Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            <s xml:id="echoid-s12375" xml:space="preserve">Dann ettlich träum habend jr weiſſagung von einer nateürlichen vrſa-
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            chen/ welche alſo ſchandtlich zůuerläugnen/ wie ſchedlich ſie ſeind zůunder-
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            laßen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12376" xml:space="preserve">Dergleichen habend Hippocrates vnd Galenus angenommen/ wie
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            wol ſie auch die anderen nit verachtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s12377" xml:space="preserve">Die alten habend diſen brauch ge-
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            habt/ daß ſie die forchtſamen träum niemand eroffnet/ ſonder jnen ſelbs al
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            lein erzellet/ darzů abgetriben vnnd abgewendet. </s>
            <s xml:id="echoid-s12378" xml:space="preserve">wie ſolliches zůgangen/
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            mag man auß Perſio wol verſthen/ als er ſagt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s12379" xml:space="preserve">Damit du ſolchs ernſtlich erlangſts/</s>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s12380" xml:space="preserve">In Tibers fluß heimlich verſchwangſts</s>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s12381" xml:space="preserve">Das haupt gar frü ein mal oder zwey/</s>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s12382" xml:space="preserve">Die nacht mit waſſer reingeſt darbey.</s>
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          <p>
            <s xml:id="echoid-s12384" xml:space="preserve">Darumb hatt man billich allwegen gefragt wie die träum waar ſeyend?
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            <s xml:id="echoid-s12385" xml:space="preserve">vnnd wannen har diſe bedeütẽde ding? </s>
            <s xml:id="echoid-s12386" xml:space="preserve">Es geth eintweders zů/ wie an dem
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            himmel/ auß beſonderer krafft der thieren/ oder gewechſen/ oder ſonſt
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            ein gewüſſer arth geſtaltẽ ſthond/ als der ſchlangẽ oder roſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12387" xml:space="preserve">diſe vrſachen
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            aber ſchaden nach der würckung jrer natur/ oder ſeind nutzlich. </s>
            <s xml:id="echoid-s12388" xml:space="preserve">darũb zei-
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            gend die einbildungen/ ſo nit von der ſpeiß oder feüchte/ ſonder auß kraffe
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            des geſtirns/ oder anderen vrſachen entſtanden/ on daß diſe vrſachen mit
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            dem menſchen vermiſchet ſeyend/ deßhalben würt der menſch alſo geſiñet. </s>
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            Wann einer ſicht daß er ein fluß trincket. </s>
            <s xml:id="echoid-s12390" xml:space="preserve">iſt der fluß ein krefftige vrſach/ ſo
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            ein yeden beſonderen menſchen wirt hinnemmen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12391" xml:space="preserve">dann das trinck en zeiget
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            an/ daß er werde hinein zů den innerlichen glideren kommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12392" xml:space="preserve">alſo bedeütet
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            er daß diſe gewaltige vrſach die eingeweid bewegen werde. </s>
            <s xml:id="echoid-s12393" xml:space="preserve">dieweil aber der
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            menſch ſolliche bewegung nit erleydẽ mag/ zeiget es jm den todt an. </s>
            <s xml:id="echoid-s12394" xml:space="preserve">Sonſt
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            iſt noch ein andere arth daß die geyſter elnem ſolliches anzeigen/ doch nitt
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            ſo gar offenbar/ damit ſie nit Gottes will verhinderen/ oderkein komliche
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            re inſtrumenten haben/ ſolliches anzůzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12395" xml:space="preserve">Dann wir vnderweiſen die
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            hünd vñ rößer/ wañ ſie aber reden könten/ wurdẽ ſie haben wöllenm/ m@n
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            möchte ſie vyl baß vnderweyſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12396" xml:space="preserve">o{der} damit ſie vns in die knechtſchafft brin-
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            gen/ wann wir die träumaußleger vmb rath anſůchen/ o{der} weil ſie nit förch
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            ten daß man ſie ſtraffen möge/ wann ſie jrren.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12398" xml:space="preserve">Die dritt weyß iſt/ daß ſolliche krafft nit in der bildnuſſe/ ſonder inn des
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            außlegers gemüt ſteth/ auß anzeigung des geyſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s12399" xml:space="preserve">darumb ſagend auß jnen
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            nit alle ein ding vorhin. </s>
            <s xml:id="echoid-s12400" xml:space="preserve">Als Iulio Ceſari getraumet/ er were bey ſeiner mů
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            ter gelegen/ haben jm die waarſager angezeigt/ er werde der gantzen welt
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            herr werdẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s12401" xml:space="preserve">Es hatt aber Hippias ein Athenienſer/ wie er der Barbaren ge
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            zeüg in Marathonen gefüret/ auß dem ſelbigen traum nit mehr erlanget/
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            dann daß jm ein zan außgeſchlagen auffder erden gelegen/ vnnd alſo nits
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            mehr beſitzung der erden erlanget/ dañ der zan groß geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12402" xml:space="preserve">Darũb ſteth
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            diſe krafft in des waarſagers gemüt/ dañ er hat ſolches von einẽ geiſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s12403" xml:space="preserve">Die
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            erſt rechnũg iſt gewüßer/ die ander leichter/ die drit dienet beidẽ zů gleich.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12405" xml:space="preserve">Wann aber yemand von denen fürwürffe ſo die träum begeren/ antwor
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            ten wir/ daß diſe ihr gantz gemüt auff diſen handel gewendet/ vnd entpfin
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            den bald auch der geringſten vrſachen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12406" xml:space="preserve">dann als lang der menſch lebt/ wirt
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            er etlichen vrſachen/ ja gar vylen vermiſchet/ wann er entpfindet daß diſe
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            vorhanden/ mag er auch des himmels würckung verſthen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12407" xml:space="preserve">dann vnſer ſeel
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            iſt als ein ſpiegel.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12409" xml:space="preserve">Damit ich aber wider zů dem handel komme/ dieweil die träum nateür-
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