Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(cccxxxviij)
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de
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">
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cccxxxviij
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0394
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n
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394
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Von mancherlei wunderbaren
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völckeren/ da ringere ſtraffen/ daß man nicht ſo grauſã vollbringt. </
s
>
<
s
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echoid-s11042
"
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preserve
">wo auch
<
lb
/>
vnmenſchliche ſtraffen/ ſeind auch gröſſere laſter. </
s
>
<
s
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echoid-s11043
"
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="
preserve
">Darũb were nutzlicher/
<
lb
/>
wann man die ſchuldigen in langwerender gefencknuß plaget (dann diſe
<
lb
/>
feüchte wirt mit der zeyt verzeert/ vnnd erkennet der übeltheter ſein ſchuld
<
lb
/>
vnnd ſtraff) dann ſie alſo mit einem grauſammen todt abthůn. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11044
"
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="
preserve
">Ich kom̃
<
lb
/>
aber wider auff mein Philoſophey. </
s
>
<
s
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echoid-s11045
"
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="
preserve
">Wann nun zů beiden ſeyten die zeil ge-
<
lb
/>
ſetzet menſchlichem ſtath/ namlich ein offentliche ſtraff/ vnnd die höchſte
<
lb
/>
glückſeligkeit (von welcher ich ietz etwas ſagen will) fragt man billich ob et-
<
lb
/>
was daran gelegen/ wann du etwas geweſen/ vnnd aber nit mehr biſt/ daß
<
lb
/>
du vor geweſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11046
"
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="
preserve
">Dann wañ du es noch biſt/ wirt niemand daran zweyflen/
<
lb
/>
auch von vntödtligkeit der ſeelen wegen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11047
"
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="
preserve
">wie wol auch von diſem mancher-
<
lb
/>
ley meinungen vorhanden/ welche im bůch von dem Troſt erzellet. </
s
>
<
s
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echoid-s11048
"
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="
preserve
">dann
<
lb
/>
auß Vergilius meinung/ laſſet es ſich anſehen/ als wañ die gedechtnuß ver
<
lb
/>
gangenes iamers nutzlicher ſeye/ als er ſagt/</
s
>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11049
"
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="
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">O lieben fründ wir leiden not/</
s
>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11050
"
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">Gott mag ſolchs enden frü vnd ſpodt.</
s
>
<
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echoid-s11051
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"/>
</
p
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<
p
>
<
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echoid-s11052
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">Es wirt auch etwan troſtlich ſein/</
s
>
</
p
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<
p
>
<
s
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echoid-s11053
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">Wann wir gedencken vergangner pein.</
s
>
<
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echoid-s11054
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"/>
</
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<
p
>
<
s
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echoid-s11055
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">Doch haltet Auſonius anderſt daruon/ als er ſp@icht/</
s
>
</
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>
<
p
>
<
s
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echoid-s11056
"
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">Die äſch vnd wůſt beſpreng mit wein/</
s
>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11057
"
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">Solchs laß ein gůten gſchmack dir ſein.</
s
>
<
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"/>
</
p
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<
p
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<
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">Vnd vyl anders ſo hernach volget. </
s
>
<
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">wir reden aber nitt von des handels
<
lb
/>
gedechtnuß/ ſonder von dem handel ſelbs. </
s
>
<
s
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echoid-s11061
"
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="
preserve
">Es iſt aber ein edle vnnd gantz
<
lb
/>
nateürliche frag/ wölche zů der glückſeligkeit/ ſo auß vntödtlichkeit der ſee-
<
lb
/>
<
note
position
="
left
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="
note-0394-01
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="
preserve
">Ob es nutz
<
lb
/>
@ſeye etwan in
<
lb
/>
groſem glûck
<
lb
/>
geweſen ſein.</
note
>
len harkommet/ nitt ein klein nutzlich iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11062
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="
preserve
">Ich weiß auch nit ob ich di
<
unsure
/>
ſe als
<
lb
/>
wol treffen würd als die andere ſchwere fragen. </
s
>
<
s
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echoid-s11063
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">doch wellend wir ſie alſo an
<
lb
/>
greiffen. </
s
>
<
s
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">Wir wellen ſetzen vnſer leben ſeye wie des Adlers/ welches das
<
lb
/>
glück ſeligeſt vnder allen vnuernünfftigen thieren/ oder wie des haſen/ ſo
<
lb
/>
das arbeitſeligeſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11065
"
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preserve
">Sant Paulus ſpricht/ vnſer ſtath ſeye arbeitſeliger dañ
<
lb
/>
der vnuernünfftigen thieren/ wann nit nach dem tod mehr überig. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11066
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preserve
">Wann
<
lb
/>
nun vergangene glück ſeligkeit etwz zů der ſeligkeit dienſtlich/ weil bekañt/
<
lb
/>
daß der menſch glück ſeliger dann die thier/ wurde beſſer ein menſch/ dann
<
lb
/>
ein vnuernünfftig thier geweſen ſein.</
s
>
<
s
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"/>
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p
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<
p
>
<
s
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">Es redt aber S. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11069
"
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">Paulus nit von allen menſchen/ ſonder von jhm ſelbs
<
lb
/>
vnnd ſeines geleichen/ die ein arbeitſam leben fůrtẽ von wegen der veruol
<
lb
/>
gung. </
s
>
<
s
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echoid-s11070
"
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="
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">darumb beſchleüßt er das widerſpil. </
s
>
<
s
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echoid-s11071
"
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="
preserve
">Als auch Ariſtoteles im dritten
<
lb
/>
bůch der Ethica in gůten ſitten/ vonn der ſtercke handlet/ will er/ daß ein
<
lb
/>
dapfferer man ſich ſelbs ſoll in todt geben. </
s
>
<
s
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echoid-s11072
"
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="
preserve
">was wurde aber diſes einem nutz
<
lb
/>
ſein/ wann es nicht ſolte helffen glückſelig geweſen ſein? </
s
>
<
s
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echoid-s11073
"
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="
preserve
">dann daß er inn ſol
<
lb
/>
cher handlung auß treffenlicher tuget ein ſollichen wolluſt entpfahen ſolt/
<
lb
/>
als wann er noch hundert jar leben ſolt/ thůt mir noch nit genůg/ weil der
<
lb
/>
ſterbend von ſtund an nicht mehr glück hafftig.</
s
>
<
s
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echoid-s11074
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11075
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="
preserve
">Wann du ſagſt/ es hatt müſſen geſtorben ſein/ dann ein ſchantlich leben
<
lb
/>
von wegen der flucht were vyl böſer? </
s
>
<
s
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echoid-s11076
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preserve
">ſo antworten ich/ das wir von keiner
<
lb
/>
ſollichen not wendigkeit reden/ als man bey Horatien Cocliten vnnd dem
<
lb
/>
Curtio ſicht. </
s
>
<
s
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echoid-s11077
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">dann Ariſtoteles redet von diſen oder der gleichen. </
s
>
<
s
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echoid-s11078
"
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="
preserve
">Vyleicht
<
lb
/>
ſagſt du/ Der dapffer man gibt ſich darũb in todt/ dz er glückſelig ſein wur
<
lb
/>
de/ wann er ſein leben behielt/ von wegẽ preiß vnd ehr ſo jm erbottẽ wurde.</
s
>
<
s
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="
echoid-s11079
"
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preserve
"/>
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p
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div
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echo
>