Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Von mancherlei wunderbaren
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">Dieweil dann diſes allein der dingen geſtalt/ vñ nit die ding ſelbs ſeind/
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lb
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volget diſes ſo wir in bucherẽ der Subtiliteten von dem Regenbogen ange
<
lb
/>
zeigt/ alſo daß auß zwifacher vrſach einer etwas höret/ vnd der ander nitt/
<
lb
/>
einer etwas ſicht vnnd der ander nit. </
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">Eintweders daß kein ſubteyler oder
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lb
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ſcherpffer ſinn vorhanden/ oder daß des liechtes ſchein ſolliches an dem an-
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lb
/>
deren orth nit zůlaßet. </
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">Zům dritten/ hatt niemand durch deren hilff et-
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was nam̃hafftiges außgerichtet. </
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">So vyl die ding ſelbs belanget/ iſt auß
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lb
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vorgangenen reden gnůgſam bekannt/ weil ſie die leib nit bewegend/ vnnd
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lb
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jnen nit alſo müglich/ aber von der kunſt wöllend wir hernach anzeigen.</
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">Zů dem vierdten/ daß bißhar noch niemand etwas vonn denen geſchri-
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lb
/>
ben/ welches würdig anzůzeigen/ ſonder nur eytel fablen vnnd vnnütz ge-
<
lb
/>
ſchwetz. </
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">dann es was billich daß einer auß diſen/ ſo gůte kundſchafft mit ei-
<
lb
/>
nem geyſt gehabt/ von dem ſelbigen durch gebett/ oder beſchwerung/ oder
<
lb
/>
welchen weg er vermeinet diſe dahin zůbringen/ verſtanden hette/ was ihr
<
lb
/>
ſubſtantz/ weſenn/ krefft/ weyßheit/ geberden/ leben/ whonung/ geſtalt/
<
lb
/>
vnd andere der geleichen ding were/ welche er hernach weyßlich beſchriben/
<
lb
/>
wie dann wir hie thůn wöllen/ alle erfarnuß hie zů wendende.</
s
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">Zů dem fünfften/ wie ſie die kleine ſtim̃/ vnnd murmlende kinder mö-
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lb
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gend hören? </
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">dann ſie ſeind eintweders an allen orthen/ oder ſie verſtond jr
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ſtimm on alle geſtalt der ſach/ das iſt on gethöß. </
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">Deren mag keins waar
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ſein. </
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">dañ ſo yemand an allen orthen iſt/ wurde er Gott gãtz geleich ſein. </
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">wañ
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lb
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ſie aber deren ſtimmlein von weytnuß hörend/ da doch kein ſtimm vorhan-
<
lb
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den/ werden ſie auch die gedancken deß gemüts verſthen. </
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">die weil diſe ſtimm
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lb
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ſo nit zů jnen kommen mag/ gleich iſt/ als wañ gar keine were.</
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">Zů dem ſechſten/ warumb mann faſt bey dem ſterbenden geſpenſte ſehe.
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lb
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">dann diſes beſchicht nit on vrſach/ die weil die ſterbenden ein mitle ſehl ha-
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lb
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bend/ zwiſchen denen ſo außerthalben vnd in dem leib ſeind.</
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">Es iſt auch gleüplich daß die ſehlen/ ſo außerthalben vnd allein/ noch
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">Sterbende ſe-
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lb
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hend geyſter.</
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bey anderen ſehlen vnnd geiſteren ſeyend. </
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">Darumb gewüß iſt/ daß kümer-
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lb
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lich einer oder zwen auß den ſterbenden nitetlich Geiſter jnen vorbilden/
<
lb
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vnnd ſehend.</
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">Wann diſes auch beſchicht (dañ ſie erſchrecken alſo faſt/ daß auch ettlich
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lb
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auß dem bett ſpringen) ſterbend ſie allſammen gar bald. </
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">Ob man aber diſes
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lb
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gleich wol möchte auch zů natürlichen vrſachen rechnen (als an anderen or-
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lb
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chen gemeldet) mag es doch der geſtalt vyl krefftiger beſchehenn. </
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">Es iſt
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auch gar fein anzůzeigen/ warumb diſes faſt inn allen nur ein augenblick
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lb
/>
lang beſchehe. </
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">wir reden aber hie nit von falſchen bildnuſſen/ durch welche
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lb
/>
die freündtſchafft offt vermeinet/ ſie habe die todten geſehen/ dann auß de
<
lb
/>
nen ſthond vyl auff/ vnnd werden wider geſund.</
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">Zů dem ſibenden/ warumb an einödenẽ/ vnbewonten ſtetten/ lären heü
<
lb
/>
ſeren/ auch in eingefallenen gebeüwen/ altem gemeür/ vnnd etwan auch in
<
lb
/>
greberen/ vorab ſo von den leütẽ ſeind/ oder da treffenlich vyl volck erſchla
<
lb
/>
gen worden/ der gleichen geſpengſten/ teüffel/ abgeſtorbenen ſehlen/ vnnd
<
lb
/>
geiſter geſehen werden.</
s
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s
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">Zů dem achten/ warũb ſie vyl ehe kom̃en wañ man ſie anrüffet/ dañ wañ
<
lb
/>
man diſes nit thůt. </
s
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">Etliche rüffen diſen mit liebkoſen/ die andere mit treüw
<
lb
/>
worten vnd beſchwerungen/ durch welche ſie auch abgetriben werden. </
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">Weil
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dann diſes alſo geordnet/ můß ich auch noch diſes darzů thůn/ daß kein
<
lb
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echo
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