Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="clxxij" file="0228" n="228" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            mittelmäſſig in den vierfüſſigen thieren/ als in den hunden vñ roſſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s5683" xml:space="preserve">In
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            dẽ vöglen hat es ein gewüſſe rechnũg/ weil ſie alle klein ſeind/ ſo mã die mit
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            den vierfüſſigen thieren/ vnnd fiſchen vergleichen wölle/ dann ſonſt möch
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            ten ſie nitt fliegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s5684" xml:space="preserve">Es mögend aber kleine ding kein groſſen vnderſcheid
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            haben.</s>
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            <s xml:id="echoid-s5686" xml:space="preserve">Was aber groß wirt/ das hatt auch groſſe vnderſcheid. </s>
            <s xml:id="echoid-s5687" xml:space="preserve">Alſo ghet es mitt
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            den fiſchen zů/ von wegen des waſſers element natur/ vnnd anderen vrſa-
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            chen/ ſo etwan an anderen orthen erzellet. </s>
            <s xml:id="echoid-s5688" xml:space="preserve">Es werden aber die eydochſen
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            vnnd ſchlangen auß vyle des fůters/ vnnd weil ſie von natur in jrer ſchwe-
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            re/ jnen ſelbs nicht ſchaden/ treffenlich groß. </s>
            <s xml:id="echoid-s5689" xml:space="preserve">dann die ſchlangen kriechen/
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            ſo ſchlieffen die eydochſen auch in die erden dohar.</s>
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            <s xml:id="echoid-s5691" xml:space="preserve">Deßhalben weil all wegen vyl vrſachen der gröſſe/ vnnd kleine vorhan-
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            den/ findet man auch in diſen den gröſten vnderſcheid. </s>
            <s xml:id="echoid-s5692" xml:space="preserve">Es bringend aber
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            die heiſſen land die aller gröſten harfür/ vnnd noch gröſſer bey den pfützen
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            vnnd waſſeren. </s>
            <s xml:id="echoid-s5693" xml:space="preserve">dann ir natur iſt kalt vnnd trocken/ wölche von beiden wi-
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            derwertigen dingen ſo dem leben angenem/ getemperiert werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s5694" xml:space="preserve">darumb
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            ſechend wir auch/ daß ſich bey vns die eydochſen zů winters zeytt/ ver-
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            bergen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s5696" xml:space="preserve">Die weil dann drey ding ſeind/ ſo auß den thieren geboren werden/ nam
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              <note position="left" xlink:label="note-0228-01" xlink:href="note-0228-01a" xml:space="preserve">Thieren ge-
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            lich ein thier/ ey vnnd wurm/ hatt allein der wurm ein geburt/ ſo auß der
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            faulung entſthet/ dann ich wolt nitt bald ſagen daß ſonſt etwas auß fau-
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            lung geb oren wurde. </s>
            <s xml:id="echoid-s5697" xml:space="preserve">wie auch Ariſtotelis meinung geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s5698" xml:space="preserve">Darumb was
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            auß faulung entſthet/ das kommet von den würmen har/ ob wol daß ſel-
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            big nitt würm/ ſonder fiſch/ oder vierfüſſige thier/ oder ſchlangen/ oder
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            auch vögel werend. </s>
            <s xml:id="echoid-s5699" xml:space="preserve">dann der thieren vrſprung kommet von ſollichem mit-
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            tel har. </s>
            <s xml:id="echoid-s5700" xml:space="preserve">darumb mögend alle thier alſo geboren werden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s5702" xml:space="preserve">Dann wie ein werck meiſter zů erſten/ ein vngeformiert bild bereittet/
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            demnach erſt alle glider recht abteilet/ alſo machet zů erſten die naturlich
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            hitz eines wurms geſtalt/ vnnd auß dem ſelbigen ein yedes thier. </s>
            <s xml:id="echoid-s5703" xml:space="preserve">es kom-
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            mend auch faſt der vollkommenẽ thieren iunge/ in mutterleib alſo harfür.
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            <s xml:id="echoid-s5704" xml:space="preserve">Dann die natürliche werme höret nitt auff zů würcken/ biß ſie diſes voll-
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            bracht ſo ſie angefangen hatt/ ſie werde dann durch ein treffenliche dürre
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            verhindert.</s>
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            <s xml:id="echoid-s5706" xml:space="preserve">Nun iſt auch ein frag/ ob die kleine thier/ wölche faſt der anderen ſpeyß
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            ſeind/ vmb der anderen willen geboren ſeyend? </s>
            <s xml:id="echoid-s5707" xml:space="preserve">Es laſſet ſich anſehen/ als
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            wann dem alſo wäre/ wie es auch mitt den glideren an vnſerem leib zů ghet.
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            <s xml:id="echoid-s5708" xml:space="preserve">dann ettliche glider ſeind von wegen der leberen/ ettliche von wegen des
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            hirnes oder hertzes gemachet. </s>
            <s xml:id="echoid-s5709" xml:space="preserve">Doch nitt alle von wegen des einigen her-
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            tzes/ ſonder ein yedes von ſeines ſelbs wegen. </s>
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            wegen des menſchen/ Delphin/ vnnd adlers.</s>
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            <s xml:id="echoid-s5712" xml:space="preserve">Wie aber auch der Delphin oder Adler ſolt vmb des menſchen willen ge-
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            machet ſein/ mag ich nitt verſthen. </s>
            <s xml:id="echoid-s5713" xml:space="preserve">doch iſt der menſch heerlicher dann al-
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            le andere/ vnnd erkennet alle ding/ wie das hertz/ auch das hirne vnd die
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            leber kennet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s5715" xml:space="preserve">Darumd ſeind die glider den thieren ſich zů ſchirmen geben/ vnnd ſolli-
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            ches vmb deren willen/ von wölcher wegen ſie nitt geboren ſeind/ vnnd nit
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            vmb deren/ vmb wölcher willen ſie worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s5716" xml:space="preserve">Die anderen habend etwas do
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            mitt ſie der erſten ſchutz vnnd ſchirm vmbkeeren/ deßhalben leeret auch die
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