Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of contents

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[41.] Von der vierfüſſigen thieren eigen ſchafft/ Das xxxiij. Capitel.
[42.] Von den Vöglen/ Das xxxiiij Capittel.
[43.] Wie man zů den vöglen ſorg haben ſoll. das xxxv. Capittel.
[44.] Der vögel eigenſchafft. Das xxxvj. Capittel.
[45.] Von der fiſchen arch vnd vnderſcheid. Das xxxvij. Capitel.
[46.] Wie die fiſch zůerhalten/ vnnd ihre eigenſchafft/ Das xxxviij. Capittel.
[47.] Was von den Thieren kommet/ Das xxxix. Capittel.
[48.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen vnnd kunſtlichen ſachen/ Das acht Bůch Von dem Menſchen. Von Menſchlicher natur/ Das xl. Capittel.
[49.] Von den ſinnen/ Das xli. Capittel.
[50.] Von dem gemůt/ Das xlij. Capittel.
[51.] Von des menſchen wunderwerck/ Das xliij. Capitel.
[52.] Wie die kranckheiten wunderbarer geſtalt geheilet werden. Das xliiij. Capittel.
[53.] Von gemeinem iamer/ Das xlv. Capittel.
[54.] Von menſchlicher ſachen ſubſtantz vnnd weſen/ Das xlvj. Capittel.
[55.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen vnnd kunſtlichen ſachen/ Das neündt Bůch. Von Bewegungen. Von den Bewegungen ein gemeine rechnung/ Das xlvij. Capittel.
[56.] Von dem ſtättigen vnnd ewigen lauff-Das xlviij Capittel.
[57.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das zehendt Bůch. Von kunſtreichen feüwren. Von deß feüwrs krafft vnnd erhaltung/ Das xlix. Capittel.
[58.] Von diſtillierung vnd kochung/ das l Capitel.
[59.] Von der Alchemei/ Das li Capittel.
[60.] Von glaß kunſt/ Das lij Capittel.
[61.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das eilfft Bůch. Von gemeinen handtwercken. Von mancherlei künſten/ Das liij Capittel.
[62.] Von der ſchiff kunſt/ Das liiij Capittel.
[63.] Von der Architeetur vnnd bauwkunſt/ Das lv. Capittel.
[64.] Von Inſtrumenten vnnd geſchirren/ Das lvj. Capittel.
[65.] Schöne zůſammen fügun gen. Das lvij Capittel.
[66.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das zwölfft Bůch. Von ſubteylen Handwerchen. Von wunderbaren werchen/ Das lviij Capitel.
[67.] Ein wunderbarer weg die Ephemerides zů zebe/ reiten/ Das lix Capittel.
[68.] Beſonderer landſchafften Beſchreibung/ das lx Capitel.
[69.] Von der occultation oder verberg kunſt/ Das lxj Capittel.
[70.] Von wunderbaren handlungen/ Das lxij Capittel.
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587dxxxiſachen/ Das zwölfft bůch. auch diſes nit mercken/ welches dann noch größer/ es werde dann der gantz
circkel erfüllet.
dann ob wol diſer handel ſich on gefahr begibt/ iſt doch auch
etwas göttlichs darhinder.
Deßhalben ſollend der Griechen fablen hie
gar nichts gelten/ mit jrem ſchiff Argo/ darzů mit dem Iaſon/ vnd Colchi
de.
Es ſeind auch des Salomons ſchiff zůgroß/ vnnd vmb ſo vyl (gegen de
nen ſo ſich zů vnſeren zeiten zůgetragen) daß man es für fablen haltẽ möch
te.
Wir wöllẽ aber diſes/ ſo fürgehalten/ beweiſen. dann es ſeind inn diſem
handel mehr dann ein wunderwerck/ ob man es wol allein für ein wunder-
werck halten möchte.
Deßhalben wöllen wir der erden vmbkreiß A B C ſetz
en/ vnd der Sonnen lauff auß dem A inn das B/ vnd ein
98[Figure 98]a d c b e yeden tag auß dem B in das C.
aber in einem jar auß dem
A in das C/ vnd auß dem C in das B/ dann ſie lauffend ge-
gen einander.
Wann diſes geordnet/ vnnd das ſchiff in ei-
nem tag vmb die welt füre/ iſt offenbar daß es die Soñ al-
wegenn an dem orth haben wirt/ da ſie vonn anfang ge-
weſen.
alſo wirt man meinen es ſeye inn einem augenblick
vmb die welt gefaren.
Wann aber das ſchiff den erſten tag auß dem A inn
das B füre/ vnd den anderen auß dem B in das C/ vnd den drittẽ auß dem
C in das D.
wann das ſchiff in dem B were/ wurde die Sonn wider in dem
A ſein.
vnnd wann es inn dem C were/ wurde die Sonn im B ſein/ vnnd
wann es in dem A/ wurde die Sonn auch daſelbſten ſein.
Alſo wurde man
vermeinen es werend allein zwen tag verſchinen.
darumb wirt ein tag min
der ſein/ dann es ſich in der warheit befindet/ namlich alwegẽ für hundert/
neün vnd neüntzig/ vnnd für ccclxv allein ccclxiiij.
vnd für drey jar/ drey
jar minder eines tags.
diſe rechnung beſteth allwegen. Wañ es aber durch
ein anderen lauff dem erſten zů gegenn hie oder dort wider kommet/ wie die
ſchiff gewonlich thůnd/ ſo verr vnd das ſchiff auß dẽ A in das A durch B C
widerkere/ wirt ein tag minder gezellet/ gleich wie auß dem A in das A auß
C B nach dem widerſpil/ nammlich von Occident inn Orient/ wirt ein tag
mehr ſein.
Denn wann man das ſchiff in das A ſtellet/ daß inn einem tag
durch das C wider in das A kommen ſoll/ vnnd der punct ſo ihm entgegen
ſteth A ſeye/ vnd das ſchiff E/ wirt es inn zwölff ſtunden zů dem E kom-
men/ von dem C har/ vnd wirt die Sonn in dem C ſein/ von dem B har.
deßhalben wirt die Sonn wider inn Mittag ſein/ vnnd wirt man ein tag
zellen/ vnnd ein anderen wañ es widerkeeren/ darumb werden für ein tag
zwen gezellet.
Wann man nun wider hinderſich fahret/ vnd har komme/ wo man wöl-
le/ ob man wol durch B C zeücht/ ſoll man ein tag von der zaal thůn/ vnnd
durch C B einẽ darzů thůn.
Weil mã aber allwegẽ ſo vyl daruon nim̃et als
man darzů thůt/ oder darzů thůt als vyl man daruon nim̃et/ ſoll man all-
wegen zů end des vmbfarens ein tag minder zellen/ wann das ſchiff durch
B C gangen/ oder eines tags mehr/ wann es durch C B kommen/ die ſchiff
jrrend wie weit ſie wöllend.
Diſes iſt auch waar/ wañ man allein des täg-
lichen lauff acht neme.
dann die tag werden denen ſo auß dem A durch B C
reißen vmb ſo vyl lenger/ vnd ſo vyl kürtzer/ wañ man durch B C zeücht/
alſo daß in der erſten abrechnung eines tags minder/ in der anderen eines
tags mehr gezellet wirt.
Weil aber die Sonn alle tag von Occident in Oriẽt
vmb ein grad fahret/ meinet man es ſolte das ſchiff ehe zů der Soñen

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