Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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707dcliſachen/ Das fünffzehend bůch. ſolliches etwan beſchehe. dañ die enderungen ſo ſeltzam/ vnd welche in lan-
gen
zeiten nit beſchehen/ iſt ein große vnd vngläubliche ſach.
Es beſchehend die wunderzeichen auß ſechs vrſachẽ. in anfang des glau-
11wunderzei
chen
auſs
ſechs
orſache.
ben/ ſo Gott angerichtet/ als do der lam von S.
Peter vnd Ioãne geſund
gemachet
/ wölcher bey der Schönen porten des tempels gelegen.
dann es
iſt
gewüß/ daß diſes wunderzeichen ein fundament vnſers glaubens gewe-
ſen
.
dann ſie wendeten Chriſti wunderwerck anderen vrſachen/ vnd ei
nem
menſchen.
diſes aber ſo von einem fiſcher beſchehen/ iſt faſt groß vnd
krefftig
geweſen.
oder ſie beſchehen des glaubens beſtätigung zůnem
mung
/ wie das vierdt wunderzeichen in der ordnung iſt.
oder daß man ci-
nes
frommen mans gedechtnuß behalte/ wie wir in dem drittẽ exempel an-
gezeigt
.
oder daß man der heiligen heiligthůmb vnd gebein erkenne/ als in
der
hiſtori des anderen wunderzeichen iſt angezeigt worden.
Es zeigt auch
Hector
Boetius von S.
Niclaus gebein der geleichen an/ welche durch ein
münchen
erfunden worden/ dem ſie im ſchlaaff angezeigt warend.
Oder es
beſchicht
von deſſen vnſchuld wegen/ der etwas leiden ſoll/ als im fünfften
wunderzeichen
geſagt iſt.
Oder auß deren/ ſo bettẽ/ herrlich keit/ als in dem
erſten
exempel.
es iſt auch nit gůt daß es allwegen beſchehe/ dann es were
kein
wunderzeichen/ vnd wurde der natur ordnung verkeeret/ vnd nit gůt
wañ
es gar nit beſchehe.
dañ wann diſer etwz auff löſen mag/ ſo es nit gema
chet
/ ſolte Gott nit alle ding müglich ſein/ welcher alle ding erſchaffen hatt.
Die wunderzeichen aber ſo beſchehen vnd geſehen werden/ beſchehẽ zům
theil
durch betrug/ als der mertheil.
etliche mögen beſchehẽ/ man vermeint
aber
nit daß es nateürlich ſeye zůbeſchehen/ von welchem gar kein zweyfel.
etliche mögen gar nicht beſchehen/ von welchen genůgſam von den Peripa
reticis
gediſputiert worden.
etliche ſeind welche wol nateürlichen nit beſche
hen
mögend/ doch vermeinet man ſie beſchehen auß einer anderen vnd be-
ſonderen
vrſach.
es gehörend aber diſe ding den bücheren von den ewigẽ
himlichkeiten
.
Demnach iſt wider ein zanck von welchem ſie beſchehen. doch
ſeind
etlicher vrſach wol bekant/ vnd ſeind dreyerley arth.
Etlich kommen
auß
verborgenen vrſachen der natur har/ etliche auß verwirrung der ent-
pfindtlichen
ſinnen/ etliche auß des gemüts wirckung vnnd menſchlichem
rathſchlag
.
von diſen dingen allen/ ſtimmet mencklich zůſammen/ aber nit
einerley
geſtalt.
erſten weil vyl wunderzeichẽ auff diſe dreyerley arth ge
zogen
werden.
demnach wann man diſe vonn der beſonderen würcklichen
krafft
Gottes abſündert.
Es werffend auch etliche das widerſpil für/ nam̃
lich
die puncten/ ſo Moſes von erſchaffung der welt beſchribẽ.
Es laßt ſich
aber
anſehen (wie geſagt wordenn) als wann vnſer natur brenne/ wann ſie
Gott
warlich angefangen lieb haben.
darumb ſoll man diſes auch den e-
wigen
heimlich keiten richten.
Hie entſthet aber ein frag/ warumb die wunderzeichen am mehrſten inn
22wunderzei-
chen
in vnuer
ſehenen
zůfe-
len
.
denen beſchehen/ welche on gefahr verletzet worden/ als in verwundetẽ/ er-
trunckenen
/ gefallenẽ/ vnd von den ſchlangẽ gebißenen/ oder von den vn-
ſiñigen
hunden/ wie dañ von etlichẽ ſchlüßlẽ Laudẽ Põpeij (ſo jetz alt
Lauden
geneñet iſt) geſagt iſt/ welche vor etlichen jaren/ ſo bald man ſie
den
krancken gebracht/ ſelbs ſollen warm ſein worden.
deßhalbẽ man ein ar
gument
genommen/ daß die vnſinnigkeit bald vorhandenn/ wann die er-
warmet
.
man behaltet ſie auch noch/ doch werdẽ die ſchlüſſel bey dem feüwr

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