Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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697
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ſachen/ Das fünffzehend bůch.
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daß der größer theil dergeleichen reden fablen ſeyend. </
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echoid-s20380
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">Es iſt aber nun faſt
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/>
angezeiget wohar doch diſe vngereimbte fablen der maſſen zůgenommen.
<
lb
/>
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s
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echoid-s20381
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">namlich deren geyt/ wölchen nochgelaſſen vnd vergönnent/ ſolchen ſachen
<
lb
/>
noch zů fragen vnnd zů ſtraffen. </
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s
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echoid-s20382
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">demnoch die eyttelkeit vnnd thorheit/ de-
<
lb
/>
ren ſo hie verfälet/ vnd die begird zů etwas neüwes/ auch die vnwiſſenheit
<
lb
/>
der nateürlichen vrſachen vnnd zůfälen.</
s
>
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">Als vor zeytten ein finſternuß deß Mon worden/ vermeinten etliche der
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lb
/>
Mon were durch etlicher zauberwerck von himmel hinab gezogen. </
s
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echoid-s20385
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">darumb
<
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ſpricht Horatius/</
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">Wölche mit zauber ſtimm ſo groß/</
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">Das gſtirn vnnd Mon von himmel ſchloß.</
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">Vnnd Vergilius/</
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">Durch zauber kombt von himmel bald/</
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">Der Mon in ein andere gſtalt.</
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">Die Circe auch Vlyſſis gſellen/</
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">Mit jrer red hat enderen wöllen.</
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">Es bricht auch bald durch das geſang/</
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">In matten gůt ein kalte ſchlang.</
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">Wölche Propertius mit diſen worten verſpottet.</
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">Man ſagt von vyl betrug vnd liſt/</
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">So bey den zauber künſten iſt/</
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">Wolan ſo mach daß diß ſchön weib/</
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">Ein liebe hab zů meinem leib/</
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">So glaub ich daß das gſtirn vnd Mon/</
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">Durch eüwer red müß zů eüch ghon.</
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">Man möcht ſo vyl fablen bey einem Philoſopho billich beſcheltẽ/ wañ es
<
lb
/>
nit beſſer were gantz ſchöne verß dañ lauttere fablen zů beſchreibẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s20409
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">Deßhal-
<
lb
/>
ben wañ einer der gantzen welt ordnung bedencket vnd wol erwigt/ wirt er
<
lb
/>
verſthen dz nicht vmb ſonſt beſchicht/ dieweil die natur auch in einem ſtuck
<
lb
/>
nit verfälen mag. </
s
>
<
s
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">Es iſt aber die vrſach in der mehrtheil dingen verborgen/
<
lb
/>
weil deß ſchöpffers weyßheit größer/ ehe dann etwas erſchaffen/ dann vnſe
<
lb
/>
re/ wölche yetz vollkommene erſchaffne ding ſehen.</
s
>
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">Man ſoll aber hie zů erſt bedenckẽ ob die hexen oder vnholden (welche ge
<
lb
/>
<
note
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note-0697-01
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">Ob hexẽ oder
<
lb
/>
vnholden ſeyẽ</
note
>
meinlich nachtfrauwen von Strige dem vnglücklichen nachtuogel alſo ge-
<
lb
/>
nennet) ſeyend oder nit. </
s
>
<
s
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">Diſes ſeind arbeitſelige bettelweiber/ ſo in thäleren
<
lb
/>
wonen/ vnd ſich mit keſtenen oder wilden kreütterẽ ſpeißen/ wann ſie auch
<
lb
/>
nit etwas milch hetten/ möchten ſie nit leben. </
s
>
<
s
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echoid-s20414
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">darũb ſeind ſie mager/ vnge-
<
lb
/>
ſtalt/ tieffaugen/ bleich vnd ſchwartz/ alſo dz man an dẽ geſicht erkennet/
<
lb
/>
daß ſie voll Melancholey oder ſchwartzer verbrenter gallẽ ſeind. </
s
>
<
s
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echoid-s20415
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">Sie reden
<
lb
/>
nit vyl/ ſeind gantz doll/ vnd habẽ ein kleinen vnderſcheid von denẽ ſo der
<
lb
/>
böß geiſt beſeſſen hat. </
s
>
<
s
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echoid-s20416
"
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">in jren meinungen ſeind ſie ſteyff vnd alſo beſtendig/
<
lb
/>
dz du möthteſt dencken/ wañ du allein jr red anſichſt/ wie vnerſchrocken vñ
<
lb
/>
ſtandthafftig ſie von dem ding ſagẽ/ welches aber nie geweſen/ vnd nit ſein
<
lb
/>
mag/ es were alles waar. </
s
>
<
s
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echoid-s20417
"
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">deßhalben kein wunder/ daß von der geleichen ge
<
lb
/>
berden/ diſe/ ſo der Philoſophey vnerfaren/ gar fein betrogen werdẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s20418
"
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preserve
">Daß
<
lb
/>
aber diſe {der} Melancholey gar voll ſeyen/ zeiget jres leibs narung/ deß lufft
<
lb
/>
gelegenheit/ jres angeſicht vnd leibs geſtalt an/ auch jrethorechte red/ wel
<
lb
/>
che gantz voll vnmüglicher dingen ſeind/ vnd jr ſeltzã geſicht wañ ſie redẽ/
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
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div
>
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text
>
</
echo
>