Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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cccliiij
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0410
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n
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410
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Von mancherlei wunderbaren
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beſchicht daß diſer ſinn in vns gar ſchwach vnd doll iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11572
"
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preserve
">darumb wañ die ge-
<
lb
/>
ruch vermiſchet/ ſo verhinderen ſie einanderen/ vnd mag der ſinn diſe nitt
<
lb
/>
verſthen/ die beluſtigung aber iſt im verſtand. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11573
"
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="
preserve
">Man můß auch nit allein be
<
lb
/>
dencken/ wie diſe ding ſeind ſo man entpfindet/ ſonder wie man ſie alle zůſa
<
lb
/>
men ordnen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11574
"
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="
preserve
">dann der biſem reücht für ſich ſelbs gar wol/ wann man aber
<
lb
/>
ſtyrax oder lauch darzů thůt/ gar nit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11575
"
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="
preserve
">Wermüth mitt ruthen oder anderen
<
lb
/>
bitteren kreüteren/ auch eyer vnnd käß/ vnd olinen mitt ſaltz/ habend ein
<
lb
/>
gůten geſchmack. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11576
"
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="
preserve
">wann man aber wermůth mitt zucker oder anderen ſüſſen
<
lb
/>
dingen vermiſchet/ bringet er ein vnwillenn vnnd begird zů erbrechen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11577
"
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="
preserve
">alſo
<
lb
/>
mag man wol den wermůth zů dem ſaltz/ aber nit zů ſeyffen ordnen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11578
"
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="
preserve
">die vr-
<
lb
/>
ſach iſt/ daß die ſüſſigkeit die ſinn an ſich zeücht/ vnd ghet die lauterkeit hin
<
lb
/>
ein/ als wann es offen ſtünde/ vnnd verletzet gar faſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11579
"
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="
preserve
">das geſaltzenn vnnd
<
lb
/>
ſcharpff aber/ weil ſie etwas ſtercker dann das bitter/ nemmend dem bitte-
<
lb
/>
ren etwas krafft/ vnd minderen deß entpfindtlichkeit.</
s
>
<
s
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="
echoid-s11580
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11581
"
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="
preserve
">Weil auch die ſüſſigkeit an dem einẽ orth zů auſſereſt deß geſchmacks iſt/
<
lb
/>
<
note
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left
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="
preserve
">
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ůſſ@gkeit.</
note
>
übertriffet ſie alle geſchmack/ allein die bitterkeit außgenommen. </
s
>
<
s
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echoid-s11582
"
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="
preserve
">doch be-
<
lb
/>
duncket einen es gebe die ſcherpffe oder räſſe mehr zů ſchaffen/ wie der pfäf-
<
lb
/>
fer/ doch nitt wie ein geſchmack. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11583
"
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="
preserve
">dann zů erſt en iſt das ſüß nitt als ſüß/ als
<
lb
/>
ſcharpff das ſcharpff vnnd räß iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11584
"
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="
preserve
">dann die ſüſſigkeit iſt inn dem tempera-
<
lb
/>
ment/ oder zů nechſt darbey/ die ſcherpffe aber ſthet zů auſſereſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11585
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="
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">demnach
<
lb
/>
verderbt die ſcherpffe den ſinn. </
s
>
<
s
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="
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">darumb entpfinden die nit allein ſo pfäffer
<
lb
/>
brauchend ein geſchmack/ ſonder auch ein ſchmertzẽ. </
s
>
<
s
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="
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="
preserve
">wie auch ſolliches in ei
<
lb
/>
nem geſaltzenen vnnd räſſen beſchicht. </
s
>
<
s
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="
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="
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">So vyl aber vnnd diſes ſapores oder
<
lb
/>
geſchmack ſeind/ übertriffet die ſüſſe alle andere/ außgenommen die bitter-
<
lb
/>
keit. </
s
>
<
s
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echoid-s11589
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="
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">darumb iſt die ſcherpffe in der mitle/ vnnd ſthet aber jr vrſach zů auſſe
<
lb
/>
reſt. </
s
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<
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="
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">die ſüſſe aber hatt jr vrſach in mitten/ vnnd iſt ſie ſelbs zů auſſereſt. </
s
>
<
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preserve
">die
<
lb
/>
bitterkeit aber iſt zů keinem theil bey dem mittel/ vnd darumb für ſich ſelbs
<
lb
/>
gantz vnangenem/ es mag auch diſe von dem ſinn nit nach der natur gelie-
<
lb
/>
bet werden.</
s
>
<
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">Von dem gemůt/ Das
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xlij. Capittel.</
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="
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">EIn ewige ſubſtantz iſt das gemüt/ ein bildtnuß waarhafftiger
<
lb
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dingen/ ſo von der matery abgeſünderet/ vnnd von auſſenhar
<
lb
/>
zů dem menſchen kommet. </
s
>
<
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="
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">Es bedarff aber eines wagens/ wañ
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der ſelbig verdirbt/ verderben auch deſſen würckungẽ. </
s
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="
preserve
">Es wirt
<
lb
/>
wol nit müd/ weil es aber vorhin deß geiſt bedarff/ werdend diſe
<
lb
/>
müd/ ſo etwas bedencken/ ehe dañ das werck zů dẽ end gebracht. </
s
>
<
s
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echoid-s11596
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="
preserve
">An dem end
<
lb
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aber bekeeret es ſich/ vnnd beleibt beſthen. </
s
>
<
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="
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">Diſes letſt aber wirt in gar kur-
<
lb
/>
tzer zeytt vollbracht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11598
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">vnnd diſes iſt die menſchliche vollkommenheit. </
s
>
<
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">Deſſen
<
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ſubſtantz iſt nit ein ding allein/ ſonder vermag alle ding. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11600
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preserve
">Diſes habend die
<
lb
/>
alten eben in deß Protei fabel wöllen anzeigẽ. </
s
>
<
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echoid-s11601
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">Daß es aber ewig vnd vntödt
<
lb
/>
lich/ mag allein in fünff weg vnd nit mehr bewiſen werden. </
s
>
<
s
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echoid-s11602
"
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="
preserve
">diſes haben wir
<
lb
/>
in dẽ bůch angezeiget/ ſo von {der} ſeelen vñ deß gemüts vntödtlichkeit einge-
<
lb
/>
ſchriben vnd genennet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11603
"
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="
preserve
">doch wöllen wir allein hiezů ſetzẽ/ wz daſelbſtẽ vnder
<
lb
/>
laſſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11604
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="
preserve
">Es iſt aber ein beweyſung/ ſo nit mag durch mehr weg/ dañ alſo vyl
<
lb
/>
bewyßen werden. </
s
>
<
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="
echoid-s11605
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="
preserve
">darzů wirt auß diſen deß gemüts ſubſtantz auff vyl weg
<
lb
/>
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p
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div
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text
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</
echo
>