Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(dccxxiij)
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104
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pb
o
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dccxxiij
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0779
"
n
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779
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rhead
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ſachen/ Das ſechzehend bůch.
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auch leib habend/ vnnd vnder den himmel gethon/ werdẽ ſie von den obe-
<
lb
/>
ren gewalten verſorget. </
s
>
<
s
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echoid-s22905
"
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">deßhalben ſehen ſie/ vnd werden nit geſehen. </
s
>
<
s
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echoid-s22906
"
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="
preserve
">ſie ver
<
lb
/>
ſthond/ vnd werden von anderen baß verſtandẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s22907
"
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="
preserve
">ſie ſeind eines ewigen ge-
<
lb
/>
müts vnd vntödtlich/ erkennen ſich auch ſelbs. </
s
>
<
s
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echoid-s22908
"
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="
preserve
">dann die Götter erkennend
<
lb
/>
ſich ſeibs/ vnd durch ſich auch andere. </
s
>
<
s
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echoid-s22909
"
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="
preserve
">wir aber kennend andere ding/ vnd
<
lb
/>
durch andere vnd ſelbs vnd die Geiſter. </
s
>
<
s
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="
echoid-s22910
"
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="
preserve
">Andere aber erkennend alles durch
<
lb
/>
anders/ vnd ſich durch ſich ſelbs.</
s
>
<
s
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"
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s22912
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preserve
">Welche aber nicht auff die geiſter halten/ die bringend argumẽt ſo diſen
<
lb
/>
<
note
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right
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="
note-0779-01
"
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="
note-0779-01a
"
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="
preserve
">Der Peripate
<
lb
/>
tiſchen vnnd
<
lb
/>
Epieuriſchen
<
lb
/>
argument wi
<
lb
/>
der die Gei-
<
lb
/>
ſter oder teü
<
lb
/>
ſel.</
note
>
gar zůwider. </
s
>
<
s
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="
echoid-s22913
"
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="
preserve
">dann ſie ſprechend zů erſten/ wann geiſter ſeind/ werden ſie ein
<
lb
/>
ſehl vnd glider haben/ welche zů der ſehl wirckungẽ von nöten ſein/ wie wir
<
lb
/>
dann ſolliches auch in den thieren ſehend. </
s
>
<
s
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echoid-s22914
"
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="
preserve
">damit aber diſe beſtanden/ be-
<
lb
/>
dörffend ſie ſteiffer elementen/ welche diſe mache beyeinanderen zůbeleibẽ/
<
lb
/>
vnd alſo der erden vnd des waſſer. </
s
>
<
s
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echoid-s22915
"
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preserve
">Ob wol auch von anfang alle vermiſch-
<
lb
/>
ungen allein auß zweyen elementen gemachet werden/ mag doch niemand
<
lb
/>
leugnen/ nach dem die vermiſchung vollendet/ daß alle vier elemẽt darbey
<
lb
/>
ſeyend. </
s
>
<
s
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echoid-s22916
"
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">deßhalben müſſend die teüffel oder geyſter ſichtbar ſein/ vñ den an
<
lb
/>
deren thieren geleich/ deßhalben es nit geiſter/ ſonder etwas anders ſeind.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s22917
"
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="
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">Alſo můß deren argument zů laſſenn/ welches dann auch die warheit/ daß
<
lb
/>
die geiſter nit faſt ſchwere cörper habend/ ſonder dem lufft geleich. </
s
>
<
s
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="
echoid-s22918
"
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="
preserve
">ſie mö-
<
lb
/>
gend aber andere leib an ſich nemmẽ vnd wider von jnen legẽ/ wie wol küm-
<
lb
/>
merlich/ wann ſie es ſchon vermögend. </
s
>
<
s
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echoid-s22919
"
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">dann es laßet ſich anſehen/ als wañ
<
lb
/>
jr krafft mehr in aller dingen geſtalten/ dann in den dingen ſelbs were. </
s
>
<
s
