Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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91 - 120
121 - 136
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(cccclxxv)
of 997
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1.0RC
">
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de
"
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">
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"
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1
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62
">
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p
>
<
s
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echoid-s15369
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">
<
pb
o
="
cccclxxv
"
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0531
"
n
="
531
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rhead
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ſachen/ Das eilfft bůch.
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nitt bald verletzet werde/ vnnd das waſſer leichtlich von einanderen theile.</
s
>
<
s
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echoid-s15370
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s15371
"
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preserve
">An dem hinderen theil iſt es weitter dann ſonſt/ damit es leichter werde.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s15372
"
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="
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">dann weil es breitt/ mag es nitt vnderghen. </
s
>
<
s
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echoid-s15373
"
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="
preserve
">gegen dem vorderen theil iſt es
<
lb
/>
enger/ dann es ſoll billich eng vnd klein ſein/ weil es das waſſer theilẽ můß. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15374
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
dann daß ſelbig theil ghet der mehrtheil voranhin/ wiewol nitt allwegen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15375
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Es iſt nicht ſo vngſchickt/ dann wann das hinder theil voranhin ghet/ wöl
<
lb
/>
ches dann beſchicht/ wann die wind dar gegen ghond/ vnd wann die ſchiff-
<
lb
/>
leüth faſt wercken. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15376
"
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="
preserve
">Die lenge ſoll drey mal die breitte haben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15377
"
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="
preserve
">die höche vnnd
<
lb
/>
breitte ſoll ein ding ſein/ vnnd ſoll man diſe breitte inn der höche nemmen/
<
lb
/>
nit inn der mitte. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15378
"
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="
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">Auß wöllichem beſchicht/ weil das ſchiff faſt allenthalben
<
lb
/>
rund/ daß es faſt vier fünff theil deß Diameter haltet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15379
"
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="
preserve
">Deß gantzen vmb-
<
lb
/>
kreiß aber/ weil man das vndergelegt brett auch in die höche rechnet/ zwen
<
lb
/>
drittheil. </
s
>
<
s
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echoid-s15380
"
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="
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">Die bretter ſollend auff das wen@gſt einer hand dick ſein. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15381
"
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="
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">das holtz
<
lb
/>
ſoll ſteyff vnd glatt ſein/ als von thannen vnnd Cypreß. </
s
>
<
s
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echoid-s15382
"
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="
preserve
">dann das ſelbig iſt
<
lb
/>
am wenigſten wurmſtichig.</
s
>
<
s
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echoid-s15383
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15384
"
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="
preserve
">Der kleinerenn größe/ die man mitt dreyenn ſeglen treibet/ ſollinn der
<
lb
/>
lengenn zwen vnnd zwentzig ſchůh/ oder vier vnnd viertzig gůtt zwerch
<
lb
/>
hand habend/ wie ſie vonn mir beſchriben worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15385
"
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="
preserve
">Diſe ſchiff habend al-
<
lb
/>
lein zwey gemach inn der mitte/ dann es wirt weder das vorder/ nach hin-
<
lb
/>
der theil oben bedecket.</
s
>
<
s
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echoid-s15386
"
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15387
"
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">Zů vnſerer zeyten ſeind die Iamieſer ſchiff faſt die gröſten/ wölche fünff
<
lb
/>
gemach habend. </
s
>
<
s
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echoid-s15388
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">ye größer die ſchiff/ ye ſicherer ſeind ſie/ ſo veerr ſie nitt inn
<
lb
/>
das ſand/ oder felßen/ oder auff die erden fahren. </
s
>
<
s
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">Es ſeind drey ſegelbeüm.
<
lb
/>
</
s
>
<
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echoid-s15390
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="
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">der gröſt iſt inn der mitte/ als der Iamieſer/ wölche zů nidereſt kaum zwen
<
lb
/>
menſchen vmbfaſſen mögend. </
s
>
<
s
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">der kleineſt iſt an dem hinderen theil/ dann
<
lb
/>
inn wöllichen ſchiffen allein zwen ſegelbeüm ſeind/ habend hinden keinen/
<
lb
/>
ſonder allein in der mitte vnnd zů vorderſt. </
s
>
<
s
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">Die ſegel ſollend an der größe
<
lb
/>
den ſegelbeümen geleich ſein. </
s
>
<
s
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">Die Triremes oder Galeen ſeind niderer/ da-
<
lb
/>
mitt ſie leichter ſeyend.</
s
>
<
s
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<
p
>
<
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">Wann man ein ſchiff oder Galleen/ ſo drey oder fünff růder
<
lb
/>
<
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fig-0531-01
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fig-0531-01a
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">B A E C D</
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right
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="
note-0531-01a
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="
preserve
">Schiff zů rich
<
lb
/>
ten.</
note
>
hat/ richten will/ daß es auß dem A (damit ich ein exempel ge
<
lb
/>
be) inn das D fahre/ dann laſſe ſein als wann das waſſer A B
<
lb
/>
C D ſeye/ darzů von dem A inn das B/ vnnd von dem D inn
<
lb
/>
das C/ ſeye die gelegenheit von Orient in Occident/ vnd von
<
lb
/>
dem A in das D/ darzů von dem B in das C ſeye auß Mitnacht gegen Mit
<
lb
/>
tag. </
s
>
<
s
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echoid-s15396
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">Vnnd ſeye deß waſſers fluß allwegen von Orient in Occident. </
s
>
<
s
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">Alſo ſoll
<
lb
/>
man es auch mitt den winden verſthen.</
s
>
<
s
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s15399
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">So will ich nun das ſchiff auß dem A gegẽ dem C füren/ weil der fluß we-
<
lb
/>
ret/ vnnd kommet biß zů dem E. </
s
>
<
s
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echoid-s15400
"
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="
preserve
">ſo wirt es von dem widerlauff ſchnell auß
<
lb
/>
dem E inn das D fahren. </
s
>
<
s
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echoid-s15401
"
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">diſes nemmend auch die ſchiffleüth fürnemmlich
<
lb
/>
acht. </
s
>
<
s
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echoid-s15402
"
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="
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">vnd iſt faſt kunſtlich/ vorab wann mitt deß meers ab vnnd zů lauff/
<
lb
/>
auch der wind dahar ghet. </
s
>
<
s
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echoid-s15403
"
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">Doch iſt diſer zů vnd ablauff niendert dann im
<
lb
/>
Oceano vnnd großen meer/ als zů anderen zeyten angezeiget.</
s
>
<
s
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echoid-s15404
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s15405
"
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preserve
">Wann man durch ein vnbekanndt meer fahren můß/ iſt faſt gůtt/ daß
<
lb
/>
man ein ſchiff voranhin ſchicke/ damitt es die ſtraſſen außſpeche. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15406
"
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="
preserve
">dann ob
<
lb
/>
wol diſes inn gefahr ſthen/ werdend doch die anderen erhalten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15407
"
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="
preserve
">wann diſes
<
lb
/>
erhalten/ ſeind die anderen auch in keiner gefahr. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15408
"
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="
preserve
">Alſo thůnd im auch die
<
lb
/>
reüter wann ſie durch ein waſſer fahrend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15409
"
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="
preserve
">Darumb fahre@ ein yedes vor </
s
>
</
p
>
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div
>
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text
>
</
echo
>