Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dccxli" file="0797" n="797" rhead="ſachen/ Das ſechßzehend bůch."/>
            erkanntnuß wie wir hetten/ werend ſie nit mehr pferd/ ſonder menſchen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23485" xml:space="preserve">Es iſt aber gar thorechtig/ ein ſollichen großen vnderſcheid in tödtlichen
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            thieren zů ſehen/ vnnd nitt vermeinen daß ein größerer vnderſcheid der er
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            kanndtnuß zwiſchen den tödtlichen vnnd vntödtlichen dingen ſeye. </s>
            <s xml:id="echoid-s23486" xml:space="preserve">deßhal
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            ben mögend ſie vns nitt recht ihres ſchatz erinneren/ vyl minder dann wir
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            deß vnſeren die pferd vnd hünd. </s>
            <s xml:id="echoid-s23487" xml:space="preserve">Was ſeind aber diſe würdig für ein ſtraff/
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            wölliche von vnns zů ihnen fallend? </s>
            <s xml:id="echoid-s23488" xml:space="preserve">wann einer von demm Künig abfal-
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            let/ wirt er gepeiniget. </s>
            <s xml:id="echoid-s23489" xml:space="preserve">aber hie fallet einer von dem Künig aller Künigen/
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            vnnd von dem aller beſten ab. </s>
            <s xml:id="echoid-s23490" xml:space="preserve">Man ſoll auch diſen nitt flůchen/ dann es
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            ſthet geſchriben/ geſegnen alle werck deß herren dẽ herrẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s23491" xml:space="preserve">Wir ſollẽ auch vnns
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            die Philoſophen nitt gefallen laſſen/ wölliche vnſer gemüt alſo erhebend.
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            <s xml:id="echoid-s23492" xml:space="preserve">dann ob wol diſes alles verſthet/ mag es doch allein auff ein weyß/ ſo die al
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            ler böſeſt iſt verſthen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23494" xml:space="preserve">Du ſolt dich lieber läſer nitt verwunderen/ daß der menſch nit mehr von
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              <note position="right" xlink:label="note-0797-01" xlink:href="note-0797-01a" xml:space="preserve">Der Geiſten
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              verſtäd iſtwe@
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              ter võ deſs mẽ
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              ſchenn, dann
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              deſs menſchen
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              von deſs hund</note>
            dem Geiſt (wie ich geſagt hab) verſthen mag/ wann man ihn ſchon lernet/
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            dann ein hund von demm menſchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23495" xml:space="preserve">Der hund verſthet daß ein menſch
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            iſt/ daß er iſſet/ trincket/ ſpacieret/ ſchlaafft/ vnnd nicht weytters. </s>
            <s xml:id="echoid-s23496" xml:space="preserve">er weißt
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            auch nitt warumb er diſes thůt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23497" xml:space="preserve">er erkennet auch deſſen geſtalt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23498" xml:space="preserve">alſo ghet es
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            mitt den Geiſteren zů. </s>
            <s xml:id="echoid-s23499" xml:space="preserve">Du ſprichſt aber der menſch hatt ein gemüt/ wölli-
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            ches der hund nitt hatt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23500" xml:space="preserve">es iſt aber der Geiſteren gemüt vyl mehr vonn deß
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            menſchen gemüt inn ſeiner würckung vnderſcheiden/ dann deß menſchenn
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            gemüt vonn eines hunds verſtand. </s>
            <s xml:id="echoid-s23501" xml:space="preserve">dann wann du auffſteigeſt/ ſeind die
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            weytte noch ihrer gelegenheit ye lenger ye größer. </s>
            <s xml:id="echoid-s23502" xml:space="preserve">du ſichſt es in den zaalen
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            3. </s>
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            <s xml:id="echoid-s23505" xml:space="preserve">dann ſie ſeind inn einer proportz. </s>
            <s xml:id="echoid-s23506" xml:space="preserve">doch iſt ein größerer vnderſcheid
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            zwiſchen 12 vnnd 6. </s>
            <s xml:id="echoid-s23507" xml:space="preserve">dann 6 vnnd 3.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23509" xml:space="preserve">Alſo iſt ein größere weytte von deß Mons himmel biß zů deß Mercurij
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            himmel/ dann von der erden biß zů deß Mon himmel. </s>
            <s xml:id="echoid-s23510" xml:space="preserve">Alſo ſolle man auch
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            von den anderen vmbkreiſen der himmlen verſthen. </s>
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            zů dẽ höch ſten gemüt auffſteigend/ wölches gar vnendtlich iſt/ müſſen ſich
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            auch die mittle/ weytte/ vnd gelegenheit on alle vergleichung mehren. </s>
            <s xml:id="echoid-s23512" xml:space="preserve">doch
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            gehören diſe ding zů den ewigen heimligkeiten/ wölliche gantz gewüß vnnd
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            waar ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s23513" xml:space="preserve">Es ſeind auch die Geiſter gar kurtz in jrem reden/ wann ſie für
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            ſich ſelbs reden. </s>
            <s xml:id="echoid-s23514" xml:space="preserve">wann ſie aber als weyſſager Geiſt auß der menſchen cörper/
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            ſeind ſie zweyffelhafftig vnd ſchwetzerig/ alſo dz man auff kein weg jrẽ ſthat
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            recht erkennen mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s23515" xml:space="preserve">Auß ſolchem iſt auch offenbar/ warum̃ diſe nit kom̃en
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            wañ man jnen nit rüffet/ vnd wañ man jnen rüffet/ kom̃en ſie/ vnnd diſes
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            nit allwegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23516" xml:space="preserve">Sie mögen auch vnſere verwürrete vnd dolle ſiñ/ nit der maſ
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            ſen wie jnẽ gefallet bewegen/ ſonder im ſchlaff mögen ſie es baß zů wegẽ brin
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23517" xml:space="preserve">Ich bin nit darwider daß etliche/ wölche der ehr vnd hochen nammens
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            faſt begirig/ durch etliche in fürnem men ſtucken faſt erhöcht worden. </s>
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            ſie ſeind denen menſchen günſtig/ als die jrer eigen natur etwas gleich för-
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            miger. </s>
            <s xml:id="echoid-s23519" xml:space="preserve">darumb ſeind ſie vnder diſen dem C. </s>
            <s xml:id="echoid-s23520" xml:space="preserve">Ceſari faſt beholffen geweſen/
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            als einem vnder den gottloſen/ vnnd dem Socrati/ vnder diſen/ ſo der ge-
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            rech tigkeit angeh angen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23521" xml:space="preserve">Es iſt aber Socrates ein faſt ehrgeyttig mann ge-
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            weſen/ wiewol er gar nitt der geleichen gethon hatt/ wie ſolliches Ariſtote-
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            les genůgſamm vermercket/ inn demm vierten bůch der Ethica oder gůt-
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            ten tugenden an demm dritten capittel. </s>
            <s xml:id="echoid-s23522" xml:space="preserve">deßhalben hette vnder diſen zwey-
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            en keiner on hilff deß Geiſtes mögen ein ſollichenn nammen bekommenn.
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