Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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789dccxxxiijſachen/ Das ſechzehend bůch. mehr nochgefraget/ weil ſie vyl mehr ſchedlich/ dann nützlich geweſen. Weil
aber diſe vor {der} Pharſaliſchẽ ſchlacht auffgehöret/ ſoll man diſes nit zů Chri-
ſti geburt ziechen/ dañ ſie haben auch noch Chriſti geburt jre antwort gebẽ/
doch vnuollkommene/ gebrochene/ vnnd vnnütze/ alſo daß man diſer vor
Chriſti geburt nit faſt mehr geachtet.
Es habend auch diſe zů Pyrrhi zeyten
nit mehr mit verſen/ ſonder in gantzer red antwort geben/ alſo daß Pythie
krafft auch zů der ſelbigen zeyt in großem abgang geweſen.
Ich weiß wol dz
etliche vermeinen/ als wann ich deren dingen vergeſſen/ ſo ich daſelbſten ge
ſchriben/ wiewolich mir ſelbs nicht zů wider hie rede.
Ich wölte auch daß diſe den handel recht bedechten. dann diſes gegenwir
11Diſs lů
vyl g-
nus.
tig bůch iſt gar ſchwer/ alſo dz ich es auch kümerlich in xx jarẽ vollendẽ mö
gen.
es iſt auch vyl ſchwerer dann diſes ſo ich von den Subtiliteten geſchri-
ben.
doch iſt das bůch von dem Fato vnnd Göttlicher verhẽgnuß ſchwerer/
dañ das gegenwürtig/ vñ die bücher von den Ewigen heimligkeiten ſchwe-
rer dañ das von dem Fato.
Ein yeder bedenck die wichtigen hendel ſo hie zů
handen genom̃en/ vnd lůg dann was für ein red oder arth zů ſchreiben dar
zů ſich gebüren welle.
dañ diſes mag nit anders von mir beſchriben werden/
dann aber beſchicht.
Ich will aber wider zů meinem fürnem̃en kommen. Der gegenwürtigen
erkanntnuß iſt minder dann zůkünfftiger dingen.
vnd wüſſen doch die Gei
ſter oder teüffel nit anderſt/ ſonder allein ein theil.
dann weil etliche minder
dann die anderen wüſſen/ iſt keiner der alles wüſſen möge.
doch wüſſend die
fürnempſten vnd oberſte mehr dann die andere/ wie auch in dem bůch von
dem Fato oder Göttlicher verhengnuß geſagt iſt.
Damit aber der handel durch ein heiter exempel angezeiget werde/ vnd
22Ein ſein exem
pelder Geiſte
ren.
wir hiemit auch wider die hartneckigen beweyſen daß die Geiſter ſeyen/ wel
lend wir ein klein C.
Ceſaris leben examinieren. Es ſtůnd in Göttlicher ver
hengnuß/ daß der gemein nutz zů Rom/ durch wöllichen das gantz menſch-
lich geſchlecht treffenlich beſchweret/ in eines gewalt kommen ſolte.
Zů ſolli
chem iſt ein burger verordnet/ nãlich Iulius Ceſar/ es iſt dẽ auch ein herrli-
cher Geiſt gebẽ ſo der Soñen zůgehörig/ mit anhang Martis vñ Veneris/
wölcher jn für vnd für getriben/ den gemeinen nutz vnder ſich zů bringen.
darũb hat er jm geradtẽ/ vñ mißratẽ gantz kõlich zů allẽ dingen dz er das ſel
big zeil erreichẽ möchte.
Diſer treiber vns nit anderſt dañ der Ieger den jag-
hund.
dann er lauffet nit/ nim̃et auch dem hund kein krafft/ vnnd ſtreittet
nit für jn.
ſonder er ermanet diſen allein/ gibt jm ein hertz/ ſchickt jn zů kom
licher zeyt hinauß/ vnd berüffet jn bey zeytẽ wider.
Wie er nun dahin trach
tet/ hat er geſchwigen/ biß daß die ſchlacht in Pharſalien verloffen.
Als er
den handel dahin gebracht/ da jm gefallen/ hatt ſich diſer Geiſt treffenlich
erfreüwet/ vnd von wegen zůkünfftiges ſigs/ vnnd daß das regiment auff
den Ceſarem kommen ſolte/ gefrolocket/ vnd der Victorien bildnuß in E-
liden/ wölches der Ceſar in Minerue tempel geordnet/ gar vmbgewendet.
Zů Antiochia in Syrien hat man zů dem andern malen ein groß kriegß
geſchrey gehöret/ vnd ein gethöß der feldzeichen/ dz die gantz burgerſchafft
in treffenlicher kriegßrüſtung hin vnd har gelauffen.
Diſes iſt auch zů Pro
lemaide beſchehen.
Zů Pergamen hat man auch die erene gefeß vnder der er
den in heimlichen gemachen deß tempels/ ſo geweicht gweſen/ hörẽ thönen.
Man hat auch zů Trallis auß dem herten gemeür inn Victorie oder deß

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