Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of contents
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0714
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714
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Von mancherlei wunderbaren
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gangen was/ iſt in eines feiſtẽ ochſen eingeweid kein hertz geweſen. </
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">Meineſt
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lb
/>
du aber dz ein blůt reich thier on ein hertz ſein möge? </
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s
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">Alſo iſt der Keyßer ab
<
lb
/>
diſer neüwen ſach erſchrockẽ/ vorab wie Spurina geſagt/ es werezůförchten
<
lb
/>
daß jm ſein ratſch lag vnnd das leben abghen wurde. </
s
>
<
s
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">dañ es kemend diſe bei
<
lb
/>
de ding von dem hertzen. </
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">an dem nachghenden tag iſt das obertheil an der le
<
lb
/>
ber nit vorhanden geweſen/ welches angezeigt es ſolle jm der tod võ den vn
<
lb
/>
tödtlichen Götteren begegnen/ alſo daß er ſich nit hüten dörffe. </
s
>
<
s
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echoid-s20870
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preserve
">Wann man
<
lb
/>
nun diſe glider vnd ſtück in eingeweidẽ nit findet/ on welche aber das thier
<
lb
/>
ſonſt nit leben möchte/ ſoll man wißen vnnd verſthen/ daß diſe theil inn
<
lb
/>
zeytt der opfferung zů grund gangen vnnd verloren ſeind. </
s
>
<
s
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echoid-s20871
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">Von diſem iſt in
<
lb
/>
dem erſten bůch der weyßagung gehandlet. </
s
>
<
s
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preserve
">Merck du was er in dem ande-
<
lb
/>
ren für ein antwort gibt.</
s
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<
s
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</
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<
p
>
<
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"
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">Wie ghet es zů/ daß du dz nit weiſt/ namlich daß der ochs on dz hertz nit
<
lb
/>
leben mag/ vnnd aber das ander nit verſtheſt/ namlich daß das hertz in ei-
<
lb
/>
ner eyl/ nit ſo bald (weiß nit wo hin) hatt mögen fliegen? </
s
>
<
s
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">Dann ich mag wol
<
lb
/>
nit wiſſen was das hertz für ein krafft zů dem leben hatt/ oder argwonen/
<
lb
/>
daß diſes auß einer beſonderẽ kranckheit deß ochſen gantz ſchlecht vnd klein
<
lb
/>
anzůgreiffen/ alſo daß diſes einem hertzen vngeleich geweſen. </
s
>
<
s
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">Deßhalbẽ iſt
<
lb
/>
diſe beſchirmung ſo ſchlecht/ daß es mehr einer bewerung gleich ſicht.</
s
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p
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">Alſo iſt auch etwas der geleichen dem Keißer Iuliano begegnet. </
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">dañ als
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lb
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">Leber mit ei-
<
lb
/>
ner zwifac-
<
lb
/>
hen haut.</
note
>
Aprunculus ein weyſſager vnnd redner auß Gallia/ der harnoch zů Nar-
<
lb
/>
bon landuogt geweſen/ dem Keißer Iuliano/ welcher zůgeſehen/ ein leberẽ
<
lb
/>
mit zweien heüten gezeiget/ hatt den Keißer faſt verwundert was doch da-
<
lb
/>
rauß werden ſolte. </
s
>
<
s
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">da ward jm angezeigt/ es were Keyßer Conſtantius/ võ
<
lb
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welchem er neüwlich abgefallẽ/ laſterlicher geſtalt/ geſtorben. </
s
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<
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">dañ der leber
<
lb
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haupt bedeütet den Keyßer/ welcher die welt erhaltet vnnd endert/ wie ein
<
lb
/>
leber den leib. </
s
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<
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">Die ein haut zeigt an daß der ſchon vndertrucket vnd vnnütz
<
lb
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ſeye/ als wañ er in banden gelegen/ oder tod geweſen. </
s
>
<
s
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">weil aber diſes billich
<
lb
/>
alſo bedeüttet/ fragt man gantz komlichen/ wie doch diſes zůgange.</
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p
>
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s
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">Deßhalben můß man alſo halten/ daß man bekennen die teüfel vorhan-
<
lb
/>
den zeſein/ vnd wirt alſo diſes ein gottloſe kunſt. </
s
>
<
s
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">oder daß noch kom̃licher/
<
lb
/>
es ſtimmen die wunderzeichen/ in anfang der regimenten vnd reichẽ/ auß
<
lb
/>
mitſtimmenden vrſachen/ mit zůkünfftigen hendlen. </
s
>
<
s
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">alſo daß diſe weyſſa-
<
lb
/>
gung nateürlich ſeye. </
s
>
<
s
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">Es was diſes opffer mit einem verletzten hertzen ge-
<
lb
/>
boren/ oder es was auß ſeiner ſtatt kommen/ dann wir ſehen daß zů zeyten
<
lb
/>
den menſchen jr hertz auff der rechten ſeytten klopffet. </
s
>
<
s
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">vnder diſen iſt einer
<
lb
/>
von ſtund an geſtorben/ der ander lebt noch. </
s
>
<
s
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">Weil aber gläublich/ es habe
<
lb
/>
Spurina in ſo wichtigem handel das hertz fleiſſigklich geſůchet/ mag man
<
lb
/>
auß diſem vnnd vyl anderen vrſachen/ hie des teüfels betrug vermercken/
<
lb
/>
von welchem wir hernach weiter reden wöllen.</
s
>
<
s
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92
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">Von ſtimmen vnnd gethöß ſo der natur
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lb
/>
zů wider/ Das lxxxiiij Capittel.</
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">ES lernet vns Horatius es ſeye vyl leichter ein gethöß zůhören/ ſo a-
<
lb
/>
ber niendert vorhanden/ dan ein geſicht zůſehen/ ſprechende.</
s
>
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">Mit ohren man bald hören thůt/</
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">So nit vermerckt das geſichte güt.</
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