Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(ccxxiiij)
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de
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ccxxiiij
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280
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Von mancherlei wunderbaren
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vnd vorderen lincken. </
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<
s
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echoid-s7331
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">vnder diſen iſt noch böſer/ welches an dem vorderen
<
lb
/>
lincken/ vñ hinderen rechten weyß iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s7332
"
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="
preserve
">Solliches hatt alles ſam̃en von der
<
lb
/>
geburt vrſprung vnnd vrſach ſeinen anfang. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7333
"
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="
preserve
">Darumb můß man nit allein
<
lb
/>
von deren/ ſonder auch anderen wegen die vrſach anzeigen/ domit offen-
<
lb
/>
bar werde/ warumb diſe ding/ ſo gemeldet/ alſo beſchechen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7334
"
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="
preserve
">dann es iſt in al
<
lb
/>
len ein weyß vnnd geſtalt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7335
"
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preserve
">Man můß zů erſten diſen grund ſetzen/ daß die
<
lb
/>
weyſſe in den röſſeren von dem überflüſſigen Pituita oder kalten feüchtig
<
lb
/>
keit harkommẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7336
"
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="
preserve
">wañ nun diſe getemperiert/ machet ſie das roß tugetſam/
<
lb
/>
ſo wol arbeit erleydẽ mag. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7337
"
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="
preserve
">wann aber deren veil iſt/ wirt es faul/ treg/ vnd
<
lb
/>
forchtſam. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7338
"
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="
preserve
">wann deßen keine vorhandẽ/ wirt es grimm vnd toll/ ſo ſich nit
<
lb
/>
zemmen laſſet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7339
"
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preserve
">Demnach daß die ſterckere natur ſo ir ampt vollbringt/ die
<
lb
/>
ding welche nit von nöten/ an die ſchlechtere örther treibt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7340
"
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="
preserve
">es ſeind aber die
<
lb
/>
lincken ſchlechter dann die rechten/ vnnd die hinderen dann die vorderen/
<
lb
/>
vnnd die nideren dañ die oberen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7341
"
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="
preserve
">Der viert grund iſt zů end deß bůchs von
<
lb
/>
den ſubtiliteten angezeigt/ nammlich was einanderen geleich ſeye/ werde
<
lb
/>
mit einanderen geboren. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7342
"
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="
preserve
">was auch mit einanderen entſtandẽ/ das wirt mit
<
lb
/>
der zeit leichtlich ein ding. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7343
"
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="
preserve
">Der ſechßt/ dz die natur des hirns außtheilũg
<
lb
/>
braucht/ zü des gemüts qualiteten vñ eigenſchafftẽ zůzebereitẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7344
"
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="
preserve
">wie auch dz
<
lb
/>
gantz mit dem gantzen/ alſo mag ein theil/ wann man es für ein gantz ſtuck
<
lb
/>
haltet/ mit einẽ anderen theil/ verglichen werden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7345
"
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="
preserve
">als wann das haupt ein
<
lb
/>
gantz roß bedeütet/ die angen aber vñ das maul/ wie auch das hertz vñ die
<
lb
/>
leber ſeind an dem gantzen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7346
"
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="
preserve
">Weil nun diſe gründ gelegt ſeind/ bedeütet die
<
lb
/>
weiß linien oder ſtrich an der ſtirnen/ ein zim̃liche eigenſchafft des hirns/
<
lb
/>
nam̃lich dz das roß we{der} grim̃ noch ſtarrig/ zornig/ truglich oder eines boß-
<
lb
/>
hafftigen vnd zweifelhafftigen gemüts ſeye. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7347
"
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="
preserve
">Es mag auch kein laſter des
<
lb
/>
leibs anzeigen/ dieweil diſe von dem hirn her kom̃en. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7348
"
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="
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">es hatt auch die natur
<
lb
/>
diſe flecken nit on vrſach herfür gebracht/ dieweil ſie weder die augbrauwen
<
lb
/>
noch das maul berürt hand. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7349
"
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="
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">wann aber diſes beſchehen/ iſt es ein zeichen ei
<
lb
/>
nes forchtſam̃en vnd vnſtandhafftigen gemüts. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7350
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preserve
">Wann diſe flecken hinab
<
lb
/>
zů den füſſen geſtoßen werden/ bedeütten ſie ein feine temperierte natur/
<
lb
/>
vorab wañ ſie (als vor gemeldet) klein vnnd an der lincken ſeiten/ auch do
<
lb
/>
hinden ſthond. </
s
>
<
s
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="
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">Der Traberẽ vrſach iſt/ daß ihre füß in můter leib bey ein
<
lb
/>
andern geweſen/ darumb ſie ſolliche flecken bekom̃en. </
s
>
<
s
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echoid-s7352
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="
preserve
">welches auch inn den
<
lb
/>
geſchrenckten traberen beſchicht. </
s
>
<
s
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="
preserve
">darumb ſtoßen ſie die füß aneinanderen/
<
lb
/>
wañ ſie ghond/ vñ iſt offt ein gfahr des faals vorhanden/ vorab wañ ſie et-
<
lb
/>
wan überzwerch die füß in einanderen verwicklen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7354
"
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="
preserve
">Diſes iſt ein gewiſſe rech
<
lb
/>
nung in denen roßen/ ſo die welſchen Balſanen neñen/ wie auch Friderich
<
lb
/>
Griſon ein Neapolitaniſcher edelman/ eigentlich in ſeinen büchern võ der
<
lb
/>
kunſt zů reiten gelernet hatt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s7355
"
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="
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">dann wir wöllen vns nicht zů ſchreiben/ was
<
lb
/>
ander leüt erfunden/ wir haben an vnſerm eignen gnůg.</
s
>
<
s
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="
echoid-s7356
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s7357
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="
preserve
">Dieweil aber vyl leüt vorhandẽ/ ſo nach etlichen jaren als wir zů erſt vn
<
lb
/>
<
note
position
="
left
"
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="
note-0280-01
"
xlink:href
="
note-0280-01a
"
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="
preserve
">Cardani klag.</
note
>
ſere bücher von den ſubtilitetẽ laßen auß gehn/ allein auß vnſer einigen er-
<
lb
/>
findung ein bůch gemachet/ vnd darzů meines nammens gar verſchwigẽ/
<
lb
/>
(ich weiß nit ob ſie es auß boßheit gethã/ oder gar vnuerſchampt/ oder auß
<
lb
/>
dorechtiger hoffnung/ als wann ſie vnuerſtendigen jhnen ſelbs zůmeſſen/
<
lb
/>
welches ich doch kümmerlich hab erdencken mögen) wz wolten ſie dann erſt
<
lb
/>
gethan haben/ wann/ wie bey den alten beſchehen/ nitt jedermann hett die
<
lb
/>
cxemplaria vnd bücher habẽ mögen/ dieweil ſie ſolliches dörffen jetzzůmal
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>