Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            <s xml:id="echoid-s22307" xml:space="preserve">Doch iſt mir auch nitt zů wüſſen/ daß ich ye ein lug geſagt hab/ ich wölte
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            auch keinen ſagen/ wann ich ſchon der geſtalt mir möchte mein leben friſtẽ.
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            <s xml:id="echoid-s22308" xml:space="preserve">aber das leben/ ehr/ kinder/ vnnd reichtumb/ hab ich vyl lieber dann So-
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            cratem. </s>
            <s xml:id="echoid-s22309" xml:space="preserve">alſo daß es kein vngeſchickt argument gweſen ſo Plato gebraucht/
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            uamlich Socrates habe angezeiget vnd darfür gehalten daß teüffel ſeyen. </s>
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            dann es hat Socrates kein vrſach ein lug zů ſagen/ wañ allein vns bekañt/
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            was er durch den teüffel verſtanden hette. </s>
            <s xml:id="echoid-s22311" xml:space="preserve">etlich vermeinend er habe bie die
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            vernunfft verſtandẽ/ etlich andere ein weiſſagung/ oder die nieſſung durch
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            wölliche etwas bedeüttet werde.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22313" xml:space="preserve">Weil dañ Socrates ſich hiemit eroffnet/ vnd wir bißhar nicht gewüſſes
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              <note position="right" xlink:label="note-0759-01" xlink:href="note-0759-01a" xml:space="preserve">wie die frag
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              ob teüffel ſey-
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              en an zů greif
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              fen.</note>
            erfunden/ ob wir gleich fleyſſig nochgeſůcht/ wirt gantz gůt ſein dz wir den
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            handel ernſtlichẽ (doch allein noch menſchlicher vernunfft/ vnd auſſerthal
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            ben der waaren lehr Gottes) erforſchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22314" xml:space="preserve">wir wöllẽ auch diſes noch Ariſtote-
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            lis exempel thůn/ wölcher im erſtẽ bůch von der fürnempſten Philoſophey
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            zům erſten deren meinung eroffnet/ ſo die Ideas vnd einbildungen ſetzen/
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            vnd was ſie dardurch verſtanden/ namlich was die teüffel o{der} geiſter ſeyen/
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            vnd wo für ſie won denen gehalten/ wölche die zůlaſſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22315" xml:space="preserve">dẽnach was vrſachẽ
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            man zů handen nem̃en můß/ vnd was für erfarungen/ wölche gar kein arg
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            won haben/ dieweil (als vor gemeldet) diſen ſo vyl zů wider. </s>
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            chen zeügnuſſen man glauben ſolle. </s>
            <s xml:id="echoid-s22317" xml:space="preserve">dann wann man gar keinen glauben ſol
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            te/ were gantz vnbreüchlich/ man köndte auch gar nicht der alten ſachen/ o-
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            der ſo abweſend/ wölche wir nit geſehen/ glauben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22318" xml:space="preserve">wañ man aber allen glau
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            bẽ ſolte/ fallet man in ein andre vnkomlichkeit. </s>
            <s xml:id="echoid-s22319" xml:space="preserve">Es iſt aber nutzlich dz man
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            zů erſtẽ wüſſe warũb etliche dẽ whon von dẽ teüfflẽ eingefürt/ wañ die ſchon
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            gar nit werẽ/ wie dañ mancherley geſatz vñ glauben gethon/ darzů die Pla-
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            toniſchẽ vnd Stoiſchẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s22320" xml:space="preserve">Doch habẽ ſie nit alle einerley geſtalt diſe eingfüret/
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            ſon{der} die glaubẽ vñ religion zů einẽ ſchrecken/ vñ zů deren ſachẽ beſtetigung
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            ſo über die natur/ vnd gemeine entpfintlichkeit {der} ſiñen ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s22321" xml:space="preserve">Die Platoni-
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            ſchẽ aber/ dz ſie etwz höcher dañ andre geacht wurdẽ/ vñ als wañ ſie die ding
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            verſtündẽ/ ſo anderẽ vnbekañt/ auch dermaſſen {der} gůtẽ hendlẽ gewont werẽ.
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            <s xml:id="echoid-s22322" xml:space="preserve">hiemit auch habẽ ſie ſolches erdicht in wölchen ſie ſich beluſtigetẽ/ damitt ſie
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            ein frölicher lebẽ fürtẽ/ zů troſt {der} trübſalẽ/ wölche vns in diſer zeyt on zal be
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            gegnẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s22323" xml:space="preserve">{der} geſtalt tröſtẽ ſich die Alchimiſtẽ vñ alte böſe weiber vñ welche ein ar
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            beitſam lebẽ füren/ durch ein vnütze hoffnung. </s>
            <s xml:id="echoid-s22324" xml:space="preserve">Sie redẽ auch võ ſachẽ ſo vn
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            müglich ſeind/ als wañ ſie gegenwirtig werẽ/ vnd verendern {der} geſtalt wun-
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            derbarlich die begirdẽ jres gemüt zů hoffnung vnd forcht/ vergeſſende aller
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            jrer trübſalẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s22325" xml:space="preserve">Die Stoiſchẽ aber thůnd diſes auß liebe vñ verehrũg/ ſo ſie zů
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            Socrati habẽ/ vnd dz ſie vnſer gemüt als ein götliches vnd heiliges ding be
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            ſtetigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22326" xml:space="preserve">dann alſo mögen ſie jr meinung komlicher erhalten/ namlich daß
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            die waare glüchſeligkeit allein in tugenden ſtande. </s>
            <s xml:id="echoid-s22327" xml:space="preserve">dann andere ding halten
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            ſie alle für mittel ding/ ſo man recht oder mißbrauchen mag. </s>
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            auch in diſem handel keiner lugen beſchem̃et/ ob ſie wol diſe geredt habend. </s>
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            die weil der whon von den teüfflen/ dem ſo alſo haltet/ vnd andern nutzlich
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            iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22330" xml:space="preserve">zwar jm/ weil es ein großer troſt aller trübſalen/ vnd weil er gegen ande
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            ren gerechter vnnd früntlicher iſt/ auß hoffnung zůkünfftiger widergelt-
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            nuß/ vnnd weiler glaubet daß alle ſeine thaten offenbar ſeyend. </s>
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            auch dapfferer für das vatterland vnd die gerechtigkeit. </s>
            <s xml:id="echoid-s22332" xml:space="preserve">Es iſt aber gemein
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            lich bey allen/ daß ſie vermeinend ſie ſagend die waarheit.</s>
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