Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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dxcv
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651
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ſachen/ Das vierzehend bůch.
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ſchen machen waarzůſagen/ vnd alles recht an zů ſchicken/ wañ man ſie vn
<
lb
/>
der der zungen haltet/ oder an den hals hencket/ oder inn einem ring tregt.</
s
>
<
s
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echoid-s18935
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p
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p
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echoid-s18936
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">Es ſeind aber fünff ding zů diſem notwendig. </
s
>
<
s
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echoid-s18937
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">Zům erſten daß der ſelbig
<
lb
/>
menſch von natur alſo geſtaltet. </
s
>
<
s
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echoid-s18938
"
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">dann dergeleichen weyſſager ſeind mäſſig/
<
lb
/>
vnnd vnder Venus geſtirn erboren. </
s
>
<
s
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echoid-s18939
"
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preserve
">Zům anderen daß in dem ſelbigen al-
<
lb
/>
ter vnd zeyt diſes geſtirn @@giere. </
s
>
<
s
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echoid-s18940
"
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="
preserve
">man erkennet aber ſolches auß den gedan-
<
lb
/>
cken ob ſie waar oder falſch ſeyend/ darzů auß den treümen. </
s
>
<
s
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echoid-s18941
"
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="
preserve
">Zů dem dritten
<
lb
/>
ſoll diſer ſtein ein andacht in dem gemüt erwecken. </
s
>
<
s
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echoid-s18942
"
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="
preserve
">Zům vierten ſoll er einer
<
lb
/>
arth mit dem geſtirn ſein/ namlich der die waarheit anzeige. </
s
>
<
s
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="
echoid-s18943
"
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="
preserve
">Zů dem fünff-
<
lb
/>
ren ſoll er für ſich ſelbs zů ſollichem krefftig ſein. </
s
>
<
s
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="
echoid-s18944
"
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="
preserve
">wann man jn anhenck et ſo
<
lb
/>
das ſelbig geſtirn regieret/ wirt er vyllicht nutzlicher ſein. </
s
>
<
s
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echoid-s18945
"
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="
preserve
">Auß diſem iſt of-
<
lb
/>
fenbar/ daß die waarſager nit allwegen die waarheit anzeigen/ auch nitt zů
<
lb
/>
künfftige ding in gleichẽ vorhin ſechen. </
s
>
<
s
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echoid-s18946
"
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="
preserve
">Deßhalben ſagt man die teüffel ſeyẽ
<
lb
/>
truglich/ ſo doch die kunſt weyßzeſagen/ wölliche doch nateürlich betrug-
<
lb
/>
lich iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s18947
"
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="
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">Wölliche auch diſe ding nittfür můtmaſſungen halten/ ſonder als
<
lb
/>
eigentliche erkanntnuſſen/ die kommen in große gefahr.</
s
>
<
s
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echoid-s18948
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p
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<
p
>
<
s
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echoid-s18949
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">Als ich ſolliches einem von dem adel angezeigt/ der mit diſen künſtẽ vmb
<
lb
/>
gangen/ vnnd in nit bereden mocht/ iſt er in gefahr ſeines lebens/ ehr/ vnd
<
lb
/>
gůt gefallen/ darzů ſchwerlich geſtraffet worden. </
s
>
<
s
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echoid-s18950
"
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="
preserve
">Auß ſolchem wirt diſe rä-
<
lb
/>
terſchen vnnd frag auffgelößet/ warumb etliche auß beſonderenn künſten
<
lb
/>
weyſſagen/ weil ſie doch diſes für ſich ſelbs nit thůn mögen? </
s
>
<
s
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echoid-s18951
"
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="
preserve
">laß auch diſes
<
lb
/>
kein kunſt ſein/ ſonder eytel geſchwätz vnnd gaucklerey/ als in dem vierten
<
lb
/>
bůch der weyßheit angezeiget/ iſt doch gewüß ye fleyſſiger man diſe erfor-
<
lb
/>
ſchung zů handen nimmet/ ye gewüſſer vnnd heitterer ſie ſein wirt/ als wir
<
lb
/>
an anderen orthen von der Geomantey angezeiget.</
s
>
<
s
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echoid-s18952
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"/>
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p
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<
p
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s
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echoid-s18953
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="
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">Die vrſach iſt daß diſe figuren vnnd außrechnungen das gemüt bewegẽ
<
lb
/>
die waarheit an zů ſagen/ wañ man auch fleyſſig vnd eigentlich diſem nach-
<
lb
/>
gedencket/ vnnd deſſen krafft etwegt/ iſt es mehr ein anreitzung/ dann ein
<
lb
/>
gewüſſe kunſt waar zů ſagen.</
s
>
<
s
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echoid-s18954
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"/>
</
p
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<
p
>
<
s
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echoid-s18955
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preserve
">Solliches anzeigung iſt/ daß er auch auß widerwertigen figuren faſt ein
<
lb
/>
ding wirt anzeigen/ vnnd wirt das gemůt allenthalben anlaß nemmen die
<
lb
/>
waarheit zů eroffnen. </
s
>
<
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echoid-s18956
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="
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">Wie hargegen ein anderer/ wöllicher diſer rechnung
<
lb
/>
erfaren/ vyl anderſt dann diſer wirt anzeigen/ dieweil ſein gemüt nitt alſo
<
lb
/>
bereittet zůkünfftige ding an zů ſagen.</
s
>
<
s
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echoid-s18957
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<
p
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<
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">Alſo iſt nun angezeiget daß man zůkünfftige ding möge weyſſagen/ inn
<
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/>
wöllichenn dingenn auch die waarheit beſtande. </
s
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<
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echoid-s18959
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">Wölches auch Moſes
<
lb
/>
angezeiget hatt/ ſprechende. </
s
>
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echoid-s18960
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preserve
">du wirſt den waaren Propheten vonn denn fal
<
lb
/>
ſchen auß dem end erkennen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s18961
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="
preserve
">als wann er wölte zů verſthen geben/ daß wir
<
lb
/>
inn diſem ein krafft erkenneten/ wöllicher mitt der that leiſtet/ was er ver-
<
lb
/>
heiſſen hatt.</
s
>
<
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echoid-s18962
"
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"/>
</
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<
p
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<
s
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echoid-s18963
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="
preserve
">Wir habend aber auch erfaren vnnd erkundiget was diſes ſeye/ nam-
<
lb
/>
lich ein waare můtmaſſung vonn zůkünfftigen dingen/ inn wöllicher doch
<
lb
/>
kein gewüſſe rechnung iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s18964
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="
preserve
">dann wo ein ding gar nit fälen mag/ das můß
<
lb
/>
ein kunſt oder erfarnuß ſein. </
s
>
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s
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="
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="
preserve
">es iſt auch eroffnet/ wie man diſe bekommen
<
lb
/>
möge. </
s
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echoid-s18966
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">namlich durch ſtein oder gebät. </
s
>
<
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="
echoid-s18967
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preserve
">dann inn dem einen iſt die Göttliche
<
lb
/>
krafft/ in dem anderen die nateürliche. </
s
>
<
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="
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preserve
">wir habend auch deſſen vrſach auff
<
lb
/>
das gſtirn gewendet/ nãlich auff dẽ lieblichen Venus ſternen/ wölcher wie
<
lb
/>
die gütigen leüt die heimlichkeit offenbaret. </
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echoid-s18969
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="
preserve
">es iſt auch gediſputiert wie </
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</
echo
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