Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(cxxxvij)
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de
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28
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cxxxvij
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n
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193
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ſachen/ Das ſechßt bůch.
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wachſend alle gern an einem dürren orth/ inn der wilde vnnd auff den ber-
<
lb
/>
gen. </
s
>
<
s
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echoid-s4649
"
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="
preserve
">deßhalben ich auch vermercket/ dz das Schweytzer gebirg/ bechbeüm/
<
lb
/>
wilddannen/ vnnd andere dergleichen tregt/ wie ich darüber gefaren bin.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s4650
"
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="
preserve
">Alſo die Franckreichiſche gebirg den buchßbaum/ vnd das Italieniſch den
<
lb
/>
Reckholder.</
s
>
<
s
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echoid-s4651
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s4652
"
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="
preserve
">Darum̃ iſt bekannt daß man diſe beüm mag in weniger gattung ziehen/
<
lb
/>
darzů wüſſen in wölchẽ ſie mitt einanderen über einkom̃end oder widerein
<
lb
/>
anderen ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4653
"
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="
preserve
">doch iſt vns deren natur nitt ſo wol als der thieren bekannt/
<
lb
/>
dieweil ſie etwas weiters von der vnſeren iſt.</
s
>
<
s
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="
echoid-s4654
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s4655
"
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="
preserve
">Wann man aber diſes/ ſo yetz angezeiget/ eigentlichen ermeſſen will/ die
<
lb
/>
<
note
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right
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note-0193-01
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="
preserve
">Cederbaum.</
note
>
weil der größer Cederbaum dannkernen vnnd derkleiner beer bringt/ kön
<
lb
/>
nend ſie nitt beid den namen eines Cederßbaum behalten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4656
"
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="
preserve
">dann wölche an
<
lb
/>
der frucht vnderſcheiden/ die habend auch zweyerley ſaamen/ der ſaamen
<
lb
/>
aber iſt das end. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4657
"
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="
preserve
">Alſo ſeind diſe beüm von ein anderẽ in jrer arth vnderſchei
<
lb
/>
den/ vnnd mehr dann ein roß vnd eſel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4658
"
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="
preserve
">So müſſen wir nun lůgen/ welches
<
lb
/>
der recht Cederbaum ſeye/ ob der höher/ ſo dannkernen tregt vff dem berg
<
lb
/>
Libano/ vnnd der fiechten gleich/ oder der beer tregt vnd dem Reckholder
<
lb
/>
geleich iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4659
"
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="
preserve
">dann Dioſcorides zeiget an daß der Cedrus beer vnnd nitt dañ-
<
lb
/>
kernen tregt/ wie auch Theophraſtus. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4660
"
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="
preserve
">Deßhalben leügt eintweders Bello-
<
lb
/>
nius wölcher dem für beer dannkernen zů ſchreibt/ oder man můß ſagen
<
lb
/>
daß diſes/ ſo er auff dem berg Libano geſehen/ fiechten vnd nitt Ceder ge-
<
lb
/>
weſen ſeye.</
s
>
<
s
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="
echoid-s4661
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s4662
"
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="
preserve
">Wann mir aber yemand die heilige geſchrifft fürwirffet (Als die Ceder
<
lb
/>
in Libano) iſt müglich es ſey dazümalen Cederbeüm geweſen/ wölche nach
<
lb
/>
ſo vil krieg vnnd verhörgungen der Römern/ zů der kriegßrüſtung gar ab
<
lb
/>
gehauwen/ dieweil der berg Libanus nit weitt von Hieruſalem geweſen/
<
lb
/>
fürnemlichen weil faſt allen beümen/ ſo ſaure bletter habend/ gemein iſt/
<
lb
/>
daß ſie verderbend wann das laub ab gebrochen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4663
"
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="
preserve
">Oder man ſoll ſagen daß
<
lb
/>
die fiechten nach gelegenheit deß orth/ von wegen jrer immerwärenden ma
<
lb
/>
terien/ ſeyend Ceder genennet worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4664
"
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="
preserve
">dann es zeiget auch Theophraſtus
<
lb
/>
an/ daß inn Syria treffenlichen groß Cederbeüm wachſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4665
"
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="
preserve
">Doch vermein
<
lb
/>
ich diſes ſeyend Cederbeüm/ wölliche Bellonius beſchreibt/ vnnd auffdem
<
lb
/>
berg Libano geſehen hatt/ ſo nitt beer tragend/ vnnd aber doch dem fiech-
<
lb
/>
tenbaum etwas änlich vnd geleich ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4666
"
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="
preserve
">demnach daß diſen Theophraſtus
<
lb
/>
nitt geſehen hab/ ſonder den größeren Reckholder für ein Cederbaum ge-
<
lb
/>
halten/ vnnd beſchriben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4667
"
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="
preserve
">wöllichem auch Dioſcorides nachgeuolget/ vnnd
<
lb
/>
alſo den Cederbaum mitt dem größeren Reckholder vermiſchet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4668
"
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="
preserve
">dannenhar
<
lb
/>
mag diſer groß jrrhumb/ vnnd offenbare zweyttracht entſprungen ſein/
<
lb
/>
alſo daß der Cederbaum dannkernen trage/ ein glatten ſtammen habe/ ſo
<
lb
/>
hoch/ geſtracks/ weitt/ vnnd zweyerley hartz hatt/ demnach vollöl/ vnnd
<
lb
/>
ein ewig wärende matery. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4669
"
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="
preserve
">Phenicia aber vnd Lycia habe nitt Cederbeüm/
<
lb
/>
ſon{der} die größere Reckholder/ wölliche den Griechen bekannt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4670
"
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="
preserve
">wölche/ weil
<
lb
/>
ſie den rechten Cederbaum nitt geſehen/ vnnd aber verſtanden/ daß diſer
<
lb
/>
ein großen vnderſcheid von dẽ kleineren Reckholder gehabt/ diſe beüm für
<
lb
/>
die waarhaffte Ceder gehalten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s4671
"
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="
preserve
">Solches zeiget an/ daß ſie dem Cederbaum
<
lb
/>
ſpitze bletter wie dem Reckholder zů gebend/ ſo doch der recht Cederbaum
<
lb
/>
(als Bellonius ſagt) ſtumpffe vnnd kurtze bletter hatt.</
s
>
<
s
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="
echoid-s4672
"
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="
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"/>
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p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s4673
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="
preserve
">Ein ander argument vnnd anzeigung iſt daß Theophraſtus den größe-
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
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text
>
</
echo
>