Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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751
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ſachen/ Das ſechßzehend bůch.
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faßen möchten/ were es nit böß. </
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">es ſollend auch diſe geſchirr ein weit mundt
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loch haben. </
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">es ligt aber nicht daran/ wie das gleſen ſeye. </
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">In dem waſſer ſicht
<
lb
/>
man des ding ſchatten/ in dem öl die figur/ in dem wein das ding ſelbs. </
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">alſo
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hatt er diſe betrugerey beſchloſſen.</
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">Nach diſem zeigt er dreyzehen erfahrungen an. </
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">Zů erſten findet man ein
<
lb
/>
kraut in den Indianiſchen grentzen/ welches drey bletter hatt. </
s
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">wann man
<
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aber diſes in waſſer legt/ hatt es nur ein blatt. </
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echoid-s22026
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">das iſt/ man ſicht ſie nitt alle.
<
lb
/>
</
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">durch diſes wirt Gott bedeüttet. </
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echoid-s22028
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">dann ob wol diſer dryfaltig/ wirt er doch ei
<
lb
/>
nig/ ſo man den in das waſſer legt/ welches das gemüt iſt/ inn dem ſo diſes
<
lb
/>
bedencket.</
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">Das ander iſt/ wann yemandt den ſchweyß der vier paſſionen oder ley-
<
lb
/>
den/ ſo von den vier feüchtigkeit entſtanden/ mit der erden vermiſchet/ al-
<
lb
/>
ſo daß ein ding darauß wirt/ demnach des thier oder menſchen nam̃ darein
<
lb
/>
ſchreibt/ vnnd dann den nammen auff die erden wirfft/ wirt er deſſen bild-
<
lb
/>
nuß ſehen/ des namm er auff die erden geworffen hatt.</
s
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">Zům dritten/ wann du ein ehren geſchirr nimmeſt/ vnd mit gold/ darzů
<
lb
/>
roßblůt diſe characteren ſchreibeſt ※ ?</
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">? A’ ?</
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">? ?</
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">? oder diſe ※ ∞ ?</
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">? ?</
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">?: </
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">vnnd
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lb
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ſprichſt Comitog/ biß du ſolliches volbringen wilt/ vnnd dann das geſchirr
<
lb
/>
mit magſamen fülleſt/ vnd ſprengeſt weyrauch darauff/ wirt man daſelb-
<
lb
/>
ſten mancherley arth kriegßleüt ſehen/ wölche ein ſchlacht thůnd/ inn der
<
lb
/>
geſtalt ſo dir gefallet/ es wirt auch die ſchlacht kein end nemmẽ/ biß du den
<
lb
/>
ſaamen hinwirffeſt. </
s
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">er ſpricht auch dz diſes Bellerophonten erfarung ſeye.</
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">Das viert/ wann du das ſilberen geſchirr voll waſſer fülleſt/ vnd mit ei-
<
lb
/>
nem liecht darein ſiheſt/ in des ſcheinenden Mon ſtreimen mit einem glan-
<
lb
/>
tzenden meſſer/ vonn welchem das liecht inn das waſſer ſcheine/ ſpricht er
<
lb
/>
du werdeſt eines geſtalt welchen du wilt ſehen. </
s
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<
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">Merck auch/ daß inn allen
<
lb
/>
drey geſchirren ſo in der figur beſchriben/ ein ſcheinend meſſer hinzů geſetz-
<
lb
/>
et. </
s
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">dañ in ſollicher wirckung müſſen der Soñen oder Mons ſtreymen auff
<
lb
/>
das meſſer oder ſchwerdt fallen/ welches du in der rechten hand haſt/ vnd
<
lb
/>
von dem ſelbigen inn das geſchirr/ in welches du ſehen wilt.</
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">Zům anderen merck/ daß du des geſtirns liecht durch die löchlin erwar-
<
lb
/>
teſt. </
s
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">weil auch diſes nit zůmal auff all drey geſchirr fallet/ ſolt du dein ange-
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lb
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ſicht wenden nach der circklen gelegenheit/ gegen der Soñen/ oder Mon/
<
lb
/>
oder ſternen/ in ſeinem halben theil oder quart.</
s
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">Zům dritten merck/ daß die kertzen vor dem höltzenen geſchirr ſtanden/
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lb
/>
ein yede vor ſeinem geſchirr/ zwiſchen dem holtz vnd geſchirr. </
s
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s
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">die erſt vnnd
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lb
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ander zwiſchen dem erſten vnnd anderen geſchirr/ vnnd die dritt zwiſchen
<
lb
/>
dem anderen vnnd dritten geſchirr. </
s
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<
s
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">das erſt geſchirr nennet er auff diß mal
<
lb
/>
ein geſchirr in welches zů erſt der Sonnen oder Mon ſtreymen fallen/ oder
<
lb
/>
der ſternen ſo ein ſchatten machen/ als der Lucifer oder Morgenſtern/ vñ
<
lb
/>
die Pleiades.</
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">Zům vierdten vermerck/ dz die alberbaum gerten diſe iſt/ durch welche
<
lb
/>
ein circkel verzeichnet iſt/ vnnd ſo die ding anzeigt/ welche inn dem geſchirr
<
lb
/>
geſehen werden/ vnd ſo vnden zů den geſchirren auff den tiſch gelegt wirt/
<
lb
/>
alſo daß das orth gegen dem wein kein rinden hab/ vnd geſchellet ſeye.</
s
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">Zům fünfften vnd letſtẽ vermerck/ daß die kürbßwurtzel auff den tiſch
<
lb
/>
gelegt wirt/ welche ein ringferigkeit vnd behendigkeit darzů thůt/ von we
<
lb
/>
gen ihrer eignen natur.</
s
>
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echo
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