Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(ccclix)
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de
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">
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ccclix
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n
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415
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rhead
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ſachen/ Das acht bůch.
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vnd wirt diſe zůſamenfügung nit zerſtöret/ wie dann ſolliches im Iulio Ce
<
lb
/>
ſare/ vnd Auguſto bekanndt/ die ſich doch mit vyl tauſendt menſchen tod-
<
lb
/>
ſchlag beſudlet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11756
"
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="
preserve
">Es iſt auch der weyſen leüthen ſeel nit allein von der ſinnen
<
lb
/>
vnd leiblichen befleckungen rein/ ſonder auch {der} mehrtheil voll laſteren. </
s
>
<
s
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echoid-s11757
"
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="
preserve
">wie
<
lb
/>
nun in einem lauteren ſpiegel etwas ſchön/ alſo wirt auch der verſtand inn
<
lb
/>
der ſeel/ ſo in gůtten künſten vnd vyler dingẽ erfarnuß geübet/ gantz rein.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s11758
"
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">Diſer iſt dann vntödtlich vnd das höchſt liecht. </
s
>
<
s
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echoid-s11759
"
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="
preserve
">Darumb verhinderend die
<
lb
/>
laſter der vntödtlich keit diſen ſinn nit/ ſonder verſtören die geſichten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11760
"
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="
preserve
">man
<
lb
/>
legt auch ſolliches den teüfflen zů/ wölliche man anfenger der lugen erken-
<
lb
/>
net/ weil ſie von einer vnreinen ſeel harkom̃en. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11761
"
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="
preserve
">Weil aber ſo vyl krefften/ in
<
lb
/>
ſtrumenten/ glider/ vnd wirckungen zůſamen kom̃en/ mag man deß men-
<
lb
/>
ſchlichen gemůts weſenlich heit ſchwerlich erkennenn. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11762
"
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="
preserve
">darumb wirt das ge-
<
lb
/>
müt abgeſünderet/ wölches auch offenbar iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11763
"
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="
preserve
">Ob aber diſes möge abgeſün-
<
lb
/>
deret werden/ iſt ein großer zweyffel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11764
"
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="
preserve
">dann wann wir aller dingen ordnung
<
lb
/>
bedencken/ auch die vereinbarung vnſerer wercken/ die vergleichung vnſe-
<
lb
/>
rer ſchwach heit/ vnd kleine kunſt vnd vnwüſſenheit anſehẽ/ bedunckt vns
<
lb
/>
nit daß ſie ab zůſünderen.</
s
>
<
s
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echoid-s11765
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11766
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">Solliches habend wir vor angezeigt auß krefftigen vnd gůten gründen.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s11767
"
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="
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">Es ſeind aber die anfeng der cõtemplation vnd beſichtigung zů nechſt bey
<
lb
/>
den ſinnen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11768
"
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="
preserve
">doch fahret ſolliche treffenlich weyt für/ vnd kommet weit von
<
lb
/>
den ſinnen hinweg. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11769
"
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">man ſicht auch diſes bey dem himmel/ dann ob der wol
<
lb
/>
ewig/ ſtoſſet er an die zergenckliche Elementẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11770
"
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="
preserve
">ſolliches zeiget an daß diſe/ ſo
<
lb
/>
am aller weyteſten vonn den ſinnen abgetrettenn/ vermeinend ſie wüſſend
<
lb
/>
gar nichts.</
s
>
<
s
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echoid-s11771
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"/>
</
p
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<
p
>
<
s
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echoid-s11772
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">Darumb begibt es ſich daß geleert leüth vermeinend ſie wüſſend gar we-
<
lb
/>
<
note
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="
right
"
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="
note-0415-01
"
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="
note-0415-01a
"
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="
preserve
">Die v@geleer-
<
lb
/>
ten memen ſie
<
lb
/>
können mehr
<
lb
/>
dan die geleer
<
lb
/>
ten.</
note
>
nig/ die vngleerten aber glaubend ſie können vyl. </
s
>
<
s
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echoid-s11773
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">ſo doch das widerſpil be-
<
lb
/>
ſchehen ſolte. </
s
>
<
s
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echoid-s11774
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">dann die vngleerten/ was ſie wüſſend/ behalten ſie gar ſteyff/
<
lb
/>
dann ſie beleiben an den ſinnen/ vnd fahrend nit weyter zů dem ewigen für.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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"
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">darumb vermeinend die/ ſie habend ein große erkanndtnuß. </
s
>
<
s
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echoid-s11776
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="
preserve
">Die geleerten
<
lb
/>
aber bedenckend der ewigen dingen größe vnd vyle/ vnnd daß in den nide-
<
lb
/>
ren dingen ein ſchlechte erkanndtnuß/ tretten auch etwas weyters von den
<
lb
/>
ſinnen hinweg/ vnd meynen alſo ſie wiſſen gar wenig. </
s
>
<
s
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echoid-s11777
"
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">Iaich ſelbs/ von wöl
<
lb
/>
lichem doch vyl völcker ein große verwunderung/ halt gar nicht hochs
<
lb
/>
vonn mir ſelbs/ alſo daß ich lieber will meines gröſten feind/ dann meines
<
lb
/>
ſelbs vrtheil vernemmen/ wañ man von der leer exiſtimation vnd anſehen
<
lb
/>
handlẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s11778
"
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="
preserve
">Es iſt ein böß ding vmb die kunſt/ wölche/ ye mehr ſie zůnim̃et/ auß
<
lb
/>
jrem vrtheil kleiner wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s11779
"
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="
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">doch gehören diſe ding mehr zů den ewigen heimlig
<
lb
/>
keiten. </
s
>
<
s
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">nun aber wöllen wir wider zů vnſerem fürnem̃en kommen. </
s
>
<
s
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echoid-s11781
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="
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">Die ſeel
<
lb
/>
verſthet ſo vyl mehr/ ye mehr ſie in übung iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11782
"
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="
preserve
">es iſt auch deren kein ziel geſe
<
lb
/>
tzet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11783
"
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="
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">darumb wie in einem ſpiegel/ ye lauterer der iſt/ die bildtnuſſen baß er-
<
lb
/>
kennet werden/ alſo ghet es auch mit der ſeel zů. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11784
"
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="
preserve
">Oder wir wöllend diſe mitt
<
lb
/>
dem leim vergleichen/ dann ye mehr der ge würcket/ ye ſubteyler er wirt/ vñ
<
lb
/>
auch kom̃licher die geſtalten an ſich zůnemmen.</
s
>
<
s
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="
echoid-s11785
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11786
"
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="
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">Es wirt das gemüt in dreyerley weg reiner. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11787
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="
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">wann man ſich in gůten kün
<
lb
/>
<
note
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="
right
"
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="
note-0415-02
"
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note-0415-02a
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">Gemüt
<
unsure
/>
min
<
lb
/>
durch drey
<
lb
/>
ſtuck rem.</
note
>
ſten übet (wölches dann das fürnemmeſt) als in den weyſen offenbar/ oder
<
lb
/>
durch abſtinẽtz vnd faſtẽ/ als in denẽ ſo an einödenẽ wonẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11788
"
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="
preserve
">o{der} in dapfferkeit
<
lb
/>
deß lebẽs/ als in denẽ ſo mit burgerlichẽ geſchefftẽ vm̃ghend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11789
"
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="
preserve
">Weil aber ſolli
<
lb
/>
ches nit allein auß dẽ werckẽ/ ſon{der} auch dẽ willẽ Gottes bſchicht/ vñ faſt die
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>