Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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795dccxxxixſachen/ Das ſechßzehend bůch. mand/ vnd durch ihr liſtigkeit gar wenig vmbbringen. Vnd wie beſchicht/
wann die fiſch reden könden/ wurdend ſie billich ſagen/ ſie vermeinend/ es
werend ſonſt kein andere thier/ dann die in waſſeren whonend/ vnnd aber
doch nit waarſagtend/ alſo möchtend auch die menſchen billich vermeinen/
die Geiſter werend gar nicht.
weil ſie doch gantz warhafftiglich vorhanden/
vnd vyl mehr on zweyffel/ dann die menſchen gegen den fiſchen.
Deßhalben wonend die Geiſter in den böchſten landtſchafften/ vnnd er-
inneren oder erſchrecken die menſchen durch bildnuſſen vnnd geſpenſt/ vor
ab im ſchlaff/ weil ſie diſes/ weil wir wachen/ nit wol mögen zů wegẽ bringẽ.
Darumb ſeind die Geiſter nit bey vns mit dem leib/ ſonder mit jrer krafft/
vnnd vermögend auch etwas an vnns/ wann wir verwilligen/ dann ſie
kommend gar ſelten zů vns/ vnnd wann ſie ſchon vorhanden/ beleibend ſie
nitt lang.
doch könnend ſie mitt ihrer kunſt vnnd wunderbaren enderun-
gen der geſpenſten/ geſtalten/ vnnd wercken machen/ daß man ein kurtze
zeytt vermeinet/ gantz lang zů ſein.
Wann man diſe beſchweeret/ kommen
ſie zů zeytten/ oder nemmend eines kommenden geſtalt an ſich.
dann ſeind
ſie etwas milterer vnnd weyſer/ vnd lernend/ laut deß pact vnnd vertrag/
zůkünfftige ding/ mit tauſent vmbſchweiffender reden vnnd mancherley
lugen vermiſchet.
etliche erwürgen die leüth/ oder wann ſie diſes nit vermö
gend/ bringend ſie die inn verzweyfflung.
es vermeinend etliche ſie farend
inn die leib.
den anderen ertöden ſie die kinder/ zwar nitt durch ſich ſelbs/
ſonder durch ihre kunſt/ nitt andereſt dann wie die menſchen inn deß meer
boden mitt ihren anglen vnnd garnen die fiſch fahend.
Wann ſie aber waarlich in der menſchen cörper ſchlieffend/ vnd nitt von
der höche allein ein bildnuß einſchickend/ mag ſolliches von der werme ge-
leichförmigkeit vnnd erhaltung beſchehen.
Es müſſen aber diſes nit kunſt-
reich teüffel ſein/ auch nitt von ihnen ſelbs kommen/ ſonder geſchicket wer
den.
deßhalbenn gar gůt/ daß man ſich ihrer arth gar nicht annemme/ wie
auch der tyrannen/ der gewaltigen/ vnnd wilden thieren nicht/ in wölchen
nitt allein die feindſchafft ſchedlich/ ſonder auch die fründtſchafft faſt ge-
fahrlich Zwar ich weiß daß ich weder geiſt noch teüffel bey mir hab.
Wann
aber einer mir vnwüſſend bey mir iſt/ weil ich alſo offt inn dem ſchlaaff bin
gewarnet worden/ iſt mir diſer von Gott zůgeben/ darumb will ich Gott al
lein verehren/ vnnd dem allein danck ſagen/ wann mir etwas gůtes begeg-
net/ weil diſer ein vrſprung vnnd reicher bronn aller gůtthaten iſt.
Es wirt
mir auch der Geiſt nicht für übel haben/ wann ich dem/ wöllichem es gehö-
ret/ ſolliches thůn als dem gemeinen herren.
Ich weiß aber diſes wol/ daß an ſtatt deß gůtten Geiſtes/ ein vernunfft/
große gedult in arbeitten/ ein gůt gemüt/ vnnd verachtung der ehr vnnd
reichtummen geben iſt/ wölches ich alles für hoch halte/ vnd vermeinen es
ſeyen vyl beſſere vnd höchere gaben/ weder Socratis geiſt.
dañ wölche {der} ehr
vnd reichtumb begirig/ diſe ſůchen der geiſten beywonung/ wölche blůtdür
ſtig/ den menſchen zů großen laſterẽ treiben.
Deßhalbẽ S. Paulus geſagt/
11Epheſcap. der geyt ſeye ein knechtſchafft der abgötterey.
Du möchteſt aber hie ſagen/ warumb hat der Geiſt ſich dem Socrati ge-
offenbaret/ vnd aber dem Ceſari nit?
Es warend deß Socratis ſinn rein/
vnnd deßhalben noch menſchlichem ſtath/ ſubteyl vnd lautter.
deß Ceſaris
aber/ wölches ein blůtdürſtiger mann/ voll laſteren vnnd verwirrungen.

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