448cccxcijVon mancherlei wunderbaren
auch von dem ſchwalmenſtein/ vorab wann man jn trincket.
darnach wañ
man vyl mit berlin vmb geth/ vnd roten hyacinthen/ iſt gar gůt/ wie dann
auch meliſſen vnd borretſch/ vnnd der ring wann er getragẽ/ von welchem
an ſeinem orth ſoll geſagt werden.
man vyl mit berlin vmb geth/ vnd roten hyacinthen/ iſt gar gůt/ wie dann
auch meliſſen vnd borretſch/ vnnd der ring wann er getragẽ/ von welchem
an ſeinem orth ſoll geſagt werden.
Wann man ein gulden blech zů oberſt auff dem haubt tregt/ da dz krẽtz
11Guldine lam-
mel. lin ſtath/ ſtercket das hirn/ vnnd nimmet hauptwee hinweg. Alſo wañ man
daſſelbig lang auff dem hertzen tregt/ hilfft es dem zitterẽ/ ſterckt dz hertz/
vnnd mehret die fröud. Wann man diſes auff die nieren legt/ ſtercket es
die/ erkület ſie/ vnnd iſt deßhalben denen ſo das grien haben faſt gůt/ vnd
ſtillet jren ſchmertzen. Auß dem iſt der won von den ſiglen kommen. dañ es
iſt gewiß daß Babſt Leo ſigel einer frauwen geholffen/ ſo vyl jar ein ſtein
in den nieren gehabt. die weil er aber von gold geweſen/ vnnd auff die nie-
ten gelegt/ iſt zwar ein zweifel ob ihren die krafft des metall/ oder des ſigels
geholffen. doch wöllend wir von dem an ſeinem orth reden. es ſeind auch die
armring von gold faſt gůt/ damit kein matery die hend beſchedige.
11Guldine lam-
mel. lin ſtath/ ſtercket das hirn/ vnnd nimmet hauptwee hinweg. Alſo wañ man
daſſelbig lang auff dem hertzen tregt/ hilfft es dem zitterẽ/ ſterckt dz hertz/
vnnd mehret die fröud. Wann man diſes auff die nieren legt/ ſtercket es
die/ erkület ſie/ vnnd iſt deßhalben denen ſo das grien haben faſt gůt/ vnd
ſtillet jren ſchmertzen. Auß dem iſt der won von den ſiglen kommen. dañ es
iſt gewiß daß Babſt Leo ſigel einer frauwen geholffen/ ſo vyl jar ein ſtein
in den nieren gehabt. die weil er aber von gold geweſen/ vnnd auff die nie-
ten gelegt/ iſt zwar ein zweifel ob ihren die krafft des metall/ oder des ſigels
geholffen. doch wöllend wir von dem an ſeinem orth reden. es ſeind auch die
armring von gold faſt gůt/ damit kein matery die hend beſchedige.
Man gibt auch etliche ding dem geſtirn zů.
dañ wañ man in dem neüw-
mon die knorren wol reibt/ verghẽd ſie. man můß aber ſolliches alle monat
thůn. Etliche haben ein zweifelhafftige vrſach. als namlich wañ ein menſch
von dem ſtraal beſchädiget/ vnd hin vnd har ſpaciert/ kom̃et jm die red wi-
der. dañ weil ſie vorhin erſchrocken/ kom̃end ſie alſo wider zů jnen ſelbs/ vñ
reden. wañ man ſollichs von den todten oder die bald ſterben werdẽ/ wolte
verſthen/ were gar ein vngereimbte ſach. Wann man ein menſchẽ bein an
hencket/ daß es das fleiſch berürt/ ſoll dem bauchwee wol thůn/ das zů zei-
ten kom̃et vñ wider vergeth. Es ſollen auch die ring ſo man võ den Büffel
horn machet/ den ſchmertzen der glideren ſo ſich von bleſtẽ erhebt/ vertrei-
ben/ welchen etliche den krampff neñen. diſer iſt eigentlich in dem meüßen/
vnnd iſt ein anfang der fallenden ſucht. Solliche ding ſeind nit allezeyt
waar/ doch ſoll man jren nit geſchweygẽ/ weil an der hilff kein gefahr ſthet.
