Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="ccxxiiij" file="0280" n="280" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            vnd vorderen lincken. </s>
            <s xml:id="echoid-s7331" xml:space="preserve">vnder diſen iſt noch böſer/ welches an dem vorderen
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            lincken/ vñ hinderen rechten weyß iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s7332" xml:space="preserve">Solliches hatt alles ſam̃en von der
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            geburt vrſprung vnnd vrſach ſeinen anfang. </s>
            <s xml:id="echoid-s7333" xml:space="preserve">Darumb můß man nit allein
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            von deren/ ſonder auch anderen wegen die vrſach anzeigen/ domit offen-
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            bar werde/ warumb diſe ding/ ſo gemeldet/ alſo beſchechen. </s>
            <s xml:id="echoid-s7334" xml:space="preserve">dann es iſt in al
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            len ein weyß vnnd geſtalt. </s>
            <s xml:id="echoid-s7335" xml:space="preserve">Man můß zů erſten diſen grund ſetzen/ daß die
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            weyſſe in den röſſeren von dem überflüſſigen Pituita oder kalten feüchtig
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            keit harkommẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s7336" xml:space="preserve">wañ nun diſe getemperiert/ machet ſie das roß tugetſam/
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            ſo wol arbeit erleydẽ mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s7337" xml:space="preserve">wann aber deren veil iſt/ wirt es faul/ treg/ vnd
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            forchtſam. </s>
            <s xml:id="echoid-s7338" xml:space="preserve">wann deßen keine vorhandẽ/ wirt es grimm vnd toll/ ſo ſich nit
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            zemmen laſſet. </s>
            <s xml:id="echoid-s7339" xml:space="preserve">Demnach daß die ſterckere natur ſo ir ampt vollbringt/ die
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            ding welche nit von nöten/ an die ſchlechtere örther treibt. </s>
            <s xml:id="echoid-s7340" xml:space="preserve">es ſeind aber die
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            lincken ſchlechter dann die rechten/ vnnd die hinderen dann die vorderen/
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            vnnd die nideren dañ die oberen. </s>
            <s xml:id="echoid-s7341" xml:space="preserve">Der viert grund iſt zů end deß bůchs von
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            den ſubtiliteten angezeigt/ nammlich was einanderen geleich ſeye/ werde
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            mit einanderen geboren. </s>
            <s xml:id="echoid-s7342" xml:space="preserve">was auch mit einanderen entſtandẽ/ das wirt mit
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            der zeit leichtlich ein ding. </s>
            <s xml:id="echoid-s7343" xml:space="preserve">Der ſechßt/ dz die natur des hirns außtheilũg
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            braucht/ zü des gemüts qualiteten vñ eigenſchafftẽ zůzebereitẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s7344" xml:space="preserve">wie auch dz
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            gantz mit dem gantzen/ alſo mag ein theil/ wann man es für ein gantz ſtuck
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            haltet/ mit einẽ anderen theil/ verglichen werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s7345" xml:space="preserve">als wann das haupt ein
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            gantz roß bedeütet/ die angen aber vñ das maul/ wie auch das hertz vñ die
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            leber ſeind an dem gantzen. </s>
            <s xml:id="echoid-s7346" xml:space="preserve">Weil nun diſe gründ gelegt ſeind/ bedeütet die
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            weiß linien oder ſtrich an der ſtirnen/ ein zim̃liche eigenſchafft des hirns/
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            nam̃lich dz das roß we{der} grim̃ noch ſtarrig/ zornig/ truglich oder eines boß-
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            hafftigen vnd zweifelhafftigen gemüts ſeye. </s>
            <s xml:id="echoid-s7347" xml:space="preserve">Es mag auch kein laſter des
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            leibs anzeigen/ dieweil diſe von dem hirn her kom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s7348" xml:space="preserve">es hatt auch die natur
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            diſe flecken nit on vrſach herfür gebracht/ dieweil ſie weder die augbrauwen
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            noch das maul berürt hand. </s>
            <s xml:id="echoid-s7349" xml:space="preserve">wann aber diſes beſchehen/ iſt es ein zeichen ei
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            nes forchtſam̃en vnd vnſtandhafftigen gemüts. </s>
            <s xml:id="echoid-s7350" xml:space="preserve">Wann diſe flecken hinab
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            zů den füſſen geſtoßen werden/ bedeütten ſie ein feine temperierte natur/
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            vorab wañ ſie (als vor gemeldet) klein vnnd an der lincken ſeiten/ auch do
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            hinden ſthond. </s>
            <s xml:id="echoid-s7351" xml:space="preserve">Der Traberẽ vrſach iſt/ daß ihre füß in můter leib bey ein
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            andern geweſen/ darumb ſie ſolliche flecken bekom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s7352" xml:space="preserve">welches auch inn den
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            geſchrenckten traberen beſchicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s7353" xml:space="preserve">darumb ſtoßen ſie die füß aneinanderen/
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            wañ ſie ghond/ vñ iſt offt ein gfahr des faals vorhanden/ vorab wañ ſie et-
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            wan überzwerch die füß in einanderen verwicklen. </s>
            <s xml:id="echoid-s7354" xml:space="preserve">Diſes iſt ein gewiſſe rech
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            nung in denen roßen/ ſo die welſchen Balſanen neñen/ wie auch Friderich
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            Griſon ein Neapolitaniſcher edelman/ eigentlich in ſeinen büchern võ der
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            kunſt zů reiten gelernet hatt. </s>
            <s xml:id="echoid-s7355" xml:space="preserve">dann wir wöllen vns nicht zů ſchreiben/ was
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            ander leüt erfunden/ wir haben an vnſerm eignen gnůg.</s>
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            <s xml:id="echoid-s7357" xml:space="preserve">Dieweil aber vyl leüt vorhandẽ/ ſo nach etlichen jaren als wir zů erſt vn
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            ſere bücher von den ſubtilitetẽ laßen auß gehn/ allein auß vnſer einigen er-
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            findung ein bůch gemachet/ vnd darzů meines nammens gar verſchwigẽ/
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            (ich weiß nit ob ſie es auß boßheit gethã/ oder gar vnuerſchampt/ oder auß
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            dorechtiger hoffnung/ als wann ſie vnuerſtendigen jhnen ſelbs zůmeſſen/
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            welches ich doch kümmerlich hab erdencken mögen) wz wolten ſie dann erſt
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            gethan haben/ wann/ wie bey den alten beſchehen/ nitt jedermann hett die
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            cxemplaria vnd bücher habẽ mögen/ dieweil ſie ſolliches dörffen jetzzůmal
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