Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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764
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Von mancherlei wunderbaren
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alſo daß ſie vier ordnungen noch einander ſtellen. </
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">die Götter/ Teüffel/ He-
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lb
/>
roen/ vnd menſchen. </
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">vnnd diſe allſammen mit leib vnd ſehl oder gemüt. </
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">es
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ſeye auch aller gemüt vntödtlich. </
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">Doch haben die Götter ein himmeliſchen
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leib/ die anderen auß elementen gemachet. </
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">es ſeyend auch etliche der Teüf-
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lb
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flen vnnd Heroen/ wie die menſchen/ gůt/ die andere böß. </
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">die gůtte teüffel
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lb
/>
oder geiſter ſeyend auch bey den menſchen/ vnd treibend die zů gůtten wer-
<
lb
/>
cken/ beſchirmend auch diſe von ſchandtlichen vnnd böſen teüfflen. </
s
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">Vnder
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den Heroen vnnd ſehlen/ machet er etliche Fürſtenthumb vnd oberherren.
<
lb
/>
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">alſo daß gemeinlich die teüffel der Götteren befelch außrichten. </
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">die Heroen
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aber ſeyend den menſchen fürgeſetzet/ vorab denen ſo mehr verrümpt ſeind. </
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preserve
">
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lb
/>
die Fürſtenthum̃en regieren die landtſchafften/ die Oberherren aber nem-
<
lb
/>
mend ſich deren dingen an/ ſo zů den geburten gehörig. </
s
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s
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">den ſehlen gange es
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noch ihren verdienſten. </
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">dann die beſten werdend den englen geleich/ die boß
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hafftigen den böſen teüfflen. </
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">Er beſtimmet auch neün ordnungen/ on die
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ſehlen/ wölliche in kein ordnung geſtellet/ weil ſie noch jrer eigenſchafft ein
<
lb
/>
ſthat bekommend.</
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">Die erſt ordnung iſt Gott/ wöllicher mencklichen alles gibt. </
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">Zum ande-
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/>
ren die vnleibliche Götter/ wölliches auch Ideen vnd einbildungen ſeind/
<
lb
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ſo mencklichem etwas mitheilen. </
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">darnoch der himmeliſchen lieben ſehlen/
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wölliche ein vnſterblichen leib haben. </
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">dann die Ertzengel/ harnoch die En
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gel/ dann die Teüffel/ ſo der vnderen diener/ wie die Ertzengel vnnd En-
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lb
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gel der oberen ſeind. </
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">dann die Heroen/ auff diſes die Fürſtenthůmen/ vnnd
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Oberherren. </
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">Die Teüffel vnd andere gemütter/ ſo zů nidereſt ſeind/ haben
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etwas dampff an ihnen/ weil ſie vnder dem Mon wonen/ die ſehlen haben
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auch etliche maaßen. </
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">Man möge alles ſehen außgenommẽ Gott/ den höch-
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ſten erſchöpffer aller dingen/ vnnd die Götter ſo zů nechſt bey dem on leib
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wonend. </
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">Deßhalben ſeind die Heroen geiſter/ vnnd auch etwan teüffel.</
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">Es zeigt Porphyrius an wie ſein Meiſter Plotinus von Iſiden Prieſter
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zů Rom geladen/ vnnd verheiſſen worden/ er wölle jm ſeinen eigenen geiſt
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zeigen/ wölliches er dann auch anderen gethon. </
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">Deßhalben wie Plotinus
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kommen/ vnnd diſer ſein gewhonlich opffer vnnd Gotsdienſt vollbracht/
<
lb
/>
ſeye der Geiſt erſchinen/ da habe der Prieſter geſchrauwen/ Selig biſt du O
<
lb
/>
Plotine/ wölcher für ein teüffel Gott zů einem geiſt haſt.</
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">Damitt ich aber wider zů dem handel komme/ die gůtten teüffel erſchei-
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nend waarlich/ die boßhafftigen aber nemmend ein andere geſtalt an ſich/
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lb
/>
vnd betriegend die menſchen. </
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">Ich verſthen aber hie teüffel weytleüffig vn-
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der einem gemeinen nammen/ alſo daß die Heroen/ Fürſtenthůmen/ vnnd
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herrſchafften hie begriffen. </
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">Deßhalben vermeinend ſie es werdend vnſere
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leib von den teüfflen gemachet/ vnnd die elementen verſamlet/ es ſeye auch
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vnder allen teüfflen einer/ ſo über dir andere herſchet/ wie in allen ordnun
<
lb
/>
gen/ ſo recht angeſchicket. </
s
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">Die menſchẽ erbettẽ die teüffel/ weil ſie einer min-
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deren natur. </
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">etwan beherſchend ſie auch die/ als die Prieſter/ wöllicher ſei-
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nes ampts halben Gottes ſtatthalter iſt. </
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">Zů zeyten hangen auch diſe durch
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jr rein gemüt an den höchſten ſubſtantzen on alles mittel. </
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">Etwan überkom
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mend ſie diſen gwalt auß krafft deß Göttlichen wort vnd der beſchwerung/
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als wann die armen etwas von den Fürſten begerend vmb Gottes deß all-
<
lb
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mechtigen willen.</
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">Die boßhafftigen teüffel aber vnd vnreine geiſter/ wölliche noch bey jrr-
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