Man můß auch etwan in groſſer kranckheit alle böße verſůchen.
mon die knorren wol reibt/ verghẽd ſie. man můß aber ſolliches alle monat
thůn. Etliche haben ein zweifelhafftige vrſach. als namlich wañ ein menſch
von dem ſtraal beſchädiget/ vnd hin vnd har ſpaciert/ kom̃et jm die red wi-
der. dañ weil ſie vorhin erſchrocken/ kom̃end ſie alſo wider zů jnen ſelbs/ vñ
reden. wañ man ſollichs von den todten oder die bald ſterben werdẽ/ wolte
verſthen/ were gar ein vngereimbte ſach. Wann man ein menſchẽ bein an
hencket/ daß es das fleiſch berürt/ ſoll dem bauchwee wol thůn/ das zů zei-
ten kom̃et vñ wider vergeth. Es ſollen auch die ring ſo man võ den Büffel
horn machet/ den ſchmertzen der glideren ſo ſich von bleſtẽ erhebt/ vertrei-
ben/ welchen etliche den krampff neñen. diſer iſt eigentlich in dem meüßen/
vnnd iſt ein anfang der fallenden ſucht. Solliche ding ſeind nit allezeyt
waar/ doch ſoll man jren nit geſchweygẽ/ weil an der hilff kein gefahr ſthet.
Man můß auch etwan in groſſer kranckheit alle böße verſůchen.
Diſes iſt nit faſt ab der weyß/ wann man ſich in der krancken augapffel
erſehen mag/ mögend ſie geſund werden. wo nit/ ſo beſchicht es nit. doch mö
gend auß diſen/ ſo ſolten geſund werden noch vyl ſterben/ weil die tödtlich
krafft noch nit dohin kommen. deren aber ſo durch diſes zeichen ſterbẽ ſol
ten/ mag kümmerlich einer oder zwen dar von kommen. dañ wañ die läbli-
che werme noch vorhanden/ gibt der augapffel durch ſeinen glantz einen
wider ſchein.
erſehen mag/ mögend ſie geſund werden. wo nit/ ſo beſchicht es nit. doch mö
gend auß diſen/ ſo ſolten geſund werden noch vyl ſterben/ weil die tödtlich
krafft noch nit dohin kommen. deren aber ſo durch diſes zeichen ſterbẽ ſol
ten/ mag kümmerlich einer oder zwen dar von kommen. dañ wañ die läbli-
che werme noch vorhanden/ gibt der augapffel durch ſeinen glantz einen
wider ſchein.
Es iſt aber die artzney an keinem orth abergleübiger/ dann in den war-
22wartzen ver
treiben. tzen zů vertreiben. Serapio ſpricht wañ man ein yede mit einer beſonderen
ziſererpſen ye an dem erſten tag der monaten anrüret/ vnnd demnach ei-
nem die erpſen noch werffe/ ſo vergangen ſie. Vnnd iſt doch in den erſten ta
gen der monaten die Son nit in der zeichen anfang/ ja auch nit allwegẽ an
einem gewüßen orth. demnach was iſt daran gelegẽ daß man ſie einem nach
gegen dem rucken werffe/ oder ſonſt gegen der ſeyten? oder in das waſſer/ o-
der füwr? Vnnd iſt doch diſer man in anderen dingen nit abergleübiſch. An
dere ſagend/ welches dann auch erfaren/ wann mann ſie mit feigenbletterẽ
anrüren/ ſo vergangen ſie/ doch ſoll man die bletter vergraben. ich ſich aber
nit was doch diſe vergrabung der bletteren zů ſollichem faal möchte nutz
ſein. vylicht beſchehe ſolliches auch/ wann man ſie ſchon nit vergrübe.
22wartzen ver
treiben. tzen zů vertreiben. Serapio ſpricht wañ man ein yede mit einer beſonderen
ziſererpſen ye an dem erſten tag der monaten anrüret/ vnnd demnach ei-
nem die erpſen noch werffe/ ſo vergangen ſie. Vnnd iſt doch in den erſten ta
gen der monaten die Son nit in der zeichen anfang/ ja auch nit allwegẽ an
einem gewüßen orth. demnach was iſt daran gelegẽ daß man ſie einem nach
gegen dem rucken werffe/ oder ſonſt gegen der ſeyten? oder in das waſſer/ o-
der füwr? Vnnd iſt doch diſer man in anderen dingen nit abergleübiſch. An
dere ſagend/ welches dann auch erfaren/ wann mann ſie mit feigenbletterẽ
anrüren/ ſo vergangen ſie/ doch ſoll man die bletter vergraben. ich ſich aber
nit was doch diſe vergrabung der bletteren zů ſollichem faal möchte nutz
ſein. vylicht beſchehe ſolliches auch/ wann man ſie ſchon nit vergrübe.