Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dccxl" file="0793" n="793" rhead="ſachen/ Das ſechßzehend bůch."/>
            menſchen verderbt/ ſo vyl ſtett on alle vrſach geblünderet/ ſo vyl menſchen
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            b@ůt vergoſſen/ allein von wegẽ vnerſettigẽ begirdẽ zů regieren. </s>
            <s xml:id="echoid-s23358" xml:space="preserve">darzů dz er
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            ſeinen vnerſettigen begirden/ vnnd ſeinem ſchantlichen außtheilen vnder
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            ſeine knecht/ möchte nochkommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23359" xml:space="preserve">Es iſt doch diſer nicht deſter glückhaff-
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            tiger geweſen/ ja vyl vnglücklicher dann wann er ein fromm auffrecht lebẽ
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            gefüret. </s>
            <s xml:id="echoid-s23360" xml:space="preserve">ſein geſchlecht/ regimẽt/ vnnd vatterland ſeind auff hüttigen tag
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            gar zů grund gangẽ/ vnd faſt auch ſein nam̃. </s>
            <s xml:id="echoid-s23361" xml:space="preserve">wölches alles belibẽ were/ wañ
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            er ſein verhengten můtwillen meiſteren/ vnd etwas hinderſich haltẽ mögẽ.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23363" xml:space="preserve">Deß Cato gedechtnuß iſt vyl heiliger vnnd friſcher dann deß Ceſar/ ob
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            er wol nicht namhafftiges in den ſchlachtẽ/ als diſer vollbracht. </s>
            <s xml:id="echoid-s23364" xml:space="preserve">Wañ auch
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            mit deß Ceſaris bücher/ ſo er geſchriben/ jm ſein namen vnnd thaten erneü-
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            werten/ wüßte man gar nicht von jm zů ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23365" xml:space="preserve">Es hat auch Socrates mitt
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            ſeinem Geiſt ein böß end genommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23366" xml:space="preserve">dann es hat weder Plato noch Ariſto
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            teles/ ob die wol einandere meinung von Götteren dann der gemein mann
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            hatten/ darzů keiner auß den Philoſophen/ außgenommen Anaxagoras/
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            wiewol es auch vngewüß/ ein ſolliches erbermbcklich end genom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s23367" xml:space="preserve">Es hat
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            allein ein Philoſophus ein Geiſt bey jm gehabt/ vnd iſt allein ein Philoſo-
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            phus offenlich gerichtet worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s23368" xml:space="preserve">Es iſt auch kein zweyffel der Geiſt ſeye ein
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            vrſach der ſelbigen verdamnuß geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23369" xml:space="preserve">dann wie er ſich zů vyl auff deſſen
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            hilff verlaſſen/ hat er auch die feindſchafft auff ſich genom̃en/ wölcher wegẽ
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            er verurtheilet wordẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s23370" xml:space="preserve">Er vermeinet auch es were jm alles nutzlich vnd ſtün
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            de jm wol an/ wann jn ſein Geiſt nit daruor gewarnet hette. </s>
            <s xml:id="echoid-s23371" xml:space="preserve">Eben der ſelbig
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            Geiſt hat jn zů dem anderen mal verhinderet/ wie er in leibs gefahr geſtan-
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            den/ daß er ſich nit zů der verantwortung gerüſtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s23372" xml:space="preserve">Darumb ſeind die Gei-
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            ſter eintweders alle boßhafftig/ oder deß menſchlichẽ geſchlechts feind. </s>
            <s xml:id="echoid-s23373" xml:space="preserve">dañ
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            diſe/ wölche wellẽ für behilff lich geachtet werden/ ſeind eintweder gar ſched
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            lich/ als Iulij Ceſaris geweſen/ oder damit ſie alle ehr der menſchen/ o{der} den
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            whon der tuget vnnd der lehr auff ſich zugend/ als mitt Socrate zůgan-
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            gen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23374" xml:space="preserve">Alſo hettend die Platoniſchen alle gůtthat/ ſo wir von Gott entpfan-
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            gen den Geiſteren zů geben/ wann nitt die Peripatetiſchen vnnd Epicuri-
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            ſchen treffenlich darwider geweſen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23376" xml:space="preserve">Darumb halte ich eigentlich es ſeyend Geiſter/ man höre auch etliche/ a-
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              <note position="right" xlink:label="note-0793-01" xlink:href="note-0793-01a" xml:space="preserve">Geiſter ſeind
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              ſchedlich.</note>
            ber man ſehe die ſelten/ vnd whonen nit faſt vnder den menſchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23377" xml:space="preserve">Alſo halt
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            ich auch daß die etwan dergeleichen thüen als ſeyen ſie vns nutzlich/ wölche
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            vns doch nimmer recht beholffen ſeyen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23378" xml:space="preserve">Ich wüßte aber kein gewüſſer argu
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            ment/ daß man diſe waarlich ſehen mag/ dann daß ſich mit Iulio Ceſare be
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            geben/ wölcher lang noch dẽ er erſchlagen/ den Caſſium im ſtreit erſchrecket.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23380" xml:space="preserve">Ich will aber deß Valerij Maximi/ wölcher faſt zů der ſelbigen zeyt gele
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            bet/ wort ſelbs hiezů ſetzen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23381" xml:space="preserve">er ſpricht/ Wie C. </s>
            <s xml:id="echoid-s23382" xml:space="preserve">Caſſius in der ſchlacht zů Phi-
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            lippen mit einbrünſtigem gemüt geſtritten/ hat er einen geſehen ſo ein ſchö
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            nere geſtalt dann ſonſt ein menſch gehabt/ mitt köſtlicher kleidung vnnd
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            purpur mantel angethon/ treüwendem angeſicht/ vnnd lauffendem pferd
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            gegen jm har rennen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23383" xml:space="preserve">auß wöllichem geſicht der erſchrocken/ vnnd die flucht
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            geben hat/ vorhin ſprechende/ was ſoll ich weytter thůn/ wann es nit genůg
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            daß ich dich vmbgebracht hab? </s>
            <s xml:id="echoid-s23384" xml:space="preserve">es hatt Caſſius kein forchtſam gemüt. </s>
            <s xml:id="echoid-s23385" xml:space="preserve">dann
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            er was ein Epicuriſcher/ vnd deren einer/ ſo da vermeintend/ es ſeye nicht
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            mehr nach dem tod verhanden. </s>
            <s xml:id="echoid-s23386" xml:space="preserve">doch acht ich diſes ſeye mehr dem Keyſer zů-
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            fallen vnnd erdichtet geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23387" xml:space="preserve">dem handel ſeye wie ihm wölle/ zwar ich hab
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