Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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de
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">
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lxxiiij
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0130
"
n
="
130
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Von mancherlei wunderbaren
"/>
das etliche monat lang alle kindbetterẽ ſterben/ zů anderẽ zeitten aber wer-
<
lb
/>
dend ſie erhaltenn? </
s
>
<
s
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="
echoid-s2640
"
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="
preserve
">Zů etlichen zeytten erſcheinend wunderzeichen/ etwan
<
lb
/>
ſtarcke leüt/ etwan gar nicht/ ſonder es iſt alles ſtill? </
s
>
<
s
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="
echoid-s2641
"
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="
preserve
">Demnach ſeind ſo vil
<
lb
/>
meerwunder/ ſo vil waarſager/ ſo vil weyſer leüth/ ſo vil ding/ deren man
<
lb
/>
ſich nie verſehen? </
s
>
<
s
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="
echoid-s2642
"
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="
preserve
">Zů andern zeytten iſt alles ſtill.</
s
>
<
s
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="
echoid-s2643
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s2644
"
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="
preserve
">Demnach ſeind enderungen der zeytt/ ſchnee/ hagel/ wind/ vnnd etliche
<
lb
/>
wunderbare ding vnnd faſt wunderzeichen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2645
"
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="
preserve
">Als iñ dem xvj. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2646
"
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="
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">jar der reichen
<
lb
/>
Dauids deß künigs inn Schotten/ inn dem jar Chriſti M CCC xlvij. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2647
"
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="
preserve
">ha-
<
lb
/>
bend die ſchaff inn der jnſel Albion nitt geborn/ die rappenn aber vnnd die
<
lb
/>
thauben habend im winter jre junge fürgebracht/ vnnd im ſom̃er nitt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2648
"
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="
preserve
">Es
<
lb
/>
ſeind auch ſo vil meüß geweſen/ das man kümerlich iñ den heüſern whonen
<
lb
/>
<
note
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="
left
"
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="
note-0130-01
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="
note-0130-01a
"
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="
preserve
">Die @appen ge
<
lb
/>
bären im win
<
lb
/>
@@r.</
note
>
oder die bauren etwas auß dem feld habend bringen mögen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2649
"
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="
preserve
">Nach xj. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2650
"
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="
preserve
">jaren
<
lb
/>
aberiſt auch treffenlich vil waſſer kommen/ vnnd das nitt mitt minderem
<
lb
/>
ſchaden/ dañ vor von den meüſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2651
"
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="
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">Du ſprichſt aber/ ſolches hatt ſein natür
<
lb
/>
liche vrſach. </
s
>
<
s
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="
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"
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="
preserve
">Deß einen will ich anzeigen/ von dem man ſich mehr zůn erwun
<
lb
/>
deren/ namlich warumb die rappen im winter eyer legend/ vnnd im ſom-
<
lb
/>
mer nitt/ dann der winter was warm/ vnnd zů frü. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2653
"
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="
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">es legend aber die vögel
<
lb
/>
iñ der werme jre eyer. </
s
>
<
s
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="
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"
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="
preserve
">deßhalben leeret auch der bauren kunſt/ das man vil
<
lb
/>
eyer von den hennen hatt im winter/ wann man ſie an einem warmen ohrt
<
lb
/>
ernheeret. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2655
"
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="
preserve
">Was iſt dann das für ein wunder/ das die feine werme deß him-
<
lb
/>
mels die vögel bewegt hatt/ jre junge zů bringen? </
s
>
<
s
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="
echoid-s2656
"
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="
preserve
">vnnd dañ vil mehr wann
<
lb
/>
ſie erſt warme ſpeyß gehabt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2657
"
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="
preserve
">du ſagſt aher/ keines wegs/ ſonder es iſt genůg
<
lb
/>
an der werme auß der erden/ oder auß dem meer/ oder die auß den winden
<
lb
/>
entſthat. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2658
"
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="
preserve
">Wir habend aber ſchon iñ den vorgenden bücheren angezeiget/
<
lb
/>
es entſtande gar kein werme dann allein vonn dem himmel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2659
"
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="
preserve
">die werme aber
<
lb
/>
ſo auß anderen vrſachen entſthet/ vnnd von den vorigen nitt kommend/
<
lb
/>
die thůnd nicht zů der geberung/ dann das ſie allein die himmeliſche vonn
<
lb
/>
dem das ſie ſonſt hinderete/ ledigend/ vnnd das fürnemlichen auß der ma-
<
lb
/>
terien grobheit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2660
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="
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">Alſo erhalten wir etliche beüm im winter durch das feüwr.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
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"
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="
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">Wann dann nur diſe im winter all jre krafft verlorn/ iſt kein wunder das ſy
<
lb
/>
im ſommer habend auffgehört. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2662
"
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="
preserve
">Alſo iſt diſe vrſach offenbar/ vnnd hatt von
<
lb
/>
dem einfluß ſeinen vrſprung.</
s
>
<
s
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="
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
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preserve
">Weil nur ſolches vnd anders dergleichen menckliches zůlaſſet/ glaubend
<
lb
/>
<
note
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="
left
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="
note-0130-02
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="
note-0130-02a
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="
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">Influentz ſoll
<
lb
/>
züglaſſen wer
<
lb
/>
den.</
note
>
ſie doch es ſeie ein andere vrſach dann von der influentz. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2665
"
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="
preserve
">dann zů dem erſten
<
lb
/>
meinend etliche es ſeye Gott/ die eigentliche vrſach aller dingen/ ein theil a-
<
lb
/>
ber die teüffel/ etlich es beſchehe on all gefahr/ als die Epicuriſchen/ etliche
<
lb
/>
meinend es komme von der natur aller dingen vnnd von den Elementen/
<
lb
/>
ſonſt aber hatt niemand mögen andre vrſachen erdencken o{der} erfinden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2666
"
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="
preserve
">Ich
<
lb
/>
verwunderen mich aber derenn allerſammen/ weil die doch ſehend ein ſol-
<
lb
/>
liche ordnung aller dingen am him̃el/ ein ſollichen gewalt vnnd gröſſe der
<
lb
/>
ſubſtantzen/ vnnd in etlichen als in der Sonnen vñ Mon ſo krefftige wir-
<
lb
/>
ckung/ das ſie ſolliche offenbare ding/ ſo vor augen ſthend verlaſſend/ vnd
<
lb
/>
grobe vngereimete vnd vnerkañtne vrſachen ſůchend? </
s
>
<
s
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="
echoid-s2667
"
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="
preserve
">Die vnwüſſenheit
<
lb
/>
aber vñ liebe zů den ſecten/ die thůnd nach wunderbarere ding. </
s
>
<
s
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="
echoid-s2668
"
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="
preserve
">Deßhalben
<
lb
/>
die ſo ſagend Gott ſeye ein vrſach ſollicher dingen/ ſoltend ſich ſchämen/ ge-
<
lb
/>
leich als wann ſie ſprechend der Künig ſeye ein troßbůb/ koch/ kriegßman/
<
lb
/>
vnd ſchreiber/ darũb dz er über die alle herſchet? </
s
>
<
s
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="
echoid-s2669
"
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="
preserve
">demnach weil diſe ſehen dz
<
lb
/>
die werme von der Sonnen kom̃et/ vñ die kreüter von den ſaamen/ warũb
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>