Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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91 - 120
121 - 136
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(ccclv)
of 997
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1.0RC
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de
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1
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50
">
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echoid-s11605
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">
<
pb
o
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ccclv
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0411
"
n
="
411
"
rhead
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ſachen/ Das acht bůch.
"/>
bekant. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11606
"
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="
preserve
">wann nun diſes mancherley geſtalt bekant/ werden auch ſeine vyl-
<
lb
/>
faltige krefft vnnd vnzalbarliche würckung vnnd gewalt offenbar.</
s
>
<
s
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echoid-s11607
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11608
"
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="
preserve
">Darũb ſo yemãd verſthen wölte/ wz das gemüt ſeye/ ſoll eintweders deß
<
lb
/>
<
note
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="
right
"
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="
note-0411-01
"
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="
note-0411-01a
"
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="
preserve
">Vff fünff weg
<
lb
/>
iſt des gem@s
<
lb
/>
vntödtlig kei@
<
lb
/>
bekant.</
note
>
eigene ſubſtantz bedencken/ oder aber deren/ ſo auch bey jm ſeind/ oder die
<
lb
/>
geſtalt ſeiner würckung/ oder andere der geleichen/ ſo inwendig oder auß-
<
lb
/>
wendig in deßen werch ſthond. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11609
"
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="
preserve
">deßhalbẽ mag man deßen weſenligkeit auff
<
lb
/>
ſo vyl weg/ vnd nit mehr vermercken. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11610
"
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="
preserve
">Darũb iſt auß ſeiner eigenen ſubſtãtz
<
lb
/>
bekant/ ſo eintweder alles iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11611
"
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="
preserve
">als Gott ſelbs/ oder alles an ſich nimmet/ als
<
lb
/>
die erſt matery/ auß welcher alles gemachet/ oder ſo alles vollbringt/ als
<
lb
/>
der him̃el/ dz dz gemüt ewig ſeye/ ſie ſeye allee/ oder vermöge alles/ oder ent
<
lb
/>
pfahe alles. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11612
"
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="
preserve
">Dañ es iſt deren yetwederes ewig/ nammlich Gott/ die erſt ma
<
lb
/>
tery/ vnnd der himmel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11613
"
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="
preserve
">es iſt aber kein element/ das alles entpfahen/ alles
<
lb
/>
ſein/ oder alles vollbringen mag. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11614
"
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="
preserve
">Darzů iſt es nicht vermiſchet/ dann es
<
lb
/>
mag das vnentlich auß dem entlichen nit entſthen/ auch auß keines ver-
<
lb
/>
miſcheten ding. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11615
"
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="
preserve
">Vber diſes iſt das gemüt etwas einfaches. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11616
"
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="
preserve
">es mag auch kein
<
lb
/>
ſinn/ oder gedechtnuß/ oder krefftige einbildung alles entpfahen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11617
"
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="
preserve
">Der ver-
<
lb
/>
ſtand aber vnnd gemüt iſt alle ding/ mag alle ding werden vnnd alles ſein/
<
lb
/>
weil es ein ochſen/ roß/ himmel/ verſtand/ zal/ geſtalt/ vnnd das vnendt-
<
lb
/>
lich ſelbs faſſen mag. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11618
"
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="
preserve
">Wann du nun das gemüt einem wachs oder leim ver-
<
lb
/>
gleicheſt/ welches wol vermiſchet/ aber doch alle geſtalten an ſich nemmen
<
lb
/>
mag/ iſt es doch nicht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11619
"
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="
preserve
">dann die figur vnnd geſtalt iſt ein zůfellig außerlich
<
lb
/>
ding/ wann auch die ſubſtantz beleibt/ mögen andere accidentia vnnd zů-
<
lb
/>
kommende ding wol ſich enderen/ weil ſolliches nit von der ſubſtantz/ ſon-
<
lb
/>
der den auſſerlichen zůfälen beſchicht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11620
"
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="
preserve
">Alſo were die weyche auch ewig/ aber
<
lb
/>
ſie wirt verderbt von der ſubſtantz wegen/ in welcher ſie iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11621
"
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="
preserve
">Dann diſes
<
lb
/>
welches ſein mag/ iſt an ſeiner natur ewig. </
s
>
<
s
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echoid-s11622
"
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="
preserve
">es mag aber nit ſein gegen diſen
<
lb
/>
dingen/ ſo an irer natur vnnd geſtalt vnderſcheiden.</
s
>
<
s
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echoid-s11623
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11624
"
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="
preserve
">Es ſeind aber allein die ſubſtantzen an jrer natur vnnd geſtalt warlich
<
lb
/>
vnderſcheiden/ die figuren aber allein durch den ſinn. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11625
"
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="
preserve
">Doch mag man clar
<
lb
/>
licher vermercken auß denen dingen/ ſo im geleich ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11626
"
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="
preserve
">Dann daß es nit al
<
lb
/>
le ding vermöge/ ſonder eintweders ſeye/ oder entpfahe/ iſt offenbar/ weil
<
lb
/>
es Gott/ den himmel/ vnnd aller dingen geſtalt verſthet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11627
"
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="
preserve
">weil es dann diſe
<
lb
/>
ding nit vollbringen mag/ nim̃et es diſe an/ oder verenderet ſich in diſe. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11628
"
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="
preserve
">da-
<
lb
/>
rumb iſt bekandt/ daß diſes ewig ſeye/ ſo es an nimpt/ oder in welches es ge
<
lb
/>
endert wirt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11629
"
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="
preserve
">dann es mögend ſolliche ding nit in das element oder vermiſch
<
lb
/>
et/ oder inwendigen/ oder außwendigen ſinn eingetruckt werden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11630
"
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="
preserve
">dann es
<
lb
/>
were leychter die zerbrech lichẽ geſtalt in ewigen materiẽ zůfinden/ dañ ewi
<
lb
/>
ge in zerbrech licher matery. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11631
"
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="
preserve
">Es mag auch kein ſchatten ſein/ daß man vom
<
lb
/>
Gottlichen entpfahet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11632
"
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="
preserve
">dann in dem das gemüt tödtliche ding verſthet/ ſün-
<
lb
/>
dert es das tödtlich ab. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11633
"
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="
preserve
">Auß deßen würckungen aber verſthet man ſollich es
<
lb
/>
auff zwen weg. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11634
"
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="
preserve
">zum erſten daß es diſe alle zeyt vollbringt/ vnnd nimmer al-
<
lb
/>
tet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11635
"
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="
preserve
">dann andere tuget thůnd ſoll ichs nit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11636
"
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="
preserve
">ja vyl mehr die gedechtnuß/ wel-
<
lb
/>
che doch vnder den innerlichen ſiñen die fürnem̃eſt/ ye mehr ſie hatt/ ye min
<
lb
/>
der ſie zů habẽ geſchickt iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11637
"
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="
preserve
">Das geſicht ſicht auch nit baß auß dẽ ſo es vor ge-
<
lb
/>
ſehẽ/ vnd nim̃et in ſeinẽ werck nit zů. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11638
"
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="
preserve
">Der verſtãd aber nim̃et in dẽ verſthen
<
lb
/>
allwegẽ zů. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11639
"
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="
preserve
">Dann es iſt vyl herrlicher zů wüßẽ daß in der rechten dreyeck
<
lb
/>
echtigen figur die ſeitten ſo geſtracks gegen dem eck über ſthet/ ſo vyl ver-
<
lb
/>
mag/ als die and eren zw enn/ ſo darinn begriffen/ als wann man weiſt/
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>