Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of contents

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[61.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das eilfft Bůch. Von gemeinen handtwercken. Von mancherlei künſten/ Das liij Capittel.
[62.] Von der ſchiff kunſt/ Das liiij Capittel.
[63.] Von der Architeetur vnnd bauwkunſt/ Das lv. Capittel.
[64.] Von Inſtrumenten vnnd geſchirren/ Das lvj. Capittel.
[65.] Schöne zůſammen fügun gen. Das lvij Capittel.
[66.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das zwölfft Bůch. Von ſubteylen Handwerchen. Von wunderbaren werchen/ Das lviij Capitel.
[67.] Ein wunderbarer weg die Ephemerides zů zebe/ reiten/ Das lix Capittel.
[68.] Beſonderer landſchafften Beſchreibung/ das lx Capitel.
[69.] Von der occultation oder verberg kunſt/ Das lxj Capittel.
[70.] Von wunderbaren handlungen/ Das lxij Capittel.
[71.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das dreyzehend Bůch. Von ſchlechten künſten. Von nochgültigen erfarnuſſen/ Das lxiij. Capittel.
[72.] Was zů der ſchreibkunſt gehört/ Das lxiiij Capittel.
[73.] Von anſtreichungen vnnd zierung/ Das lxv Capittel.
[74.] Von wollüſten/ Das lxvj Capittel.
[75.] Von den farben/ geruchen vnd geſchmacken matery/ Das lxvj Capittel.
[76.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das vierzehend Bůch. Von heimlicher waarſagung. Ob die waarſagung ſeie/ vnnd ob ſie in allen din/ gen vorhanden/ Das lxviij Capittel.
[77.] Von feürigen wunderzeichen. Das lxix Capittel.
[78.] Von wunder zeichen die in dem lufft beſchehen/ Das lxx Capittel.
[79.] Von wunder zeichen ſo in waſſeren ſeind-Das lxxj Capittel.
[80.] Von wunder zeichen auff erden/ Das lxxij Capittel.
[81.] Von der gewechſen wunder zeichen-Das lxxiij Capittel.
[82.] Von wunderzeichen an wilden vnnd vnge/ zempten thieren/ Das lxxiiij Capittel.
[83.] Von wunderzeichen an zamen thieren/ Das lxxv Capittel.
[84.] Von wunderzeichen an menſchen-Das lxxvj Capittel.
[85.] Von wunderwercken ſo ſich in geburten zůtragend/ Das lxxvij Capittel.
[86.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das fünffzehend Bůch. Von künſtlicher waarſagung. Weiſſagung auß mancherlei ſachen/ Das lxxviij Capittel.
[87.] Von der Chiromantey/ oder wie man von der hand har ſoll waarſagen/ Das lxxix Capittel.
[88.] Von betrugnuß/ gaucklerei/ vnnd zauberey/ Das lxxx Capittel.
[89.] Von wunderzeichen/ Das lxxxi Capittel.
[90.] Von vogelſchawung oder weiſ/ ſagung/ Das lxxxij Capittel.
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677dcxxiſachen/ Das vierzehend bůch. gemüt bey ihm ſelbs nicht auff diſe ding ſetzet/ wirt er den betrug bald mer
cken
.
wer wolt aber daran zweyfflen/ daß der teüffel yemand möcht beſitzẽ/
oder
vnſinnig machen?
ich wolt daß ſie alſo werend. Wann nun diſes on al-
len
betrug beſchicht/ zeiget es an/ daß ein gottloſe welt werden ſoll/ darzů
bey
der prieſterſchafft.
dann wie das vnſchuldig alter ein böß exempel vor
augen
/ alſo überkommend auch diſe/ ſo der kirchen ſolten vorſthen/ ein ver
keerten
ſinn.
darumb werdend ſie nit allein verſpottet vnnd vertriben/ ſon
der
auch verdampt werden.
Von wunderwercken ſo ſich in geburten
zůtragend
/ Das lxxvij Capittel.
ZV Keyſers Conſtantij zeytten iſt ein kind geboren mit einem zwifa
11wunderbare
geburt
.
chen maul/ zweyenn zänen/ vier augenn/ zweyenn kleinen ohren/
vnnd
einem bart.
Ammianus zeigt an es habe bedeüttet dz ſich der
gemein
nutz böſeren ſolte.
vnnd vorauß darumb/ dz man ſich ab di-
ſem
wunderzeichen nit gebeſſert hat.
diſes iſt in der ſtatt Daphne in
Antiochener
landtſchafft geboren.
Es hat aber diſer mann mit dem einigen
wort
vylirthumb begangen.
Zům erſten weil Iulianus auff in kommenn/
wölchen
er für ein treffenlichen gůten Keyſer gehalten/ auch vyl beſſer dañ
Conſtantius
geweſen.
Demnach was hat die Römer geholffen/ wañ ſie vyl
ceremonien
auff die wunderzeichen vollbracht/ ſo ſie doch durch die ſelbigẽ
gewarnet
/ vnd von Iulio Ceſare bezwungen/ vnd vmb all jr freyheit kom
men
ſeind?
wann ein vnglück kom̃en ſoll/ wie mag man daruor ſein? wañ es
aber
nit kom̃en ſoll/ was bedarff es ſolcher expiation vnd manigfaltiger re@
nigung
?
Etliche aber ſeind gar darwider/ vnd vermeinen man ſolle jm kein
glauben
geben.
iſt es ein betrugnuß deß teüffels? mag dañ der teüffel men-
ſchliche
geſtalt verenderen?
wañ dem alſo/ wurd er die auch verdilcken. wañ
es
aber auß Gottes verhencknuß beſchicht/ ſo kom̃et es von Gott/ vnd nit
von
dẽ teüffel har.
dañ Gott thůt nicht für ſich ſelbs. es beſchicht alles durch
ſeine
diener/ engel/ natur/ him̃el/ vnd ſo etwas anderſt iſt.
vnnd thůt doch
Gott
diſes alles.
Wir wöllend aber harnach diſes beweyſen dz der teüffel
an
leiblichen dingẽ nicht vermag.
wañ es nun nit vom teüffel harkom̃et/ ſo
iſt
auch die außlegung nit von jm/ ſon{der} iſt nateürlich wie auch die geburt.
Es hat aber Moſes verbotten auff ſolliche ding acht haben. Er ſagt
es
habe Gott vyl zůgelaſſen der Iuden hert hertz erweichen.
alſo hatt er
auch
veil ding verbotten/ damit ſie nitt in abgötterey fallend/ wie ſie dann
noch
Egyptiſcher gewonheit geneigt waren.
Deßhalben hat diſe wunderbare geburt zwen Keyſer bedeüttet/ wölches
dañ
beſchehen/ wie Iulianus jm ſelbs Keyſerliche würde zůgemeſſen.
Dañ
die
vierfachen augẽ bedeüten ein zwifach geſicht/ vnd zwey meüler/ ein zwy
fache
zungen ſo regieret.
die zwen zän/ ein grauſambkeit vnd ſchlacht/ alſo
daß
der zanck etwas weytters dann worten kom̃et.
der bart zeigt diſen ſo
harnoch
volget gantz liſtig/ geſchend/ vnnd ſtreytbar an.
dann wann dem
menſchen
der bart wachſet/ wirt er ſtercker/ weyſer/ liſtiger.
die kleinen oh-
ren
zeigend ein kleine ſtercke an.
darumb iſt er auch bald inn Perſien vmb-
kom̃en
.
es zeigend auch diſe ohrẽ ein liſtigẽ vnd beſonderẽ menſchen an/ wie

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