Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(cccxxxix)
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de
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cccxxxix
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395
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ſachen/ Das acht bůch.
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s
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echoid-s11080
"
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preserve
">Darumb ſthond wir noch im zweyffel/ die weil eine oder die an{der} zeügnuß
<
lb
/>
diſen handel nit außmachet/ oder die frag zů recht bringt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11081
"
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="
preserve
">Darũb wellẽ wir
<
lb
/>
diſe frag widerumb äfferen/ ſo nit allein zů der glück ſeligkeit/ ſonder auch
<
lb
/>
zů tuget vñ ehr dienſtlich/ damit auch in diſen die kinder vnd das geſchlecht
<
lb
/>
in geſchrifft verfaßet/ vnnd auffgezeichtnet werde. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11082
"
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="
preserve
">wiewol aber ein treffen
<
lb
/>
licher zweyffel/ vnnd meinen verſtand vyl zů ſchwer/ will ich ſie doch an-
<
lb
/>
gryffen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11083
"
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="
preserve
">Wann nun yemand nit glückſeliger dann der ander noch dem tod
<
lb
/>
iſt/ auch nit nutz iſt/ geweſen ſein/ was ſolte nutzen/ wann man es nun iſt?
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s11084
"
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="
preserve
">Weil auch die ſehl gentzlich vorhanden/ iſt ein groſſer theil der arbeitſelig-
<
lb
/>
keit/ wann man an vergangene glückſeligkeit/ ſo verloren iſt/ gedencket. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11085
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Wañ aber nicht doran gelegen/ glückſelig geweſen ſein/ warumb ſtellet mã
<
lb
/>
dann der glückſeligkeit alſo ernſtlich nach? </
s
>
<
s
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="
echoid-s11086
"
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="
preserve
">Es iſt auch nach dem tod die ge-
<
lb
/>
dechtnuß bey den menſchen ſo vyl gröſſer/ als wann die auch ein theil deß
<
lb
/>
lebens were. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11087
"
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="
preserve
">Iſt es nit vyl beſſer wañ yemand der Lelius Publicola/ Cato/
<
lb
/>
Antonius Craſſus/ Cicero/ Grachus/ Porcinna/ Galba/ Hortẽſius/ Q. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11088
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Metellus/ Pompeius/ Ceſar Varro/ vnd der geleichen glückſeliger mann
<
lb
/>
allwegen oder der mehren theil geweſen/ dann ein bettler?</
s
>
<
s
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echoid-s11089
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"/>
</
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<
p
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<
s
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echoid-s11090
"
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">Es laßet ſich anſehen/ als wañ diſem alſo ſeye/ doch iſt noch nit bekañt/
<
lb
/>
wie ſolliches zůgange/ ob es auch alle mal beſchehe? </
s
>
<
s
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">als wañ man gleich nach
<
lb
/>
dem tod etlich für glückſelig achtet/ vnnd aber nit lang harnach. </
s
>
<
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echoid-s11092
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">dann auß
<
lb
/>
langwerender zeit/ wirt ſolliches durch gethan/ wie die zeichen vnd das ge-
<
lb
/>
mäld. </
s
>
<
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="
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">alſo iſt auch die gedechtnuß glückſelig. </
s
>
<
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">ob nitt diſes die gedechtnuß/
<
lb
/>
ſonder er ſelbs geweſen? </
s
>
<
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">vnd diſes auch allwegen. </
s
>
<
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">dañ was etwan geweſen/
<
lb
/>
iſt allemal geweſen.</
s
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<
p
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<
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">Ein ding laßt ſich anſehen/ als wann es gar gewüß/ daß zů der glückſe-
<
lb
/>
<
note
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right
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="
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">Epicuriſch le
<
lb
/>
ben nit glück
<
lb
/>
ſelig.</
note
>
ligkeit nicht mehr dienſtlich dann ein Epicuriſch leben/ ſo mitt einer ſter-
<
lb
/>
cke vnnd verachtung des todts begabet/ als nammlich eſſen/ trincken/ ſpi
<
lb
/>
len/ an den todt vnnd andere zůfäl nicht gedencken/ menſchlichẽ ſachen be
<
lb
/>
rathen ſein. </
s
>
<
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echoid-s11099
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">doch iſt nutzlicher nach dem todt alſo geweſen ſein/ als dem Bu
<
lb
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cephalo oder einem ſchlaffenden. </
s
>
<
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">dann die gedechtnuß iſt etwas frölicher/
<
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vnnd ein theil von dem gantzen übrig/ vorab inn dem menſchen. </
s
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<
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echoid-s11101
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">dann der
<
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verſtand bleibt vnnd iſt. </
s
>
<
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">es ſeind auch die kinder der elteren theil/ daßhal-
<
lb
/>
ben auch die brüder/ freünd vnnd ſchwäger. </
s
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<
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">Es kommet aber auch der kin
<
lb
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deren zůfäl vnnd glück ſeligkeit zů den elteren/ darumb auch der anderen
<
lb
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freünden. </
s
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<
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">Dann es were nit ſo arbeitſelig oder troſtlich on kinder oder mit
<
lb
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kinderen ſterben/ wann nitt ein theil des vatters inn den kinderen were.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
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">Alſo wann ein ſchloß abgeriſſen/ fröuwet er ſich/ vnd trauret. </
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<
s
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echoid-s11106
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">Weil dann
<
lb
/>
diſes allwegen bleibt/ iſt auch beſſer nach dem tod glückſelig/ vnd aller eh-
<
lb
/>
ren werdt ſein. </
s
>
<
s
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echoid-s11107
"
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="
preserve
">Solliches zeiget auch die natürlich begird in vnuernünffti
<
lb
/>
gen thieren an/ daß ſie jr leben für jre jungen ſetzen/ vñ etwan auch der eh-
<
lb
/>
ren begirig ſeind.</
s
>
<
s
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echoid-s11108
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"/>
</
p
>
<
p
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<
s
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echoid-s11109
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">Dieweil dann die natürliche begird nit fälẽ mag/ můß diſes etwas ſein/
<
lb
/>
ſo du geweſen biſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11110
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">Hie zů dienet auch/ wann man nit mehr werden/ daß
<
lb
/>
man geweſen iſt/ als wann auch das etwas ſeye/ ſo geweſen/ vnnd nit mehr
<
lb
/>
iſt. </
s
>
<
s
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">darumb höret auch diſes auff/ weil das/ wölches nit mehr iſt/ vnd nicht
<
lb
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iſt/ weder gůt noch böß iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11112
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="
preserve
">dann in zůſammen gethanen iſt etwas.</
s
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<
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"/>
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p
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">Es iſt auch ſolliche gemeinſchafft inn den gewechſen/ vnd nach gültigen
<
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thieren nit verborgen/ als wann alles eines were. </
s
>
<
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echoid-s11115
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="
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">ob wol aber in den men-
<
lb
/>
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</
echo
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