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="
echoid-s22920
"
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="
preserve
">Dar
<
lb
/>
zů ſagend ſie/ wann man diſe můß zůlaſſen/ beſchicht es am mehrſten von
<
lb
/>
wegen der geſpengſten.</
s
>
<
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"/>
</
p
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<
p
>
<
s
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echoid-s22922
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preserve
">Es iſt aber zům theil nicht daran/ zům theil (wie geſagt) habend ſie ihre
<
lb
/>
nateürlichen vrſachen/ wiewol zů zeiten gar verborgẽ/ alſo das die nit von
<
lb
/>
mencklichem mögend geſehen werden. </
s
>
<
s
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echoid-s22923
"
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">Es iſt auch noch ein größer argumẽt
<
lb
/>
daß keine teüffel ſeyend/ dann wann die werend/ ſo müſten jrẽ gar vyl ſein.</
s
>
<
s
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echoid-s22924
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s22925
"
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preserve
">Wañ nun das geſpenſt von den teüflen kom̃et/ ſo machten ſie ein ſchreckẽ.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s22926
"
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="
preserve
">iſt es aber alles voll teüflen/ ſo wurde auch alles vol geiſteren/ geſpenſt/ vñ
<
lb
/>
ſchrecken ſein. </
s
>
<
s
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="
echoid-s22927
"
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">Weil aber {der}iſes alles erdichtet/ kan man auch nit glaubẽ daß
<
lb
/>
teüffel ſeyend. </
s
>
<
s
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="
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">wir habend auch kein gewüße argumentẽ anzůzeigen dz diſe
<
lb
/>
ſeyend/ dieweil die geſpenſt gar nit von denen beſchehend/ ſonder auß jren
<
lb
/>
eigenen vrſachen Wer wolt ſich nit ab dem feürigen ſtarcken geſchütz ver-
<
lb
/>
wunderen? </
s
>
<
s
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="
echoid-s22929
"
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="
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">dann wann deſſen vrſachen nit bekant/ möchte man ſagen der
<
lb
/>
teüffel thete diſes. </
s
>
<
s
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">es iſt aber gewüß daß diſes nit waar. </
s
>
<
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">alſo mag man auch
<
lb
/>
von den gauckleren ſagen.</
s
>
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p
>
<
p
>
<
s
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="
preserve
">Es möchte aber yemand ſagen/ daß diſer noch zů vnſeren zeytten in der
<
lb
/>
Torellen geſchlecht beleibt. </
s
>
<
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">Ich will aber die hiſtorien anzeigen.</
s
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<
p
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<
s
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">Es iſt ein fürnemmes geſchlecht vonn dem adel zů Parma/ ſo Torellen
<
lb
/>
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note
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right
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="
note-0779-02
"
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note-0779-02a
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="
preserve
">wunderbare
<
lb
/>
hiſtorien von
<
lb
/>
einem todten.</
note
>
heiſſet/ diſe wie ich hör beſitzend ein ſchloß in welchẽ ein groſſer ſaal iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s22937
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="
preserve
">in dẽ
<
lb
/>
ſelbigen ſicht man ietz in die hundert jar vnder dem kemmin ein altes weib/
<
lb
/>
wann yemand auß dem geſchlecht ſterben ſoll.</
s
>
<
s
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="
echoid-s22938
"
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="
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s22939
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preserve
">Es hatt mir auff ein zeyt ein tugetreiche frauw deß ſelbigen geſchlechtes
<
lb
/>
geſagt/ mit nam̃en Paula Barbiana/ wie wir mit einanderen zů Belzoio-
<
lb
/>
ſien zenacht geſſen/ es ſeye ein dochter kranck gelegen/ vnnd hab mann das
<
lb
/>
alt weib geſehen/ vnnd alſo vermeinet die wurde ſterben. </
s
>
<
s
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"
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="
preserve
">aber es iſt das wi-
<
lb
/>
derſpil beſchehen/ dann diſe iſt daruon kommen/ vnnd iſt einer deſſelbigen
<
lb
/>
</
s
>
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p
>
</
div
>
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text
>
</
echo
>