gott? </
s
>
<
s
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">Ich ſprich nein/ wiewol es auch von
<
lb
/>
{der} anwäyung geſchicht/ Vnſer geſatz vnd glaub aber ſagt es kom̃e von Gott
<
lb
/>
wañ man es recht brauchet. </
s
>
<
s
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">Man mag ſich deſſen gebrauchen/ wann vnder
<
lb
/>
gleichen ein zanck entſthet/ ſchmach vnd ergernuß zů vermeiden.</
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">Geleich wie wir dẽ todt haſſen/ alſo liebẽ wir vnſer ſün wie vns ſelber. </
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">als
<
lb
/>
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">Kinder ſeind
<
lb
/>
lieb.</
note
>
wañ wir diſen einigen gehilffen wi{der} jn hettẽ/ dañ ſie ſeind auß vns/ behaltẽ
<
lb
/>
vnſer geſtalt/ vnd ſehen vns gleich/ darumb habẽ wir ſie vyl lieber we{der} die
<
lb
/>
metzen/ wiewol mehr ſaamens von jretwegen vergebenlich außgoſſen wirt.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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">Vnd von wegen der ſünen/ hat {der} Schöpffer die geilheit lieblich gemachet/
<
lb
/>
dañ weil die leib vermiſchet werden/ vñ dz kützlen vnd beiſſen weit hinden
<
lb
/>
gelegẽ/ auch on ſchmertzen/ ſo iſt doch jr entpfindtlich heit vyl lieblicher we
<
lb
/>
der die raud/ wiewol das kützlen ein geſchlecht der raud iſt. </
s
>
<
s
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">Alſo hat die na-
<
lb
/>
tur mit diſem der ehewigen gebärung geholffen.</
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">Gott iſt nit ein Engel oder verſtand/ ſon{der} etwas beſſers/ ſeligers/ gewal
<
lb
/>
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">wz Gott ſeye.</
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tigers vnd herrlichers. </
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">Was iſt er aber? </
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">Ich kan dir es nit ſagen/ dañ Gott
<
lb
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keñet niemandts/ weißt auch niemandts wer er ſeye/ we{der} allein Gott. </
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">Die
<
lb
/>
weil wir nun nit wiſſen wz er iſt/ ſo köñen wir jm auch kein namen gebẽ/ ge-
<
lb
/>
leich wie den englen/ dañ es haben we{der} Gott noch die engel namẽ/ ſon{der} wir
<
lb
/>
geben jnen namen noch der einbildung die wir gegẽ jnen gefaſſet habẽ/ oder
<
lb
/>
von wegen dẽ gewalt/ klarheit oder würde. </
s
>
<
s
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">Alſo wöllẽ wir nun beſchlieſſen/
<
lb
/>
dann ſo wir ein jedes beſonder mitt ſubtilitet anzeigen wolten/ wurden wir
<
lb
/>
gar kein recht end finden werden.</
s
>
<
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">Deßhalben O du aller höchſter Gott/ von wölchẽ alles gůts harkom̃et/
<
lb
/>
<
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">Danckſagũg.</
note
>
von wölchẽ alle ding bewegt werden/ wölches reich vnd herrligkeit on end
<
lb
/>
iſt/ der du allein dz liecht gibſt/ vnd ehewig biſt/ gar in dir ſelbs/ dir allein
<
lb
/>
bekañdt/ wölches weißheit alle vernunfft übertriffet/ {der} du eintzig vnd nie-
<
lb
/>
mandts zů vergleichen biſt/ auſſer wöllichẽ nicht iſt/ der du mich/ ſo zů erſt
<
lb
/>
dz bůch geſchribẽ/ vnd mich der es vertolmetſchet hab/ als ein erdtwurm in
<
lb
/>
dẽ ſchatten der wiſſenheit geleitet haſt/ wöllichẽ ich alles ſo hieriñ waarhaff-
<
lb
/>
tig beſchribẽ iſt/ ſchuldig bin/ was für jrthum̃en hie begriffen/ habẽ mein ehr
<
lb
/>
geitigkeit/ fräule vñ eyl zů wegẽ gebracht. </
s
>
<
s
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echoid-s29494
"
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">Ich bitt dich du wölleſt mir verzei
<
lb
/>
hen/ mein gemüt/ ſiñ vnd danck erleüchtẽ/ vnd durch dein vnüberſchwẽck-
<
lb
/>
liche gütigkeit zů beſſerung weiſen/ lernen vnd richten. </
s
>
<
s
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echoid-s29495
"
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">Dieweil du aber nie
<
lb
/>
mandts bedarffſt/ vnd dir weder himmel noch erdterich vnd alles ſo vnder
<
lb
/>
jnẽ begriffen/ gnůg thůn können/ ſo ſagend wir dir vm̃ deine vn-
<
lb
/>
ſaglichen gůtthaten/ ſo du vns bewiſen/ großen vnd
<
lb
/>
vnaußſprechenlichen danck von ehe-
<
lb
/>
wigkeit zů ehewigkeit.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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">Amen.</
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