Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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383cccxxvijſachen/ Das ſiebend bůch. Die Balenen vnnd andere dergleichen/ ſo athmen/ lebend lenger/ dann di
ſe
/ ſo nitt athmen.
Der Centrina hatt vier löcher in der naſen/ etliche nen-
nend
jn einen fuchs.
deß rucken gefider ſeind mitt ſcharpffen ſtachlen verwa
ret
/ darumb mag man nitt gedencken/ daß er in der forcht möge ſeine iun-
gen
in dem maul erhalten.
Bellonius zeigt an er habe etwan bey dem feüwr
ſechs
pfund öl auß der leberen gebracht/ darumb müß diſe faſt feißt/ vnnd
allem dem daß man weichen ſoll/ gar gůtt ſein.
Es weichet diſe nit allein
ſonder
ſtercket auch die menſchen leber/ wann man ſie darmitt beſtreichet.
Der leib iſt einer Preſmen geleich/ hatt ein eck auff dem rucken/ vnnd zwey
auffden
ſeiten/ darzů zwen ſcharpff ſpitz auff dem ruckenn/ der lenger ſicht
gegen
dem kopff/ vnnd der kürtzer gegen dem ſchwantz.
An dem oberen kin
backen
hatt er drey zeyleten zän ſthen/ an dem vnderen aber nur eine.
die le-
ber
iſt weyß.
alſo zeiget die natur ſelten nur ein wunderwerck allein/ ſonder
mal vyl/ oder gar keins an.
Diſes ſicht auch am Phyſalo. dañ diſer hatt weder maul nach augen/
ſonder
iſt inn der mitte breitt/ vnnd obereſt vnnd nidereſt dünn vnnd
krum̃
.
auff dem rucken hatr er kleine blateren mit grünem haar. an dem hin
deren
theil aber iſt er geruntzlecht/ faſt wie der frauwen ſcham/ wann man
diſes
berürt/ ſo bläyet es ſich auff.
er ſchwimmet in dem meer entpor vnd iſt
vergifftet
/ wölliches dann kein wunder iſt.
Petrus Bellonius zeiget auch an/ daß er ein thier Conſtantinopel ge
11wunderbar
thier
.
ſehen/ wölliches ein ſolliche geſtalt gehabt.
Es hatt ein groß haupt/ kleine
vnd
ronde oren/ ein treffenlichen ſchlund deß mauls/ alſo daß es eines men
ſchen
haupt faſſen möcht/ weyte naßlöcher/ ein krum̃es vnd ſchlims maul/
ſtumpffe
roßzän/ ein große zungen vnnd groß augen/ faſt kein hals/ wie al
le
fiſch/ ein ſchwantz wie die ſchwein oder ſchnecken.
die füß ſeind gar kurtz/
daß
es kaum vier finger von der erdẽ dahar ghet.
der gantz leib iſt feißt wie
ein
ſchwein/ demnach auch die füß dermaſſen zertheilt/ daß man mehr ſolte
glauben
es luffe im boden deß waſſers hin vnnd har/ dann es ſolte ſchwim-
men
.
Er zeigt auch an daß in dem Magallianiſchen ein meer fiſch ſeye gröſ-
ſer
dann ein klein ſchifflin/ auch zweymal als lang.
an haut/ haupt/ vnnd
augen
einem ſchwein geleich/ an ohren einem helffand/ on zän/ mitt einem
breitten
ſchwantz/ lenger dann ein ellenbogen.
Es ſeind auch etliche ſchäd-
lich
wann man ſie iſſet/ vnd bringen gifftige kranckheit nach jnen.
Man nim̃et auch etliche vnderſcheid von der miltigkeit vnd verſtandt/
als
Rondelletius von der Trutta oder Meerforenen anzeiget/ ſo in dem fle
cken
S.
Antonij bey Ambian dem tiſch kam. alſo thaten im auch die Gla-
nen
vnd Cyprinen in eines edelmans von Sarnacen weyer/ wölliche der
ſpeyß
eiletẽ als bald man jnẽ an der wand klopffet.
Diſes beſchicht on zweyf
fel
in denen/ ſo allein mitt entpfindtlich keit begabet/ als wann wir die gli-
der
in gedechtnuß behalten/ mitt wölchen man die lauten ſchlecht.
ein ſolli-
che
krafft iſt in den vollkommenen thieren.
die andere mögen forcht halben
ſolches
nit verſthen/ die andere vmb vnuerſtand willen/ wiewol man auch
in
den gewechſen etwas überig vnd nach vorhanden ſein vernim̃et.
etlich
kom̃en
nach weiter/ als die hünd/ helffand vnd affen.
etliche halten für ſich
ſelbs
hauß/ als die binlin vnd im̃en/ ſo faſt ein policey anrichten.
Dan die
Delphinen
vnd Cantharen richten vnder den fiſchen ein ehe an/ als vnder
den
vöglen die turteltauben vnd zamen tauben/ vnder den vierfüſſigẽ thie

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