Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(dclxxiiij)
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730
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Von mancherlei wunderbaren
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man diſes alles zů der waaren religion vnnd zů dem aberglauben ziechen/
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lb
/>
noch dem vnnd das gemüt geartet iſt. </
s
>
<
s
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preserve
">Man ſoll ſich aber hüten/ daß man
<
lb
/>
nit vmb geltes willen oder andrer ringen ſach halben/ oder in einem böſen
<
lb
/>
handel/ oder von eines gottloſen menſchen halben/ ia kümerlich für ein vn
<
lb
/>
ſchuldigen ſolliches vnderſtande. </
s
>
<
s
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echoid-s21392
"
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preserve
">dann über diſes daß du auch zů nochgen-
<
lb
/>
den zeyten die weyſſagung vnnd fürſchung zů nichten macheſt/ wirffeſt du
<
lb
/>
die berlin für die ſeüw/ vnd erzürneſt Gott ſchwerlichen/ deſſen du vylicht
<
lb
/>
der tagen eines ſchwerlichen entgelten můſt/ vnnd weiſt nitt wo von es dir
<
lb
/>
kommet.</
s
>
<
s
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</
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p
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<
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">Daß man aber das loß in anderen dingen verſůchen wolte/ iſt gar gott-
<
lb
/>
loß/ als wolt man auff etwas anders mercken/ dann auff diſen/ wöllichent
<
lb
/>
wir alles ſchuldig ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s21395
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preserve
">Es ſehẽ auch allein die narrẽ zů vyl vff die nieſſung/
<
lb
/>
weil ſie offt auß vyl nateürlichen vrſachen entſthen mögen. </
s
>
<
s
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echoid-s21396
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preserve
">Darzů iſt auch
<
lb
/>
diſes gantz vngereimbt/ daß die nüchteren vnnütz vnnd ſchedlich/ vnd di-
<
lb
/>
ſe ſo noch mittag beſchehen/ gantz glücklich werẽ. </
s
>
<
s
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preserve
">dieweil ſich doch diſe noch
<
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/>
der ſpeyß vyl ehe zůtragend vmb mittag zeyt/ dann am morgen/ wañ man
<
lb
/>
noch nüchter iſt. </
s
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<
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">Es iſt auch gar thorechtig daß man vermeinet/ ſie ſeyend
<
lb
/>
auff der rechten ſeyten vyl nützlicher/ dann auff der lincken. </
s
>
<
s
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">dieweil ſolches
<
lb
/>
allein räterſchen vnd alte abergleübiſche thorheiten ſeind. </
s
>
<
s
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">dieweil diſe ding
<
lb
/>
vns vnbekanndt/ auch nitt von vns/ oder nateürlichen vrſachen mögen be
<
lb
/>
wiſen werden. </
s
>
<
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">Deßhalben wirt das loß etwas mittel zwiſchend der nieſſung
<
lb
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vnnd den treümen ſein.</
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">Es bedaucht mich zwar es habe Ariſtoteles diſ n zů vyl zů geben/ weil ſie
<
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der mehrtheil entſthond/ wann die dämpff vonn der lungen zů dem haupt
<
lb
/>
ſteigen. </
s
>
<
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">vorab weil diſer vermeinet das gemüt ſeye in dem hertzen vnnd nitt
<
lb
/>
in dem haupt. </
s
>
<
s
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">Deßhalben iſt ein gewüſſer zeichen wann einem das hertz zit-
<
lb
/>
teret/ vnnd das gemütt nicht gůts vorſagt (wie der Poet ſpricht) dann die
<
lb
/>
nieſſung. </
s
>
<
s
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">Darumb wann diſe nit gar on vrſach kommet/ das haupt nitt be-
<
lb
/>
greifft/ vnnd von jm ſelbs frey dahar faret/ bedeüttet ſie gar nicht/ ſonder
<
lb
/>
iſt ein nateürlicher zů fal. </
s
>
<
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">Alſo můß auch nit alle zeyt etwas in treümen har-
<
lb
/>
noch volgen/ ſonder es mag wol verzogen werden/ wann das gemüt lauter
<
lb
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vnnd der leib von feüchte erfüllet vnnd gar beſchweret iſt. </
s
>
<
s
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">dann ſolchen leü
<
lb
/>
then iſt gar gůt ein abſtinentz vnnd langwerenden abbruch zůhalten/ vnd
<
lb
/>
kommend doch die treüm nit ſo nicht bedeütẽ/ ſonder ſie beleibend gar auß.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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">Es iſt aber nützer daß man erkenne/ wölliche von Gott oder nitt ſeyen/ als
<
lb
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vor gemeldet iſt. </
s
>
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">Dann die vnrüwige/ vnuollkommene ſo nitt an ein ander
<
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ſeind/ vergeßliche/ wanckelbare/ zů anfang vnnd zů mitternacht/ ſeind vn
<
lb
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nütz vnnd nicht werdt. </
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>
<
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">dann diſe kommend auß gedechtnuß vergan gener
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thaten/ oder auß begird deß gemüt/ oder von ſpeyſen vnnd anderen feüch-
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lb
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tigkeiten. </
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">Hie möchte aber yemand zweyfflen/ ob auch zů deß gemüt reinig
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keit dienſtlich/ daß man aller ſchmachen vnnd vnbillichkeit ver geſſen ſolt? </
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<
s
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">
<
lb
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es wöllend auch diſe/ ſo in der ſach vrtheilen/ alles hie gar fleyſſig erwegen/
<
lb
/>
vnnd ſolliches beſtetigen.</
s
>
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<
p
>
<
s
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preserve
">Man můß aber hie das gemüt bedencken/ dañ klein vnbillichkeitten ſoll
<
lb
/>
man gentzlichen verzeichen/ darzů die großen wann ſie ſich ongefahr zů ge-
<
lb
/>
tragen/ oder auß anreitzung/ oder auß irthum̃. </
s
>
<
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">doch mag man diſes wol er-
<
lb
/>
forderen ſo e nem abgetragen vnd genommen iſt/ es treffe chr oder gůt an.
<
lb
/>
</
s
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">wann er diſes nit thůn will/ hat er es auß boßheit oder nit mit fleyß gethon. </
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